GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
4505004292009 PSİKOLOJİK DANIŞMA STRATEJİ VE MÜDAHALELERİ Seçmeli Ders Grubu 4 7 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, grup çalışması kapsamında oluşturdukları danışan hikayesi kapsamında psikolojik danışma öğrencilerini psikolojik danışma sürecinin etkili bir şekilde başlaması, ilerlemesi ve sonlandırılması için psikolojik danışmada danışan sorunlarını değerlendirme, amaç oluşturma, strateji belirleme ve müdahale seçme, sonlandırma ve izleme konularında gerekli olan bilgi ve becerileri kazandırmaktır.


Assist. Prof. Dr. Mine ALADAĞ


1 Psikolojik danışma sürecini ve aşamalarını kavrayabilme
2 Danışan sorunlarını değerlendirme kategorilerini kavrayabilme
3 Danışan sorunlarını etkili bir şekilde değerlendirebilme
4 Danışan sorunlarının değerlendirilmesine ilişkin temel kavramlaştırma modellerini bilme
5 Bir kavramlaştırma modelini kullanarak danışanın sorunlarını kavramlaştırabilme
6 Psikolojik danışma sürecinde danışanla birlikte amaç oluşturabilme
7 Psikolojik danışma sürecinde temel stratejileri ve müdahaleleri açıklayabilme
8 Psikolojik danışma sürecini etkili bir şekilde sonlandırabilme
9 Etkili bir psikolojik danışman olabilmek için sürekli öğrenmeye ve kendini geliştirmeye isteklilik


“RPD 309 Psikolojik Danışma İlke ve Teknikleri” dersini almış olmaları; "RPD 407 Bireyle Psikolojik Danışma" dersini ise alıyor olmaları önerilir.


Yok


Psikolojik danışma süreci ve aşamaları; Danışanla ilk görüşmenin yapılması; Danışan sorunlarını değerlendirme; Amaç oluşturma; Strateji belirleme ve müdahale seçme; Sonlandırma ve izleme.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Kural ve Gerekleri
2 Psikolojik Danışma Sürecine Genel Bir Bakış: Aşamalar ve Psikolojik Danışma İlişkisi
3 Danışanla İlk Görüşmenin Yapılması: Yapılandırma, Bilgilendirilmiş Onay Formu
4 Danışanın Sorunlarını Değerlendirme I
5 Danışanın Sorunlarını Değerlendirme II
6 Danışanın Sorunlarını Kavramlaştırma: Kavramlaştırma Modelleri ve Becerileri
7 Psikolojik Danışmada Amaç Oluşturma
8 Ara Sınav
9 Strateji Belirleme ve Müdahale Seçme
10 Davranışçı Kuramlar ve Müdahaleler
11 Davranışçı Müdahaleye İlişkin Bir Uygulama
12 Bilişsel Kuramlar ve Müdahaleler
13 Bilişsel Müdahaleye İlişkin Bir Uygulama
14 Duyuşsal Kuramlar ve Müdahaleler
15 Duyuşsal Müdahaleye İlişkin Bir Uygulama
16 Psikolojik Danışmada Sonlandırma ve İzleme

DERS KİTABI: Hackney, H. & Cormier, S. (2008). Psikolojik danışma ilke ve teknikleri: Psikolojik Yardım Süreci el kitabı. (T. Ergene, S. Aydemir Sevim Çev.). Ankara: Mentis Yayıncılık. (Orijinal eser 2005 yılında basılmıştır). YARDIMCI KİTAPLAR: Cormier, S. & Hackney, H. (2005). Counseling strategies and interventions. (6th Ed.). Boston: Pearson Education Inc. Cormier, S. & Nurius, P. S. (2003). Interviewing and change strategies for helpers : fundamental skills and cognitive behavioral interventions. Pacific Grove, CA: Brooks/Cole Publishing Company. Hackney, H. & Cormier, S. (2005). The professional counselor. A process guide to helping. Boston: Allyn and Bacon


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 3 42
Uygulama/Pratik 3 10 30
Takım/Grup Çalışması 3 10 30
Okuma 10 2 20
Toplam İş Yükü (saat) 122

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18
ÖÇ 1 3 4
ÖÇ 2 3 4
ÖÇ 3 3 4
ÖÇ 4 3 4
ÖÇ 5 3 4
ÖÇ 6 3 4
ÖÇ 7 3 4
ÖÇ 8 3 4
ÖÇ 9 3 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek