Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TBH118 | BAĞLAMA II | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Lisans
Bağlama’nın, Geleneksel Türk Halk Müziğindeki yöresel ve tavırsal icra teknikleri göz önünde tutularak, akademik ve bilimsel bulgular ışığında üst düzey bir şekilde icra edilebilmesini sağlamaktır.
Gazi Erdener KAYA, Yusuf Kemal ZÜLAL, Metin ŞENGÜL, Gökhan EKİM, Ali Hikmet GÖKÇEN
1 | Teke tavrını boş tellerde, çeşitli variyasyonlarıyla çalabilme. Teke tavrını uygulamaya yönelik yazılan etüdleri ve Geleneksel Türk Halk Müziği dağarcığındaki karakteristik Teke tavrı özelliği gösteren örnek eserleri çalabilme Karadeniz tavrını boş tellerde, çeşitli variyasyonlarıyla çalabilme Karadeniz tavrını uygulamaya yönelik yazılan etüdleri ve Geleneksel Türk Halk Müziği dağarcığındaki karakteristik Karadeniz tavrı özelliği gösteren örnek eserleri çalabilme. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Teke ve Karadeniz tavırlarının boş tellerde ve tavırsal özellik gösteren örnek türkülerde uygulanması.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | 1-Teke tavrının teorik ve uygulamalı olarak anlatılması. 2-Teke tavrının teorik ve uygulamalı olarak anlatılması. 3-Teke tavrının teorik ve uygulamalı olarak anlatılması. 4-Teke tavrının teorik ve uygulamalı olarak anlatılması. 5-Teke tavrının teorik ve uygulamalı olarak anlatılması. 6-Teke tavrının teorik ve uygulamalı olarak anlatılması. 7-Teke tavrının teorik ve uygulamalı olarak anlatılması. 8-Ara sınav 9-Karadeniz tavrının teorik ve uygulamalı olarak anlatılması. 10-Karadeniz tavrının teorik ve uygulamalı olarak anlatılması. 11-Karadeniz tavrının teorik ve uygulamalı olarak anlatılması. 12-Karadeniz tavrının teorik ve uygulamalı olarak anlatılması. 13-Karadeniz tavrının teorik ve uygulamalı olarak anlatılması. 14-Karadeniz tavrının teorik ve uygulamalı olarak anlatılması. 15-Karadeniz tavrının teorik ve uygulamalı olarak anlatılması. 16-Final sınavı | 1-Öğretim elemanlarının sunumu ve öğrencilerin uygulama çalışmaları 2-Öğretim elemanlarının sunumu ve öğrencilerin uygulama çalışmaları 3-Öğretim elemanlarının sunumu ve öğrencilerin uygulama çalışmaları 4-Öğretim elemanlarının sunumu ve öğrencilerin uygulama çalışmaları 5-Öğretim elemanlarının sunumu ve öğrencilerin uygulama çalışmaları 6-Öğretim elemanlarının sunumu ve öğrencilerin uygulama çalışmaları 7-Öğretim elemanlarının sunumu ve öğrencilerin uygulama çalışmaları 9-Öğretim elemanlarının sunumu ve öğrencilerin uygulama çalışmaları 10-Öğretim elemanlarının sunumu ve öğrencilerin uygulama çalışmaları 11-Öğretim elemanlarının sunumu ve öğrencilerin uygulama çalışmaları 12-Öğretim elemanlarının sunumu ve öğrencilerin uygulama çalışmaları 13-Öğretim elemanlarının sunumu ve öğrencilerin uygulama çalışmaları 14-Öğretim elemanlarının sunumu ve öğrencilerin uygulama çalışmaları 15-Öğretim elemanlarının sunumu ve öğrencilerin uygulama çalışmaları |
Gazi Erdener KAYA; Bağlama Metodu", Konuyla ilgili öğretim görevlisi tarafından yazılmış etüdler, TRT Repertuarı, Alandan derlenmiş ses ve görüntü kayıtları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Gözlem | 14 | 3 | 42 |
Gösterme | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 20 | 3 | 60 |
Toplam İş Yükü (saat) | 240 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |