GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
THO485 SANATSAL İLETİŞİM Seçmeli Ders Grubu 4 7 2,00

Lisans



Öğrencinin estetik iletişim biçimi olan sanatsal iletişimi, sanatsal iletişim modelini ve bileşenlerini kavramasını sağlamak.


Doç.Dr. Füsun AŞKAR


1 Genel iletişim anlayışını kavrayabilme
2 Sanatsal iletişim modelini kavrayabilme.
3 Sanatsal iletişim bileşenlerini değerlendirebilme.
4 Sanatsal iletişim ve medya ilişkisini analiz edebilme.
5 Sanatsal iletişim ve göstergebilim ilişkisini açıklayabilme.
6 Artistik İmaj Yönetimini uygulayabilme.

Birinci Öğretim


yok


yok


Sahne uygulamaları sırasında seyirciyle kurulan interaktif iletişimin, görsel sunumlarla desteklenerek teorik ve pratik kazanımlar sağlaması.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Genel İletişim Kavramları
2 İletişimin yapısı ve aşamaları
3 Sözsüz iletişim (Beden dili)
4 Sözsüz iletişim (Performans sanatları)
5 İmaj Yönetimi
6 Artistik imaj ve Sahne Estetiği kavramları
7 Sanatta yaratıcılık kavramları
8 Ara Sınav
9 Sanatsal İletişim Modeli
10 Sanatsal İletişimin Bileşenleri (sanatçı/eser/sahne/seyirci/geribildirim)
11 Sanatsal İletişimin Bileşenleri (sanatçı/eser/sahne/seyirci/geribildirim)
12 Sanatsal İletişimin Bileşenleri (sanatçı/eser/sahne/seyirci/geribildirim)
13 Sanatsal İletişim ve Medya
14 Sanatsal İletişim ve Göstergebilim
15 Sanatçı-seyirci döngüsü
16 Final: Genel değerlendirme

Ahmet Bülent Göksel, Nilay Başok Yurdakul, Temel Halkla İlişkiler Bilgileri, E.Ü. Yayınları, İzmir 2004. - MediaCat, Pazarlama İletişimi Dergisi. - Füsun Aşkar, Türkiye’nin Uluslar arası Tanıtımında Artistik İmaj: “Anadolu Ateşi” Örnek Olayı, (Basılmamış Doktora Tezi), İzmir 2010. - Müjde Ker Dincer, İş ve Sosyal Ortamlarda Kişisel İmaj, Alfa Yayıncılık, 2002. - John Fiske, İletişim Çalışmalarına Giriş, Ark Yayıncılık, Ankara, 1996. - Gaye Özdemir, Kariyer Yaşamında Duygusal Zeka ve İletişim Yeteneği, Hayat Yayınları, İstanbul, 2006. - Murat Kahraman, Sosyal Medya 101, MediaCat Yayınları, 2010.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 60
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 1 14
Uygulama/Pratik 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 6 6
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 8 8
Ev Ödevi 2 7 14
Toplam İş Yükü (saat) 60

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 5 5 3 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 3 5 5
ÖÇ 4 3 5
ÖÇ 5 3 5
ÖÇ 6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek