Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ISR401 | İŞARET DİLİ | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 2,00 |
Lisans
Öğrenciler, bu ders ile gerekli ortam sağlandığında işaret dili genel özelliklerini kullanarak TİD(Türk İşaret Dili) harfleri kendisi ve çevresi ile ilgili işaretleri hatasız olarak yazabilecek ve uygulayabilecektir.
1 | 1. TİD özelliklerini bilerek kullanabilme |
2 | 2. Parmak alfabesindeki harfleri şekline uygun yapabilme |
3 | 3. Harf şekillerini ve harf farklılıklarını tanımlayabilme |
4 | 3. Harf şekillerini ve harf farklılıklarını tanımlayabilme |
5 | 6. Ailesini, akrabaları ifade eden işaretleri yapabilme |
6 | 7. Çevre ile ilgili kavramları TİD ifade edebilme |
7 | 8. Öğrendiği işaretlerle cümle kurabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
İşaret dilini öğrenip iletişimin güçlendirilmesi
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | ÖZELLİKLER • Görsel • Üç boyutlu | |||
2 | HARFLER • Harflerin tanıtımı • Harflerin yazımında el ve parmak şekilleri • Türk alfabesindeki harflerin TİD‘ e göre yazılımı | |||
3 | HARFLER • Harflerin tanıtımı • Harflerin yazımında el ve parmak şekilleri • Türk alfabesindeki harflerin TİD‘ e göre yazılımı | |||
4 | HARFLER • Harflerin tanıtımı • Harflerin yazımında el ve parmak şekilleri • Türk alfabesindeki harflerin TİD‘ e göre yazılımı | |||
5 | TANIMLAR • Harfin Doğru yazılımı • Parmak formları • Harfi net gösterme | |||
6 | TANIMLAR • Harfin Doğru yazılımı • Parmak formları • Harfi net gösterme | |||
7 | TANIMLAR • Harfin Doğru yazılımı • Parmak formları • Harfi net gösterme | |||
8 | Ara sınav | |||
9 | TANIMLAR • Harfin Doğru yazılımı • Parmak formları • Harfi net gösterme | |||
10 | KULLANIM • Parmak alfabesini doğru kullanma • Yazım kurallarına uyma • Kelimeleri uygun hızla yazma | |||
11 | KENDİSİ İLE İLGİLİ İŞARETLER • Adını soyadını yazma • Zamirleri kullanma • Öz geçmişini anlatma • Mesleği • Tasvir yapma | |||
12 | AİLE VE AKRABALARI İLE İLGİLİ İŞARETLER • Ailesi • Akrabaları | |||
13 | ÇEVRE İLE İLGİLİ İŞARETLER • Çevreyi tanıma • Yaşadığı yer • Çevre ile ilgili anlatım • CÜMLE KURMA • Ailesini anlatır • Akrabalarını tanıtır. • Yakın çevresini tanıtır. | |||
14 | ÇEVRE İLE İLGİLİ İŞARETLER • Çevreyi tanıma • Yaşadığı yer • Çevre ile ilgili anlatım • CÜMLE KURMA • Ailesini anlatır • Akrabalarını tanıtır. • Yakın çevresini tanıtır. | |||
15 | Genel tekrar | |||
16 | Final sınavı |
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 128 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||||||
ÖÇ 5 | |||||||||||||
ÖÇ 6 | |||||||||||||
ÖÇ 7 |