Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
THO249 | KEMENÇE III | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 2,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin; Geleneksel Türk Halk Müziği’nin her alanında, kemençeyi, bilgi ve beceriyle donatılmış bir şekilde icra edebilmelerini sağlamaktır.
Arş. Gör. Dr. İdris Ersan KÜÇÜK
1 | Boş teller üzerinde yay çalışmaları |
2 | Telden tele geçiş çalışmaları |
3 | Naturel seslerin La teli (ikinici tel) üzerinde seslendirme ve konuyla ilgili etüdlerin icrasını yababilme. |
4 | Naturel seslerin Re teli (birinci tel) üzerinde seslendirme ve konuyla ilgili etüdlerin icrasını yababilme. |
5 | Naturel seslerin Mi teli (üçüncü tel) üzerinde seslendirme ve konuyla ilgili etüdlerin icrasını yababilme. |
6 | Naturel seslerin aynı anda Re ve La telleri (birinci ve ikinci tel) üzerinde seslendirme ve konuyla ilgili etüdlerin icrasını yababilme. |
7 | Üç tel üzerinde ilgili etüdleri çalabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Kemençe sanatçılarının dinlenmesi
Kemençede boş telde yay çalışmaları. Naturel seslerin klavye üzerinde seslendirmeye başlamak ve konuyla ilgili etüdleri icra etmek. Türk halk müziği perde sistemindeki örnek eserlerin icrası.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Dersin tanımı, faaliyet ve işleyişin açıklanması | Tanışma ve ders içeriğinin incelenmesi | ||
2 | Kemençenin tarihçesi hakkında ve fiziksel yapısı hakkında genel bilgi | Kemençe icrası | ||
3 | Kemençede üçüncü tel Mi teli üzerinde yay çalışmaları | Kemençe icrası | ||
4 | Telden tele geçiş çalışmaları | Kemençe İcrası | ||
5 | Si perdesisin öğrenilmesi | Kemençe icrası | ||
6 | Do perdesisin öğrenilmesi | Kemençe icrası | ||
7 | Quiz ve Re perdesisin öğrenilmesi | Kemençe icrası | ||
8 | Mi perdesinin öğrenilmesi | Kemençe icrası | ||
9 | Fa perdesinin öğrenilmesi | Kemençe icrası | ||
10 | Sol perdesinin öğrenilmesi | Kemençe icrası | ||
11 | Quiz ve Sol perdesisin öğrenilmesi | Kemençe icrası | ||
12 | Oktav Sol perdesinin öğrenilmesi | Kemençe icrası | ||
13 | Tam dizi çalışmaları | Kemençe icrası | ||
14 | Quiz ve tam dizi çalışmaları | Kemençe icrası | ||
15 | 1. Dönemin genel tekrarı | Kemençe icrası | ||
16 | Sınav Haftası | Repertuvarın Sınav Performansı |
Selim Cihanoğlu, (2002), Kemençe Metodu, İstanbul: Tümay Matbaacılık/ Kemençe Çalgısı, Yay, Reçine, Akord Aleti, Metronom Aleti.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 5 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 1 | 5 | 3 | 1 | 5 | 4 | 3 | ||||||
ÖÇ 2 | 1 | 3 | 3 | 5 | 4 | 2 | 3 | 4 | |||||
ÖÇ 3 | 1 | 4 | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | |
ÖÇ 4 | 1 | 5 | 1 | 4 | 1 | 1 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
ÖÇ 5 | 1 | 5 | 4 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 4 | ||
ÖÇ 6 | 1 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 |
ÖÇ 7 | 1 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |