Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
THO128 | KABAK KEMANE | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 2,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı; “Geleneksel Tavır” kavramının algılanmasına, “Teke Tavrı” ve örnek ezgilerin öğrenilmesine katkıda bulunmaktır.
A.Tufan GÜLDAŞ, Ozan KURGEN, Hasan Ali DAĞLI, Ziya İMREN
1 | Geleneksel anlamda “tavır ve Teke Tavrı nedir?” sorusuna yanıt bulabilme |
2 | Teke tavrı tezenesini uygulayabilme |
3 | Teke tavrı ile ilgili etüdleri uygulayabilme |
Yok
Yok
Geleneksel tavır kavramının aktarılması ve tavra uygun Geleneksel Türk Halk Müziği repertuarından örnek ezgilerin çalınması
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Geleneksel tavır kavramının anlatılması | Öğretim görevlisinin sunumu | ||
2 | Teke tavrının anlatılması ve çalgı üzerinde uygulanması | Öğretim görevlisinin ve öğrencinin sunumu | ||
3 | Teke tavrına ilişkin örnek ezginin öğretilmesi | Öğretim görevlisinin ve öğrencinin sunumu | ||
4 | Teke tavrına ilişkin örnek ezginin tekrar edilerek pekiştirilmesi | Öğretim görevlisinin ve öğrencinin sunumu | ||
5 | Teke tavrına ilişkin örnek ezginin öğretilmesi | Öğretim görevlisinin ve öğrencinin sunumu | ||
6 | Teke tavrına ilişkin örnek ezginin tekrar edilerek pekiştirilmesi | Öğretim görevlisinin ve öğrencinin sunumu | ||
7 | Teke tavrına ilişkin örnek ezginin öğretilmesi | Öğretim görevlisinin ve öğrencinin sunumu | ||
8 | Ara Sınav: Geçen süre içerisinde edinilen kazanımların sergilenmesi | Öğrenci sunumu | ||
9 | Teke tavrına ilişkin örnek ezginin öğretilmesi | Öğretim görevlisinin ve öğrencinin sunumu | ||
10 | Teke tavrına ilişkin örnek ezginin tekrar edilerek pekiştirilmesi | Öğretim görevlisinin ve öğrencinin sunumu | ||
11 | Teke tavrına ilişkin örnek ezginin öğretilmesi | Öğretim görevlisinin ve öğrencinin sunumu | ||
12 | Teke tavrına ilişkin örnek ezginin tekrar edilerek pekiştirilmesi | Öğretim görevlisinin ve öğrencinin sunumu | ||
13 | Teke tavrına ilişkin örnek ezginin öğretilmesi | Öğretim görevlisinin ve öğrencinin sunumu | ||
14 | Teke tavrına ilişkin örnek ezginin tekrar edilerek pekiştirilmesi | Öğretim görevlisinin ve öğrencinin sunumu | ||
15 | Teke tavrına ilişkin örnek ezginin öğretilmesi | Öğretim görevlisinin ve öğrencinin sunumu | ||
16 | Final: Genel değerlendirme | Öğrenci performansının değerlendirilmesi |
1. Ahmet Tufan Güldaş, Bağlama Metodu, İzmir 2000 ( Basılmamış yayın) 2. TRT Repertuarı
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Takım/Grup Çalışması | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 5 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 5 | 1 | 3 | 1 | 4 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 |
ÖÇ 2 | 2 | 1 | 4 | 1 | 4 | 2 | 5 | 4 | 1 | 5 | 4 | 2 | 2 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 1 | 5 | 1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |