GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
THO441 TÜRK MÜZİĞİ REPERTUVARI III Seçmeli Ders Grubu 4 7 2,00

Lisans


Türkçe


Öğrencinin türkü dağarının artmasının sağlanması, yörelerin üslup, tavır ve ezgisel özelliklerinin benimsetilmesi.


Ahmet Tufan GÜLDAŞ, Ozan KURGEN


1 Geleneksel Türk Halk Müziği türlerini icra becerisi sağlayabilme,
2 Geleneksel Türk Halk Müziğinin yaşatma ve gelecek nesillere doğru olarak aktarabilme
3 Yerel, ulusal ya da uluslararası düzeydeki Türk Halk Müziği icracılarını tanıma, üslup ve tavır özelliklerini kavrayabilme, bu özellikleri kendi müzikal edimiyle harmanlayabilme
4 Çeşitli kaynak kişi ya da yöresel özellikleri araştırma becerisi sağlayabilme


Yok


Yok


Geleneksel Türk Halk Müziği vokal repertuvarından belirlenmiş eserlerin basitten karmaşığa doğru icra çalışmaları, İcra edilecek türkülerin kaynak kişi ya da yerel sanatçı kayıtlarının (cd, kaset, vb.) dinletilmesi ve yöresel ağızları kavrayabilme çalışmaları.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin müfredatının tanıtımı, dönem içinde icra edilecek türkülerin notasının dağıtımı. Öğretim elemanının sunumu
2 “Ben Kendimi Gülün Dibinde Buldum” ve "Dumanı da Vardır" adlı türkülerin solfeji ve seslendirilmesi, ağız ve tavır özelliklerinin kavratılması Öğretim elemanının sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları
3 “Al Yazmamı Düreyim” ve "Feraye" adlı türkülerin solfeji ve seslendirilmesi, ağız ve tavır özelliklerinin kavratılması Öğretim elemanının sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları
4 “Serenler” ve “A İstanbul Sen Bir Hanmısın” türkülerinin solfeji ve seslendirilmesi, ağız ve tavır özelliklerinin kavratılması Öğretim elemanının sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları
5 “Bademliye Efem” ve “Bir Gemim Var” türkülerinin solfeji ve seslendirilmesi, ağız ve tavır özelliklerinin kavratılması Öğretim elemanının sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları
6 “Ovalar Ovalar” ve “Zobalarında Guru da Meşe Yanıyor” türkülerinin solfeji ve seslendirilmesi, ağız ve tavır özelliklerinin kavratılması Öğretim elemanının sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları
7 “Yayla Yollarında Yürüyüp Gelir” ve “Desti İçinde Bekmez” türkülerinin solfeji ve seslendirilmesi, ağız ve tavır özelliklerinin kavratılarak genel tekrar yapılması Öğretim elemanının sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları
8 Ara sınav
9 “Dam Başında Durursun” ve “Tahtalıkda Galbır Var” türkülerinin solfeji ve seslendirilmesi, ağız ve tavır özelliklerinin kavratılması Öğretim elemanının sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları
10 “Top Yatağın Önü Gayfe” ve “Aydın İçinde Kapalı Çarşı” türkülerinin solfeji ve seslendirilmesi, ağız ve tavır özelliklerinin kavratılması Öğretim elemanının sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları
11 “Osmanımın Mendili” ve “Yazan Katip” türkülerinin solfeji ve seslendirilmesi, ağız ve tavır özelliklerinin kavratılması Öğretim elemanının sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları
12 “Aşık Kerem Düş eylemiş Daylere” ve “Şu Karşıki Dağda Bir Fener Yanar” türkülerinin solfeji ve seslendirilmesi, ağız ve tavır özelliklerinin kavratılması Öğretim elemanının sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları
13 “Akşam Oldu Yine bastı Kareler” ve “Kerpiç Kerpiç Üstüne” türkülerinin solfeji ve seslendirilmesi, ağız ve tavır özelliklerinin kavratılması Öğretim elemanının sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları
14 “Aşka Düştüm Yeni” ve “Dön Beri Dön Yüzün Göreyim” türkülerinin solfeji ve seslendirilmesi, ağız ve tavır özelliklerinin kavratılması Öğretim elemanının sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları
15 “Bir Tel Çektim Mardin’ den “ ve “Evlerine Vara Gele” türküleri ile ara sınavdan sonra icra edilmiş olan türkülerin çeşitli sanatçılarca icralarının dinletilmesi (cd, kadet, vb. aracılığıyla) Öğretim elemanının sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları
16 Final Sınavı

1.İcra edilecek türkülerin notası, dinlenmesi planlanan kaynak kişi, yerel sanatçıların cd., kaset, vb. görsel-işitsel materyalleri 2.TRT Türk Halk Müziği Repertuarı


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 1 14
Uygulama/Pratik 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 5 2 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 5 2 10
Performans 5 2 10
Toplam İş Yükü (saat) 60

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 5 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 2 5 5 4 4 4
ÖÇ 3 4 4 5 4 5 5 5
ÖÇ 4 5 4 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek