Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEO309 | TÜRK HALK OYUNLARI I | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 2,00 |
Lisans
Türkçe
Türk Halk Oyunları içinde yer alan 9/8, 9/16 (3+2+2+2), (2+2+2+3), (2+2+3+2) lik ritim yapısına sahip erkek, kadın ve karma ( kadın, erkek) zeybek oyunlarının geleneği, gelenek içerisindeki hareket ve ezgi yapısının kavranmasını sağlamak. Bu yapıdaki oyunların geleneği de göz önünde bulundurularak yada dikkate alınarak, sahne ve sanatsal yaratılar üretimine katkıda bulunmak.
Department Lecturers
1 | Dersin amaç bölümünde belirtilen konularda teorik bilgi edinebilme. |
2 | Ağır zeybek oyun türü adımlarını uygulamalı öğrenme ve hatırlayabilme. |
3 | Tekrarlanan adımları içselleştirerek uygulayabilme. |
4 | Hareketi kendi bedenine aktarmayı tasarlayabilme. |
5 | Zeybek oyunlarını gösterebilme, sahneye uyarlayabilme |
Yok
Yok
Zeybeklik geleneği ve bu geleneğe ait oyunlar hakkında geniş bilgi, Muğla Zeybek oyun repertuarından 12 oyun, saha çalışmalarında tespit edilen 1 zeybek oyununun Türk Halk Oyunları repertuarına kazandırılma aşamaları, sahneleme uygulamaları, zeybek oyun repertuarından yararlanarak zeybek türünde yeni oyunlar oluşturmaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, önemi ve kurallar | Tanışma | ||
2 | 9/8 lik (3+2+2+2) kadın zeybek oyunlarının tanıtımı | Belgelerle Zeybek öğreniyorum AYDIN 1 ve 2. VCD, Farklı zaman dilimi ve farklı yerlerde yapılan saha çalışmalarında elde edilen görüntü destekli oyun öğrenimi. | ||
3 | Kentli ve kırsal kesimli kadın zeybek oyunlarının uygulamaları | Belgelerle Zeybek öğreniyorum AYDIN 1 ve 2. VCD, Farklı zaman dilimi ve farklı yerlerde yapılan saha çalışmalarında elde edilen görüntü destekli oyun öğrenimi. | ||
4 | 9/8 lik (2+2+3+2), (2+2+2+3) kadın zeybek oyunlarının tanıtımı | Belgelerle Zeybek öğreniyorum AYDIN 1 ve 2. VCD, Farklı zaman dilimi ve farklı yerlerde yapılan saha çalışmalarında elde edilen görüntü destekli oyun öğrenimi. | ||
5 | Kentli ve kırsal kesimli kadın zeybek oyunlarının uygulamaları | Belgelerle Zeybek öğreniyorum AYDIN 1 ve 2. VCD, Farklı zaman dilimi ve farklı yerlerde yapılan saha çalışmalarında elde edilen görüntü destekli oyun öğrenimi. | ||
6 | 9/8'lik (3+2+2+2) Kentli ve kırsal kesimli erkek Zeybek oyunlarının tanıtımı | Belgelerle Zeybek öğreniyorum AYDIN 1 ve 2. VCD, Farklı zaman dilimi ve farklı yerlerde yapılan saha çalışmalarında elde edilen görüntü destekli oyun öğrenimi. | ||
7 | 9/8 lik (3+2+2+2) Kentli ve kırsal kesimli erkek Zeybek oyunlarının uygulamaları. | Belgelerle Zeybek öğreniyorum AYDIN 1 ve 2. VCD, Farklı zaman dilimi ve farklı yerlerde yapılan saha çalışmalarında elde edilen görüntü destekli oyun öğrenimi. | ||
8 | Ara Sınav | Belgelerle Zeybek öğreniyorum AYDIN 1 ve 2. VCD, Farklı zaman dilimi ve farklı yerlerde yapılan saha çalışmalarında elde edilen görüntü destekli oyun öğrenimi. | ||
9 | 9/8 lik karma( kadın- erkek) zeybek oyunlarının tanıtımı | Belgelerle Zeybek öğreniyorum AYDIN 1 ve 2. VCD, Farklı zaman dilimi ve farklı yerlerde yapılan saha çalışmalarında elde edilen görüntü destekli oyun öğrenimi. | ||
10 | 9/8 lik karma( kadın- erkek) zeybek oyunlarının uygulamaları. | Belgelerle Zeybek öğreniyorum AYDIN 1 ve 2. VCD, Farklı zaman dilimi ve farklı yerlerde yapılan saha çalışmalarında elde edilen görüntü destekli oyun öğrenimi. | ||
11 | 9/8’ lik karma( kadın- erkek) zeybek oyunlarının tanıtımı. | Belgelerle Zeybek öğreniyorum AYDIN 1 ve 2. VCD, Farklı zaman dilimi ve farklı yerlerde yapılan saha çalışmalarında elde edilen görüntü destekli oyun öğrenimi. | ||
12 | 9/8’ lik karma( kadın- erkek) zeybek oyunlarının uygulamaları. | Belgelerle Zeybek öğreniyorum AYDIN 1 ve 2. VCD, Farklı zaman dilimi ve farklı yerlerde yapılan saha çalışmalarında elde edilen görüntü destekli oyun öğrenimi. | ||
13 | 9/16 ‘lik oyunların tanıtımı. | Belgelerle Zeybek öğreniyorum AYDIN 1 ve 2. VCD, Farklı zaman dilimi ve farklı yerlerde yapılan saha çalışmalarında elde edilen görüntü destekli oyun öğrenimi. | ||
14 | 9/16 ‘lik oyunların uygulamaları | Belgelerle Zeybek öğreniyorum AYDIN 1 ve 2. VCD, Farklı zaman dilimi ve farklı yerlerde yapılan saha çalışmalarında elde edilen görüntü destekli oyun öğrenimi. | ||
15 | Öğrenilen zeybek oyunlarının yerelliği konusunda uygulamalar. | Belgelerle Zeybek öğreniyorum AYDIN 1 ve 2. VCD, Farklı zaman dilimi ve farklı yerlerde yapılan saha çalışmalarında elde edilen görüntü destekli oyun öğrenimi. | ||
16 | Final: Genel değerlendirme | Belgelerle Zeybek öğreniyorum AYDIN 1 ve 2. VCD, Farklı zaman dilimi ve farklı yerlerde yapılan saha çalışmalarında elde edilen görüntü destekli oyun öğrenimi. |
DERS KİTABI: YARDIMCI KİTAPLAR: AKDOĞU, Onur, “Bir Müzik Türü Olarak Zeybek ve Alt Türleri”, Zeybekler Sempozyumu Bildirileri, Muğla, 2002 ARSUNAR, Ferruh, Batı Anadolu’da Zeybekler ve Zeybek Oyun Havaları, Basılmamış, 1953 ASAF Seyfettin - Asaf Sezai, Yurdumuzun Nağmeleri, Yayına Hazırlayan Yrd. Doç. Dr. F. Reyhan Altınay, Meta Basım Matbaacılık, İzmir, 2008 AVCI, Ali Haydar, “Bir Sosyal isyancılık Kurumu: Zeybeklik ve Zeybekler”,Folklor Edebiyat Dergisi, Başkent Klişe Matbaacılık, Ankara, 1997 Belgelerle Zeybek öğreniyorum AYDIN, DENİZLİ, MUĞLA, BODRUM, İZMİR VCD’ leri Servet kasetçilik AVCI, Ali Haydar, Zeybeklik ve Zeybekler Tarihi, E Yayınları, İstanbul BÖLÜKBAŞI, Rıza Tevfik, “Raks Hakkında”, Nevsal-i Afiyet Sehname-i Tıbbi, İstanbul, 1900 DEMİRSİPAHİ, Cemil, Türk Halk Oyunları, , Türk Tarihi Kurumu Basımevi. I. Baskı, Ankara 1975 HAKALMAZ, Orhan, Ege Bölgesi Ağır Zeybekleri, Kitap Matbaası, İstanbul HOBSBAWM, Eric J., “Eşkıyalar”, Folklora Doğru Dergisi, Boğaziçi KARADEMİR, Abdurrahim, “Dünden Bugüne Zeybekler ve Dansları”, Efeler, Taşkın Matbaası, Aydın, 1991 KARADEMİR,Abdurrahim”Zeybek Dansları” Halk Bilim Araştırmaları I. Kitap Özener Matbası İstanbul 2003 ÖZBİLGİN, M. Öcal, Zeybeklik Kurumu ve Zeybek Oyunları, Doktora Tezi, E.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Halk Bilimi Anabilim Dalı, İzmir, 2003 ÖZBİLGİN, M. Öcal, Türk Halk Oyunlarında Tür ve Biçim Sorunu, Yüksek Lisans Tezi, E.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Halk Bilimi Anabilim Dalı, İzmir, 1994 ŞAPOLYO, Enver Benhan, “Efe, Zeybek, Kızan, Yaşayışları ve Adetleri”, Türk Yurdu Dergisi, İstanbul, 1954 Meydan Larousse , “Tavır”, Büyük Lugat ve Ansiklopedi, Ankara, 1992 YAVİ, Ersal, Efeler, Taşkın Matbaası, Aydın, 1991 YETKİN, Sabri, Ege’de Eşkıyalar, Tarih Vakfı Yurt Yayınları 35, Numune Matbaacılık, İstanbul, 1997 DERS ARAÇLARI: Görsel, işitsel, yazılı doküman ve bunların kullanılması için teknik araç gereç.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
Takım/Grup Çalışması | 4 | 3 | 12 |
Bireysel Çalışma | 4 | 3 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | 4 | |||||||
ÖÇ 2 | 4 | |||||||
ÖÇ 3 | 4 | |||||||
ÖÇ 4 | 4 | |||||||
ÖÇ 5 | 4 |