GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
THO128 KABAK KEMANE Seçmeli Ders Grubu 1 2 2,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı; “Geleneksel Tavır” kavramının algılanmasına, “Teke Tavrı” ve örnek ezgilerin öğrenilmesine katkıda bulunmaktır.


A.Tufan GÜLDAŞ, Ozan KURGEN, Hasan Ali DAĞLI, Ziya İMREN


1 Geleneksel anlamda “tavır ve Teke Tavrı nedir?” sorusuna yanıt bulabilme
2 Teke tavrı tezenesini uygulayabilme
3 Teke tavrı ile ilgili etüdleri uygulayabilme


Yok


Yok


Geleneksel tavır kavramının aktarılması ve tavra uygun Geleneksel Türk Halk Müziği repertuarından örnek ezgilerin çalınması


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Geleneksel tavır kavramının anlatılması Öğretim görevlisinin sunumu
2 Teke tavrının anlatılması ve çalgı üzerinde uygulanması Öğretim görevlisinin ve öğrencinin sunumu
3 Teke tavrına ilişkin örnek ezginin öğretilmesi Öğretim görevlisinin ve öğrencinin sunumu
4 Teke tavrına ilişkin örnek ezginin tekrar edilerek pekiştirilmesi Öğretim görevlisinin ve öğrencinin sunumu
5 Teke tavrına ilişkin örnek ezginin öğretilmesi Öğretim görevlisinin ve öğrencinin sunumu
6 Teke tavrına ilişkin örnek ezginin tekrar edilerek pekiştirilmesi Öğretim görevlisinin ve öğrencinin sunumu
7 Teke tavrına ilişkin örnek ezginin öğretilmesi Öğretim görevlisinin ve öğrencinin sunumu
8 Ara Sınav: Geçen süre içerisinde edinilen kazanımların sergilenmesi Öğrenci sunumu
9 Teke tavrına ilişkin örnek ezginin öğretilmesi Öğretim görevlisinin ve öğrencinin sunumu
10 Teke tavrına ilişkin örnek ezginin tekrar edilerek pekiştirilmesi Öğretim görevlisinin ve öğrencinin sunumu
11 Teke tavrına ilişkin örnek ezginin öğretilmesi Öğretim görevlisinin ve öğrencinin sunumu
12 Teke tavrına ilişkin örnek ezginin tekrar edilerek pekiştirilmesi Öğretim görevlisinin ve öğrencinin sunumu
13 Teke tavrına ilişkin örnek ezginin öğretilmesi Öğretim görevlisinin ve öğrencinin sunumu
14 Teke tavrına ilişkin örnek ezginin tekrar edilerek pekiştirilmesi Öğretim görevlisinin ve öğrencinin sunumu
15 Teke tavrına ilişkin örnek ezginin öğretilmesi Öğretim görevlisinin ve öğrencinin sunumu
16 Final: Genel değerlendirme Öğrenci performansının değerlendirilmesi

1. Ahmet Tufan Güldaş, Bağlama Metodu, İzmir 2000 ( Basılmamış yayın) 2. TRT Repertuarı


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Uygulama/Pratik 14 1 14
Tartışma 14 1 14
Takım/Grup Çalışması 3 1 3
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 2 5 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 3 5 15
Toplam İş Yükü (saat) 60

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 4 4 5 1 3 1 4 3 1 2 3 2 2
ÖÇ 2 2 1 4 1 4 2 5 4 1 5 4 2 2
ÖÇ 3 5 4 5 4 4 1 5 1 4 4 4 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek