GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MBSEÇ001 AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME Seçmeli Ders Grubu 3 5 4,00

Lisans


Türkçe


Öğretmen adayının Açık ve Uzaktan Eğitime ilişkin temel kavramları, Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi, Türkiye'de ve Dünyada bu konuda yapılan çalışmalar hakkında bilgi edinmesi, uzaktan eğitim teknolojilerin hazırlanmasında kullanılan teknik ve yöntemleri bilmesi, uzaktan eğitimde kullanılan eğitim yazılımları ve tasarımında yer alan bileşenler hakkında bilgi edinmesi, İnternet ile Uzaktan eğitimde ders yazılımı hazırlanmasında kullanılan yazılımları öğrenmesi ve uzaktan eğitim yazılımlarını kullanarak ders materyali hazırlayabilmesi, sunabilmesi amaçlanmaktadır.


Prof. Dr. Eralp Altun


1 Bu dersin sonunda öğrenci; Açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramları ve felsefesi hakkında bilgi sahibi olur.
2 Açık ve Uzaktan eğitimde öğrenen ve rehber rollerini kavrar.
3 Açık ve uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler, araçlar hakkında bilgi sahibi olur.
4 Açık ve uzaktan eğitimle ilgili sorunlar ve bunların çözümü hakkında bilgi sahibi olur.
5 Farklı öğrenme durumları için öğretim stratejilerini belirler.
6 Uzaktan eğitimde araştırma ve değerlendirme yapar

Birinci Öğretim


yok


yok


Açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramları ve felsefesi; dünyada uzaktan eğitimin gelişimi; Türkiye'de uzaktan eğitimin gelişimi; uzaktan eğitimde öğrenen ve rehber rolleri; uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler; açık ve uzaktan eğitimin yönetimi; açık ve uzaktan öğrenmede sınıf yönetimi ve bileşenleri; açık eğitim kaynakları ve dünyadaki eğilimler; kitlesel açık çevrimiçi dersler; kişiselleştirilmiş öğrenme ortamları; açık ve uzaktan eğitimle ilgili sorunlar ve bunların çözümü; öğretmen yetiştirmede açık ve uzaktan eğitim uygulamaları; açık ve uzaktan eğitimde bireysel öğretim materyali geliştirme ve öğrenci destek hizmetleri; farklı öğrenme durumları için öğretim stratejilerinin belirlenmesi; uzaktan eğitimde araştırma ve değerlendirme.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 1. Açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramları ve felsefesi
2 2. Dünyada uzaktan eğitimin gelişimi
3 3. Türkiye’de uzaktan eğitimin gelişimi
4 4. Uzaktan eğitimde öğrenen ve rehber rolleri
5 5. Uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler; açık ve uzaktan eğitimin yönetimi
6 6. Açık ve uzaktan öğrenmede sınıf yönetimi ve bileşenleri
7 7. Ara sınav
8 8. Açık eğitim kaynakları ve dünyadaki eğilimler
9 9. Kitlesel açık çevrimiçi dersler; kişiselleştirilmiş öğrenme ortamları
10 10. Açık ve uzaktan eğitimle ilgili sorunlar ve bunların çözümü
11 11. Öğretmen yetiştirmede açık ve uzaktan eğitim uygulamaları
12 12. Açık ve uzaktan eğitimde bireysel öğretim materyali geliştirme ve öğrenci destek hizmetleri
13 13. Farklı öğrenme durumları için öğretim stratejilerinin belirlenmesi
14 14. Uzaktan eğitimde araştırma ve değerlendirme
15 15. Yarıyıl sonu sınavı

Karadeniz, A. (2018). Açık ve Uzaktan Öğrenmede Ders Tasarımı, İstanbul: Gece Kitaplığı. Dünyada ve Türkiye’de Uzaktan Eğitim Uygulamaları ve Yeni İletişim Teknolojilerinin Uzaktan Eğitimde Kullanılması, Tübitak-Bülten, 1996 Türkiye 1. Uzaktan Eğitim Sempozyumu Bildirileri, MEB-frteb, Ankara, 1996 Khan, H.B. (1997) Web Based Instruction. New Jersey: Educational Technology Publications, inc. İşman, Aytekin (2008). Uzaktan Eğitim. Ankara: PegemA Yayıncılık. Zeki Kaya (2002). Uzaktan Eğitim. Ankara: PegemA Yayıncılık. Yasemin Gülbahar (2009). E-öğrenme. Ankara: PegemA Yayıncılık. Teaching and Learning at a Distance: Foundations of Distance Education (4th Edition) by Michael Simonson, Sharon E. Smaldino, Michael Albright, and Susan Zvacek (Paperback - April 4, 2008) Handbook of Distance Education, Second Edition by Michael Grahame Moore (Hardcover - April 12, 2007) Distance Learning in Higher Education: A Programmatic Approach to Planning, Design, Instruction, Evaluation, and Accreditation (0) (0) by Alfred P. Rovai, Michael K. Ponton, and Jason D. Baker (Hardcover - Jun 27, 2008) A Teacher's Guide to Distance Learning. http://fcit.usf.edu/distance/ Introduction to Distance Education. http://cfcc.net/dutch/DistanceEd.htm Distance Education at a Glance. http://www.uidaho.edu/eo/distglan.html


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 4 15 60
Okuma 1 30 30
Toplam İş Yükü (saat) 122

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18
ÖÇ 1 4 4
ÖÇ 2 4 4
ÖÇ 3 4 4
ÖÇ 4 4 4
ÖÇ 5 4 4
ÖÇ 6 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek