Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇYB210 | TÜRK MÜZİĞİ SOLFEJ KURAMI IV | Ders | 2 | 4 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilerin,Türk müziğini,kuramları,terimleri ve türleri ile tanımasını,tarihsel değişimleri gözlemleyebilmesini ve geleneksel yapı içinde uygulayabilmesini sağlamaktır.
Lecturer Süha Yıldırım
1 | Türk müziğinde kullanılan makam ve ritimleri tanıyabilme ve seslendirebilme |
2 | Türk müziğine ait türleri tanıyabilme,analiz edebilme ve türlerle ilgili örnekler üretebilme |
3 | Türk müziğinin tarihsel süreç içindeki değişimlerini yorumlayabilme |
4 | Türk müziğinin dünya müzikleri ile arasındaki farkları açıklayabilme. |
5 | Türk müziğine ait kitap,nota,plak,kaset,cd ve video gibi kaynaklara ulaşabilme bilgisine sahip olma. |
Yok
Yok
2. sınıf için seçilen makamlar,ritim çalışmaları,solfej,tür analizleri,repertuar
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Uzzal ve Z.Hicaz makamları.Solfej ve ritim çalışmaları | Bireysel ve toplu uygulamalar | ||
2 | Uzzal ve Z. Hicaz makamları tekrar | Bireysel ve toplu uygulamalar | ||
3 | Şehnaz makamı.Solfej ve ritim çalışmaları.Tür analizi(Longa,Sirto) | Bireysel ve toplu uygulamalar | ||
4 | Şehnaz makamı tekrar | Bireysel ve toplu uygulamalar | ||
5 | Şehnazbuselik.Solfej ve ritim çalışmaları | Bireysel ve toplu uygulamalar | ||
6 | Şehnazbuselik makamı tekrar | Bireysel ve toplu uygulamalar | ||
7 | Genel tekrar | Toplu uygulamalar | ||
8 | Sınav | Bireysel uygulamalar | ||
9 | Sınav sonuçlarının tartışılması | Örnekleme | ||
10 | Karcığar makamı.Solfej ve ritim çalışmaları | Bireysel ve toplu uygulamalar | ||
11 | Karcığar makamı tekrar | Bireysel ve toplu uygulamalar | ||
12 | Beyatiaraban makamı.Solfej ve ritim çalışmaları | Bireysel ve toplu uygulamalar | ||
13 | Suzinak makamı.Solfej ve ritim çalışmaları | Bireysel ve toplu uygulamalar | ||
14 | Suzinak makamı tekrar | Bireysel ve toplu uygulamalar | ||
15 | Genel tekrar | Toplu uygulamalar | ||
16 | Final | Bireysel uygulamalar |
Demir A.Geleneksel Türk Sanat Müziği Solfej ve nazariyatı (1).2005.İZMİR Öztuna Y,Büyük Türk Musikısi Ansiklopedisi.1990 İSTANBUL Özkan,İ,H,Türk Musikısi Nazariyatı ve Usuller.İSTANBUL
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 2 | 2 | 4 |
Bütünleme Sınavı | 2 | 2 | 4 |
Derse Katılım | 7 | 2 | 14 |
Uygulama/Pratik | 7 | 2 | 14 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 4 | 8 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Sözlü Sınav | 2 | 2 | 4 |
Sözlü Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ev Ödevi | 10 | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 122 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 3 | 5 | 5 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 5 | 5 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 3 | 5 | 5 | 4 |