GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
THO249 KEMENÇE III Seçmeli Ders Grubu 2 3 2,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerin; Geleneksel Türk Halk Müziği’nin her alanında, kemençeyi, bilgi ve beceriyle donatılmış bir şekilde icra edebilmelerini sağlamaktır.


Arş. Gör. Dr. İdris Ersan KÜÇÜK


1 Boş teller üzerinde yay çalışmaları
2 Telden tele geçiş çalışmaları
3 Naturel seslerin La teli (ikinici tel) üzerinde seslendirme ve konuyla ilgili etüdlerin icrasını yababilme.
4 Naturel seslerin Re teli (birinci tel) üzerinde seslendirme ve konuyla ilgili etüdlerin icrasını yababilme.
5 Naturel seslerin Mi teli (üçüncü tel) üzerinde seslendirme ve konuyla ilgili etüdlerin icrasını yababilme.
6 Naturel seslerin aynı anda Re ve La telleri (birinci ve ikinci tel) üzerinde seslendirme ve konuyla ilgili etüdlerin icrasını yababilme.
7 Üç tel üzerinde ilgili etüdleri çalabilme.

Birinci Öğretim


Yok


Kemençe sanatçılarının dinlenmesi


Kemençede boş telde yay çalışmaları. Naturel seslerin klavye üzerinde seslendirmeye başlamak ve konuyla ilgili etüdleri icra etmek. Türk halk müziği perde sistemindeki örnek eserlerin icrası.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanımı, faaliyet ve işleyişin açıklanması Tanışma ve ders içeriğinin incelenmesi
2 Kemençenin tarihçesi hakkında ve fiziksel yapısı hakkında genel bilgi Kemençe icrası
3 Kemençede üçüncü tel Mi teli üzerinde yay çalışmaları Kemençe icrası
4 Telden tele geçiş çalışmaları Kemençe İcrası
5 Si perdesisin öğrenilmesi Kemençe icrası
6 Do perdesisin öğrenilmesi Kemençe icrası
7 Quiz ve Re perdesisin öğrenilmesi Kemençe icrası
8 Mi perdesinin öğrenilmesi Kemençe icrası
9 Fa perdesinin öğrenilmesi Kemençe icrası
10 Sol perdesinin öğrenilmesi Kemençe icrası
11 Quiz ve Sol perdesisin öğrenilmesi Kemençe icrası
12 Oktav Sol perdesinin öğrenilmesi Kemençe icrası
13 Tam dizi çalışmaları Kemençe icrası
14 Quiz ve tam dizi çalışmaları Kemençe icrası
15 1. Dönemin genel tekrarı Kemençe icrası
16 Sınav Haftası Repertuvarın Sınav Performansı

Selim Cihanoğlu, (2002), Kemençe Metodu, İstanbul: Tümay Matbaacılık/ Kemençe Çalgısı, Yay, Reçine, Akord Aleti, Metronom Aleti.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 1 14
Uygulama/Pratik 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 5 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 3 5 15
Toplam İş Yükü (saat) 60

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 1 5 3 1 5 4 3
ÖÇ 2 1 3 3 5 4 2 3 4
ÖÇ 3 1 4 1 4 4 4 4 1 1 1 1 4
ÖÇ 4 1 5 1 4 1 1 4 4 5 5 5 5 4
ÖÇ 5 1 5 4 1 1 3 1 1 1 2 4
ÖÇ 6 1 4 3 2 3 2 3 4 5 5 4 4 5
ÖÇ 7 1 3 3 2 4 3 4 4 4 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek