GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
THO426 BAĞLAMA Seçmeli Ders Grubu 4 8 2,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı; metoda bağlı olarak “Yozgat Tavrı” ve örnek ezgilerinin öğrenilmesine katkıda bulunmaktır.


A.Tufan GÜLDAŞ, Ozan KURGEN


1 1. Geleneksel anlamda Yozgat tavrı nedir?” sorusuna yanıt bulabilme
2 2. Çalgı üzerinde Yozgat tavrı tezenesini uygulayabilme
3 3. Yozgat tavrı ile ilgili etüdleri çalgı üzerinde uygulayabilme
4 4. Metod doğrultusunda, Geleneksel Türk Halk Dansları repertuarından seçilen Yozgat ezgilerinin çalgı üzerinde uygulanması ve sunumu


Yok


Yok


Yozgat uygun Geleneksel Türk Halk Müziği repertuarından örnek ezgilerin çalınması


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Yozgat tavrının anlatılması ve çalgı üzerinde uygulanması Öğretim görevlisinin ve öğrencinin sunumu
2 Yozgat tavrına ilişkin etüd çalışmaları Öğretim görevlisinin ve öğrencinin sunumu
3 Yozgat tavrına ilişkin örnek ezginin öğretilmesi Öğretim görevlisinin ve öğrencinin sunumu
4 Yozgat tavrına ilişkin örnek ezginin öğretilmesi ve tekrar edilerek pekiştirilmesi Öğretim görevlisinin ve öğrencinin sunumu
5 Yozgat tavrına ilişkin örnek ezginin öğretilmesi Öğretim görevlisinin ve öğrencinin sunumu
6 Yozgat tavrına ilişkin örnek ezginin öğretilmesi ve tekrar edilerek pekiştirilmesi Öğretim görevlisinin ve öğrencinin sunumu
7 Geleneksel icracıların dinletilmesi Öğretim görevlisinin ve öğrencinin sunumu
8 Geçen süre içerisinde edinilen kazanımların sergilenmesi Öğrenci performansının değerlendirilmesi
9 Yozgat tavrına ilişkin örnek ezginin öğretilmesi Öğretim görevlisinin ve öğrencinin sunumu
10 Yozgat tavrına ilişkin örnek ezginin öğretilmesi ve tekrar edilerek pekiştirilmesi Öğretim görevlisinin ve öğrencinin sunumu
11 Yozgat tavrına ilişkin örnek ezginin öğretilmesi Öğretim görevlisinin ve öğrencinin sunumu
12 Yozgat tavrına ilişkin örnek ezginin öğretilmesi ve tekrar edilerek pekiştirilmesi Öğretim görevlisinin ve öğrencinin sunumu
13 Yozgat tavrına ilişkin örnek ezginin öğretilmesi Öğretim görevlisinin ve öğrencinin sunumu
14 Yozgat tavrına ilişkin örnek ezginin öğretilmesi ve tekrar edilerek pekiştirilmesi Öğretim görevlisinin ve öğrencinin sunumu
15 Yozgat tavrına ilişkin örnek ezginin öğretilmesi Öğretim görevlisinin ve öğrencinin sunumu
16 Final: Genel değerlendirme Öğrenci performansının değerlendirilmesi

1.Ahmet Tufan Güldaş, Bağlama Metodu, İZMİR 2000 ( Basılmamış yayın) 2.TRT Repertuarı


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 1 14
Uygulama/Pratik 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 5 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 3 5 15
Toplam İş Yükü (saat) 60

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 2 4 4 5 2 3 2
ÖÇ 2 3 4 2 5 2 3 2
ÖÇ 3 2 3 2 4 2 3 2
ÖÇ 4 2 2 2 4 2 3 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek