Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
THO485 | SANATSAL İLETİŞİM | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 2,00 |
Lisans
Öğrencinin estetik iletişim biçimi olan sanatsal iletişimi, sanatsal iletişim modelini ve bileşenlerini kavramasını sağlamak.
Doç.Dr. Füsun AŞKAR
1 | Genel iletişim anlayışını kavrayabilme |
2 | Sanatsal iletişim modelini kavrayabilme. |
3 | Sanatsal iletişim bileşenlerini değerlendirebilme. |
4 | Sanatsal iletişim ve medya ilişkisini analiz edebilme. |
5 | Sanatsal iletişim ve göstergebilim ilişkisini açıklayabilme. |
6 | Artistik İmaj Yönetimini uygulayabilme. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Sahne uygulamaları sırasında seyirciyle kurulan interaktif iletişimin, görsel sunumlarla desteklenerek teorik ve pratik kazanımlar sağlaması.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Genel İletişim Kavramları | ||
2 | İletişimin yapısı ve aşamaları | ||
3 | Sözsüz iletişim (Beden dili) | ||
4 | Sözsüz iletişim (Performans sanatları) | ||
5 | İmaj Yönetimi | ||
6 | Artistik imaj ve Sahne Estetiği kavramları | ||
7 | Sanatta yaratıcılık kavramları | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Sanatsal İletişim Modeli | ||
10 | Sanatsal İletişimin Bileşenleri (sanatçı/eser/sahne/seyirci/geribildirim) | ||
11 | Sanatsal İletişimin Bileşenleri (sanatçı/eser/sahne/seyirci/geribildirim) | ||
12 | Sanatsal İletişimin Bileşenleri (sanatçı/eser/sahne/seyirci/geribildirim) | ||
13 | Sanatsal İletişim ve Medya | ||
14 | Sanatsal İletişim ve Göstergebilim | ||
15 | Sanatçı-seyirci döngüsü | ||
16 | Final: Genel değerlendirme |
Ahmet Bülent Göksel, Nilay Başok Yurdakul, Temel Halkla İlişkiler Bilgileri, E.Ü. Yayınları, İzmir 2004. - MediaCat, Pazarlama İletişimi Dergisi. - Füsun Aşkar, Türkiye’nin Uluslar arası Tanıtımında Artistik İmaj: “Anadolu Ateşi” Örnek Olayı, (Basılmamış Doktora Tezi), İzmir 2010. - Müjde Ker Dincer, İş ve Sosyal Ortamlarda Kişisel İmaj, Alfa Yayıncılık, 2002. - John Fiske, İletişim Çalışmalarına Giriş, Ark Yayıncılık, Ankara, 1996. - Gaye Özdemir, Kariyer Yaşamında Duygusal Zeka ve İletişim Yeteneği, Hayat Yayınları, İstanbul, 2006. - Murat Kahraman, Sosyal Medya 101, MediaCat Yayınları, 2010.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Ev Ödevi | 2 | 7 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 3 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 6 |