GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TBH208 BÖLGESEL REPERTUVAR II Seçmeli Ders Grubu 2 4 2,00

Lisans


Türkçe


Öğrencinin türkü dağarcığının artmasının sağlanması, belirli yörelerin üslup, tavır ve ezgisel özelliklerinin benimsetilmesi.


Atabey AYDIN


1 Geleneksel Türk Halk Müziği türlerini icra becerisi sağlayabilme
2 Geleneksel Türk Halk Müziğini yaşatma ve gelecek nesillere doğru olarak aktarabilme
3 Yerel, ulusal ya da uluslararası düzeydeki Türk Halk Müziği icracılarını tanıma, üslup ve tavır özelliklerini kavrayabilme, bu özellikleri kendi müzikal edimiyle harmanlayabilme
4 Çeşitli kaynak kişi ya da yöresel özellikleri araştırma becerisi sağlayabilme
5 Belirlenmiş yörede uzmanlaşabilme

Birinci Öğretim


YOK


[Yok]


Geleneksel Türk Halk Müziği vokal repertuvarından belirlenmiş eserlerin basitten karmaşığa doğru icra çalışmaları, İcra edilecek türkülerin kaynak kişi ya da yerel sanatçı kayıtlarının (cd, kaset, vb.) dinletilmesi ve yöresel ağızları kavrayabilme çalışmaları.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin müfredatının tanıtımı, dönem içinde icra edilecek türkülerin notasının dağıtımı. Öğretim elemanının sunumu
2 Aşık Mahzuni Şerif'in hayatı ile ilgili detaylı bilgilendirme. Öğretim elemanının sunumu
3 "Gam Yeme Gönül" türküsünün solfeji ve seslendirilmesi, ağız ve tavır özelliklerinin kavratılması Öğretim elemanının sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları
4 "Dokunma Keyfine" ve "Kanadım Değdi Sevdaya" türkülerininsolfeji ve seslendirilmesi, ağız ve tavır özelliklerinin kavratılması Öğretim elemanının sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları
5 "Tükendim" ve "Bir Meclis" türkülerinin solfeji ve seslendirilmesi, ağız ve tavır özelliklerinin kavratılması Öğretim elemanının sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları
6 "Parsel Parsel" ve "Bana Yücelerden"türkülerinin solfeji ve seslendirilmesi, ağız ve tavır özelliklerinin kavratılması Öğretim elemanının sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları
7 Şimdiye kadar icra edilmiş olan türkülerin çeşitli sanatçılarca icralarının dinletilmesi Öğretim elemanının sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları
8 Ara Sınav
9 "Mah Cemalin" türküsünün solfeji ve seslendirilmesi, ağız ve tavır özelliklerinin kavratılması Öğretim elemanının sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları
10 "Çoktan Beri Yollarını Gözlerim" türküsünün solfeji ve seslendirilmesi, ağız ve tavır özelliklerinin kavratılması Öğretim elemanının sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları
11 "Şu Sinemde" türküsünün solfeji ve seslendirilmesi, ağız ve tavır özelliklerinin kavratılması Öğretim elemanının sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları
12 "Ezel Bahar" türküsünün solfeji ve seslendirilmesi, ağız ve tavır özelliklerinin kavratılması Öğretim elemanının sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları
13 "Efendim" türküsünün solfeji ve seslendirilmesi, ağız ve tavır özelliklerinin kavratılması Öğretim elemanının sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları
14 "İnceden İnce" türküsünün solfeji ve seslendirilmesi, ağız ve tavır özelliklerinin kavratılması Öğretim elemanının sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları
15 Ara sınavdan sonra icra edilmiş olan türkülerin çeşitli sanatçılarca icralarının dinletilmesi Öğretim elemanının sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları
16 Final Sınavı


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 1 14
Uygulama/Pratik 14 1 14
Bireysel Çalışma 10 2 20
Performans 10 1 10
Toplam İş Yükü (saat) 60

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5
ÖÇ 3 5 5
ÖÇ 4 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 4 4 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek