GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TBH118 BAĞLAMA II Seçmeli Ders Grubu 1 2 8,00

Lisans



Bağlama’nın, Geleneksel Türk Halk Müziğindeki yöresel ve tavırsal icra teknikleri göz önünde tutularak, akademik ve bilimsel bulgular ışığında üst düzey bir şekilde icra edilebilmesini sağlamaktır.


Gazi Erdener KAYA, Yusuf Kemal ZÜLAL, Metin ŞENGÜL, Gökhan EKİM, Ali Hikmet GÖKÇEN


1 Teke tavrını boş tellerde, çeşitli variyasyonlarıyla çalabilme. Teke tavrını uygulamaya yönelik yazılan etüdleri ve Geleneksel Türk Halk Müziği dağarcığındaki karakteristik Teke tavrı özelliği gösteren örnek eserleri çalabilme Karadeniz tavrını boş tellerde, çeşitli variyasyonlarıyla çalabilme Karadeniz tavrını uygulamaya yönelik yazılan etüdleri ve Geleneksel Türk Halk Müziği dağarcığındaki karakteristik Karadeniz tavrı özelliği gösteren örnek eserleri çalabilme.

Birinci Öğretim


yok


yok


Teke ve Karadeniz tavırlarının boş tellerde ve tavırsal özellik gösteren örnek türkülerde uygulanması.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 1-Teke tavrının teorik ve uygulamalı olarak anlatılması. 2-Teke tavrının teorik ve uygulamalı olarak anlatılması. 3-Teke tavrının teorik ve uygulamalı olarak anlatılması. 4-Teke tavrının teorik ve uygulamalı olarak anlatılması. 5-Teke tavrının teorik ve uygulamalı olarak anlatılması. 6-Teke tavrının teorik ve uygulamalı olarak anlatılması. 7-Teke tavrının teorik ve uygulamalı olarak anlatılması. 8-Ara sınav 9-Karadeniz tavrının teorik ve uygulamalı olarak anlatılması. 10-Karadeniz tavrının teorik ve uygulamalı olarak anlatılması. 11-Karadeniz tavrının teorik ve uygulamalı olarak anlatılması. 12-Karadeniz tavrının teorik ve uygulamalı olarak anlatılması. 13-Karadeniz tavrının teorik ve uygulamalı olarak anlatılması. 14-Karadeniz tavrının teorik ve uygulamalı olarak anlatılması. 15-Karadeniz tavrının teorik ve uygulamalı olarak anlatılması. 16-Final sınavı 1-Öğretim elemanlarının sunumu ve öğrencilerin uygulama çalışmaları 2-Öğretim elemanlarının sunumu ve öğrencilerin uygulama çalışmaları 3-Öğretim elemanlarının sunumu ve öğrencilerin uygulama çalışmaları 4-Öğretim elemanlarının sunumu ve öğrencilerin uygulama çalışmaları 5-Öğretim elemanlarının sunumu ve öğrencilerin uygulama çalışmaları 6-Öğretim elemanlarının sunumu ve öğrencilerin uygulama çalışmaları 7-Öğretim elemanlarının sunumu ve öğrencilerin uygulama çalışmaları 9-Öğretim elemanlarının sunumu ve öğrencilerin uygulama çalışmaları 10-Öğretim elemanlarının sunumu ve öğrencilerin uygulama çalışmaları 11-Öğretim elemanlarının sunumu ve öğrencilerin uygulama çalışmaları 12-Öğretim elemanlarının sunumu ve öğrencilerin uygulama çalışmaları 13-Öğretim elemanlarının sunumu ve öğrencilerin uygulama çalışmaları 14-Öğretim elemanlarının sunumu ve öğrencilerin uygulama çalışmaları 15-Öğretim elemanlarının sunumu ve öğrencilerin uygulama çalışmaları

Gazi Erdener KAYA; Bağlama Metodu", Konuyla ilgili öğretim görevlisi tarafından yazılmış etüdler, TRT Repertuarı, Alandan derlenmiş ses ve görüntü kayıtları


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 60
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 20 20
Final Sınavı 1 20 20
Gözlem 14 3 42
Gösterme 14 1 14
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 14 3 42
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 20 3 60
Toplam İş Yükü (saat) 240

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek