Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEO413 | OKUL MÜZİĞİ REPERTUARI I | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 2,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin; müzik öğretmenliğine hazır olmaları, çocuk yaş guruplarına göre, müfredatta ki parçaların sağlıklı bir şekilde nasıl öğretilir, ders nasıl işlenir, müzik nasıl eğlenceli hale getirilir ve öğretilir kavramını anlamaları sağlanmaktadır.
Ufuk Demirbaş
1 | İlk orta lise dönemi repertuvar kazanımı |
2 | Tonal ve modal ayrımının öğrenilmesi |
3 | Tartımların pekiştirilmesi ve öğrenilmesi |
4 | Çocuklara karşı kullanılacak üslup hakkında öğreti yapılması ve güzel Türkçe ile ifadelerin öğrenilmesi |
Yok
Yok
İlköğretim ve Lise okul müzikleri hakkında geniş bilgiye sahip olma repertuarı tanıma, öğrenme, uygulama, ve geliştirme.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, önemi ve kurallar | |||
2 | Bemol ve diyez sırası pekiştirme, ses eğitimi hakkında genel bilgi ve ders notlarının verilmesi. | |||
3 | Bemol ve diyez sırası pekiştirme, ses eğitimi hakkında genel bilgi ve ders notlarının verilmesi. | |||
4 | Majör Ton bulma ve egzersiz yapma | |||
5 | Majör Ton bulma ve egzersiz yapma | |||
6 | Minör Ton bulma ve egzersiz yapma | |||
7 | Minör Ton bulma ve egzersiz yapma | |||
8 | Ara Sınav | |||
9 | Türk Müziği ve Batı Müziği çalgılarının arasında ki ses farklarının öğretilmesi, piano olmadan, kendi meslek çalgıları ile orijinal tondan parçayı nasıl öğretilmesi gerektiğinin öğretilmesi. | |||
10 | Türk Müziği ve Batı Müziği çalgılarının arasında ki ses farklarının öğretilmesi, piano olmadan, kendi meslek çalgıları ile orijinal tondan parçayı nasıl öğretilmesi gerektiğinin öğretilmesi. | |||
11 | Türk Müziği ve Batı Müziği çalgılarının arasında ki ses farklarının öğretilmesi, piano olmadan, kendi meslek çalgıları ile orijinal tondan parçayı nasıl öğretilmesi gerektiğinin öğretilmesi. | |||
12 | Kanon, çift sesli ezgiler, üç sesli ezgilerin açıklanması, nasıl guruplandırılması gerekliliğinin öğretilmesi.Çocuk ses genliklerinin öğretilmesi | |||
13 | Kanon, çift sesli ezgiler, üç sesli ezgilerin açıklanması, nasıl guruplandırılması gerekliliğinin öğretilmesi.Çocuk ses genliklerinin öğretilmesi | |||
14 | Kanon, çift sesli ezgiler, üç sesli ezgilerin açıklanması, nasıl guruplandırılması gerekliliğinin öğretilmesi.Çocuk ses genliklerinin öğretilmesi | |||
15 | Güzel konuşma nasıl olmalı, örneklendirilmesi. | |||
16 | Final Sınavı |
Toplu Ses eğitimi 1 Temel Konular, Saip Egüz Bona ve Müzik teorisi Notları,Vicdan Tabakoğlu
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | 2 | 3 | 4 | |||||
ÖÇ 2 | 3 | 4 | 4 | |||||
ÖÇ 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | ||||
ÖÇ 4 | 4 |