Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
Lisans
1 |
Geleneksel Türk Halk Müziği türlerini icra becerisi sağlayabilme, |
2 |
Geleneksel Türk Halk Müziğinin yaşatma ve gelecek nesillere doğru olarak aktarabilme |
3 |
Yerel, ulusal ya da uluslararası düzeydeki Türk Halk Müziği icracılarını tanıma, üslup ve tavır özelliklerini kavrayabilme, bu özellikleri kendi müzikal edimiyle harmanlayabilme |
4 |
Çeşitli kaynak kişi ya da yöresel özellikleri araştırma becerisi sağlayabilme |
[Yok]
Hafta |
Konular (Teorik) |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık |
1 |
Dersin müfredatının tanıtımı, dönem içinde icra edilecek türkülerin notasının dağıtımı. |
|
|
2 |
“Al Yeşil Dökün Anneler” ve “Fırat Kenarının İnce Dumanı” adlı türkülerin solfeji ve seslendirilmesi, ağız ve tavır özelliklerinin kavratılması |
|
|
3 |
“Yandı Canım” ve “Uca Dağların Başında” adlı türkülerin solfeji ve seslendirilmesi, ağız ve tavır özelliklerinin kavratılması |
|
|
4 |
“Dün Gece Yar Hanesinde “ ve Yine Gördüm elif Kızın Yüzünü” türkülerinin solfeji ve seslendirilmesi, ağız ve tavır özelliklerinin kavratılması |
|
|
5 |
“Toy Toy Toydu Bugün” ve “Hasretindeyem” türkülerinin solfeji ve seslendirilmesi, ağız ve tavır özelliklerinin kavratılması |
|
|
6 |
“Dedim Gız Yaşın Nedir” ve Ezel Bahar Olmayınca” türkülerinin solfeji ve seslendirilmesi, ağız ve tavır özelliklerinin kavratılması |
|
|
7 |
“Özüne Özüm Gurban” ve “Üç Güzel Oturmuş İskambil Oynar” türkülerinin solfeji ve seslendirilmesi, ağız ve tavır özelliklerinin kavratılarak genel tekrar yapılması |
|
|
8 |
Ara sınav |
|
|
9 |
“El Çek Tabib Sinem Üstünden” türküsünün solfeji ve seslendirilmesi, ağız ve tavır özelliklerinin kavratılması |
|
|
10 |
“Bugün Yasta Gördüm Zülf-ü Siyahı” türküsünün solfeji ve seslendirilmesi, ağız ve tavır özelliklerinin kavratılması |
|
|
11 |
“Mezar Arasında” türküsünün solfeji ve seslendirilmesi, ağız ve tavır özelliklerinin kavratılması |
|
|
12 |
“Bulut Bulut Üstüne” türküsünün solfeji ve seslendirilmesi, ağız ve tavır özelliklerinin kavratılması |
|
|
13 |
“Bir Şuh-i Sitemkar” türküsünün solfeji ve seslendirilmesi, ağız ve tavır özelliklerinin kavratılması |
|
|
14 |
“Yüksek Minarede Kandiller Yanar Yanar” türküsünün solfeji ve seslendirilmesi, ağız ve tavır özelliklerinin kavratılması |
|
|
15 |
“İndim Yarin Bahçesine” türküsünün solfeji ve seslendirilmesi, ağız ve tavır özelliklerinin kavratılması |
|
|
16 |
Final Sınavı |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Ara Sınav |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Final Sınavı |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Derse Katılım |
8 |
2 |
16 |
Uygulama/Pratik |
8 |
2 |
16 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma |
8 |
8 |
64 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma |
8 |
8 |
64 |
Performans |
8 |
4 |
32 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
194
|
|
PÇ 1 |
PÇ 2 |
PÇ 3 |
PÇ 4 |
PÇ 5 |
PÇ 6 |
PÇ 7 |
PÇ 8 |
ÖÇ 1 |
4
|
4
|
4
|
3
|
4
|
4
|
4
|
3
|
ÖÇ 2 |
4
|
3
|
3
|
3
|
4
|
4
|
3
|
4
|
ÖÇ 3 |
4
|
3
|
4
|
3
|
4
|
4
|
3
|
4
|
ÖÇ 4 |
4
|
3
|
3
|
3
|
4
|
4
|
3
|
4
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek