Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
THO130 | KAVAL | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 2,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin; kaval çalgısını tanıması ve Türk Halk Oyunlarına eşlik edebilmesi amaçlanır.
Ahmet Serdar KASTELLİ
1 | Kaval çalgısı hakkında teorik bilgi edinme |
2 | Kaval’ dan temiz ses çıkarabilme |
3 | Basit ezgileri icra edebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Kaval çalgısını ses perdeleri öğrenmek ve temiz ses çıkarmak.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, önemi ve kurallar | Öğretim görevlisinin sunumu | ||
2 | Çalgıyı tutuş pozisyonu çalışmaları | Öğretim görevlisinin ve öğrencinin sunumu | ||
3 | Çalgıyı tutuş pozisyonu çalışmaları ve “re” "perdesi üzerinde ses çıkarma çalışmaları | Öğretim görevlisinin ve öğrencinin sunumu | ||
4 | Çalgıyı tutuş pozisyonu çalışmaları ve “do” "perdesi üzerinde ses çıkarma çalışmaları | Öğretim görevlisinin ve öğrencinin sunumu | ||
5 | Çalgıyı tutuş pozisyonu çalışmaları ve “si, la” "perdesi üzerinde ses çıkarma çalışmaları | Öğretim görevlisinin ve öğrencinin sunumu | ||
6 | 4 ses dahilinde basit zamanlı ezgi etütleri örnekleri | Öğretim görevlisinin ve öğrencinin sunumu | ||
7 | “2. derece üfleme çalışmaları “mi,fa,sol,la” seslerini çıkarma çalışmaları | Öğretim görevlisinin ve öğrencinin sunumu | ||
8 | Ara Sınav: Geçen süre içerisinde edinilen kazanımların sergilenmesi | Öğrenci sunumu | ||
9 | 1 oktav dahilinde ezgi etütü 1. Etüd | Öğretim görevlisinin ve öğrencinin sunumu | ||
10 | 1 oktav dahilinde ezgi etütü 2. Etüd | Öğretim görevlisinin ve öğrencinin sunumu | ||
11 | Artvin ATABARI | Öğretim görevlisinin ve öğrencinin sunumu | ||
12 | Artvin DÖNE | Öğretim görevlisinin ve öğrencinin sunumu | ||
13 | KÜTAHYANIN PINARLARI | Öğretim görevlisinin ve öğrencinin sunumu | ||
14 | Genel tekrar | Öğretim görevlisinin ve öğrencinin sunumu | ||
15 | Genel tekrar | Öğretim görevlisinin ve öğrencinin sunumu | ||
16 | Final: Genel değerlendirme | Öğrenci performansının değerlendirilmesi |
Kastelli Serdar “Kaval Metodu” basılmamış ders notları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Takım/Grup Çalışması | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 5 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 4 | 2 | 1 | 3 | 3 | ||||||||
ÖÇ 2 | 2 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 3 |