Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEH310 | TANBUR II | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 2,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı tanbur sazının geleneksel Türk Sanat Müziği tavrıyla icrası öğrenildikten sonra Türk Müziği Solfej ve Kuramı dersinde görülen makamlara bağlı olarak çalgısal eserler Peşrev ve Saz Semailerinin icrasına geçme.
Erhan Onat, Halil İbrahim Yüksel, Tolga Meriç
1 | 1. Geleneksel Türk Müziği tavrıyla öğrencinin çalgısal eserleri icra edebilmesini sağlama |
2 | 2. Enstrümanıyla eser icrasını bireysel olarak veya toplu halde çalabilme |
3 | 3. Geleneksel Türk Müziği bilinciyle öğrendiği makamları tanbur sazına uygulayabilme |
Yok
Yok
Geleneksel Türk Sanat Müziği çalgısal eser türlerinnden Peşrev ve Saz Semailerinin icrası.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Çargah Peşrevi eserinin üzerinde çarpmaların gösterilmesi, Eviç, Sünbüle, Hisar perdelerinin tanburda gösterilmesi | Öğretim görevlisinin sunumu ve öğrencilerinin sunumu | ||
2 | Çargah Peşrevi (Mustafa Kevseri) eserinin üzerinde çarpmaların gösterilmesi, Hicaz, Segah Perdelerinin tanburda gösterilmesi | Öğretim görevlisinin sunumu ve öğrencilerinin sunumu | ||
3 | Buselik Peşrevi (Kemençeci Nikolaki), Buselik Etüd Çalışması, Nimzirgüle Perdesinin gösterilmesi. | Öğretim görevlisinin sunumu ve öğrencilerinin sunumu | ||
4 | Buselik Peşrevi (Akın Özkan) eserinin incelenmesi ve icrası | Öğretim görevlisinin sunumu ve öğrencilerinin sunumu | ||
5 | Rast etüd, Irak Perdesinin gösterilmesi, Rast Peşrevi (Tanburi Benli Hasan Ağa), Rast Saz Semaisi (Tanburi Benli Hasan Ağa), Tiz Segah, Nim Hicaz perdelerinin gösterilmesi, eserlerin incelenmesi, çarpmaların gösterilmesi ve icraları. | Öğretim görevlisinin sunumu ve öğrencilerinin sunumu | ||
6 | Uşşak Peşrev (Tanburi Büyük Osman Bey) eserinin incelenmesi, Uşşak dörtlüsündeki Segah Perdesinin tanbur üzerinde çalışılması ve eserin icrası. | Öğretim görevlisinin sunumu ve öğrencilerinin sunumu | ||
7 | Uşşak Saz Semaisi (Neyzen Arif Dede) eserinin incelenmesi ve icrası. Uşşak Etüd çalışması. | Öğretim görevlisinin sunumu ve öğrencilerinin sunumu | ||
8 | Ara Sınav | |||
9 | Bayati Peşrev (Tanburi Cemil Bey), Bayati Etüd Çalışması | Öğretim görevlisinin sunumu ve öğrencilerinin sunumu | ||
10 | Bayati Saz Semaisi (Kanuni Ömer Bey) eserinin incelenmesi ve icrası | Öğretim görevlisinin sunumu ve öğrencilerinin sunumu | ||
11 | Kürdi Peşrev (Tanburi Refik Fersan), Kürdi Perdesinin gösterilmesi, eserlerin incelenmesi ve icrası | Öğretim görevlisinin sunumu ve öğrencilerinin sunumu | ||
12 | Kürdi Saz Semaisi (Akın Özkan) eserinin incelenmesi ve icrası. | Öğretim görevlisinin sunumu ve öğrencilerinin sunumu | ||
13 | Hüseyni peşrev ve saz semai incelemesi ve icrası. | Öğretim görevlisinin sunumu ve öğrencilerinin sunumu | ||
14 | Bayati, Rast ,Uşşak ,Hüseyni ,Buselik Etüd Çalışması | Öğretim görevlisinin sunumu ve öğrencilerinin sunumu | ||
15 | Bayati, Rast ,Uşşak ,Hüseyni ,Buselik Etüd Çalışması | Öğretim görevlisinin sunumu ve öğrencilerinin sunumu | ||
16 | Final Sınavları |
TRT Radyosu Nota arşivlerinden notalar Devlet Korosu ve Konservatuar Kütüphanesi Nota Arşivi
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 2 | 6 |
Performans | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 74 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | |||
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | |||
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 |