GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
AERPD002 ÇOCUK İSTİSMARI VE İHMALİ Seçmeli Ders Grubu 4 8 4,00

Lisans


Türkçe


Çocuk ve ergen istismar ve ihmal kavramları hakkında bilgi vermek. İstismar ve ihmale uğramış çocuk ve ergen bireylere yaklaşımlar hakkında beceri ve deneyim kazandırmak.


Doç. Dr. Türkan YILMAZ IRMAK


1 Çocuk istismarın tanımını bilir.
2 Çocuk ve ergen istismar türlerini (fiziksel istismar, cinsel istismar, duygusal istismar, ekonomik istismar, ensest vs.) bilir.
3 Çocuk ihmal türlerini (fiziksel istismar, cinsel istismar, duygusal istismar, ekonomik istismar, ensest vs.) bilir.
4 Çocuk ve ergen istismar ve ihmalin Türkiye’de ve Dünyadaki durumunu bilir.
5 Çocuk istismarı ile ilgili Türkiye’deki yasal düzenlemeleri ve psikolojik danışmanların sorumluluklarını bilir.

Birinci Öğretim



[Yok]


Çocuk istismar ve ihmalinin tanımı ve türleri, nedenleri, belirtileri ve tedavi yaklaşımları. Sağlık çalışanlarının sorumlulukları, adli tıp uygulamaları ve yasal sorumluluklar


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Çocuk istismarı ve ihmali konusuna giriş. Tarih içinde çocuk istismarının tanımlanması tanılanması
2 Çocuğun gelişimi ve aile.
3 Disfonksiyonel aile yapılarının incelenmesi.
4 Aile yapısı ve çocuk istismarı ve ihmali.
5 İstismar türleri
6 İstismar türleri
7 Çocuk ihmali ve kötü davranım
8 ARA SINAV
9 Çocuk istismarı ve ihmalinin yaşam boyu etkileri
10 Çocuk istismarı ve ihmalinin yasal boyutları ve önleme
11 Okul ortamı ve çocuğun psikolojik gelişimi
12 Rohner'in ebeveyn kabul red teorisi.
13 Psikolojik danışma yaklaşımları ve vaka örnekleri
14 Psikolojik danışma yaklaşımları ve vaka örnekleri

Tüm Boyutlarıyla Çocuk istismarı I. II. Prof.Dr. Oğuz Polat Seçkin Yayıncılık 2007 1. Baskı. Çocuk İstismarı ve İhmaline Multidisipliner Yaklaşım. Çocuk İstismarı ve İhmalini Önleme Derneği Yayını, Ankara 2006. Çocuk Koruma Merkezleri El Kitabı. Dağlı T, İnanıcı MA (eds). UNICEF, Ankara 2010. Yenibaş, R. ve Şirin, A. (2007). Ailede çocuğun istismarı ve umutsuzluk. İstanbul: Nobel Yayın Dağıtım. Bayraktar, S. (2014). İnsanlığın kanayan yarası çocuk istismarı ve ihmalı. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 10 10
Final Sınavı 1 20 20
Derse Katılım 16 2 32
Okuma 15 3 45
Toplam İş Yükü (saat) 107

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18
ÖÇ 1 3
ÖÇ 2 3
ÖÇ 3 3
ÖÇ 4 3 4 4
ÖÇ 5 3 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek