Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AERPD007 | MENTAL HEALTH IN SCHOOL | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 4,00 |
Lisans
Bu dersin amacı, okullarda sık karşılaşılan davranışsal sorunları tanıtmak ve bunlarla ilgili yapılabilecek okul temelli müdahaleleri incelemektir.
Dr. Öğr. Üyesi Serkan DENİZLİ
1 | 1Çocuklarla psikolojik danışmanın temel ilkelerinin bilgisi |
2 | Oyun terapisinin kavramlarının bilgisi. |
3 | Yaygın okul çağı sorunlarını tanımlayabilme |
4 | Gelişimsel krizler ile sorun davranışları ayırt edebilme |
Birinci Öğretim
yok
[Yok]
Çocukluk dönemi gelişim alanları, çocuklarla psikolojik danışmanın temel ilkeleri, oyun terapisi, kardeş kıskançlığı, öfke ve saldırganlık, yalan söyleme, okul reddi ve ayrılık anksiyetesi, çalma davranışı, boşanma ve çocuk, kayıp ve yas, çocuk istismarı ve ihmali, zorbalık ve siber zorbalık.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | ||
2 | Çocukluk dönemi gelişim alanları | ||
3 | Çocuklarla psikolojik danışmanın temel ilkeleri | ||
4 | Oyun terapisi | ||
5 | Kardeş Kıskançlığı | ||
6 | vize sınavı | ||
7 | Öfke ve saldırganlık | ||
8 | Yalan Söyleme | ||
9 | Okul reddi ve ayrılık anksiyetesi | ||
10 | Çalma davranışı | ||
11 | Boşanma ve Çocuk | ||
12 | Kayıp ve Yas | ||
13 | Çocuk İstismarı ve İhmali | ||
14 | Zorbalık ve Siber Zorbalık | ||
15 | Final sınavı |
Miltenberger, R.G. (2016). Behavior Modification: Principles and Procedures (6th Ed.). Boston: Cengage Learning. Prout H.T. & Fedewa A. L. (2015). Counseling and psychotherapy with children and adolescents : theory and practice for school and clinical settings (5th ed. ) . New Jersey: Wiley & Sons. Schroeder, C. S. & Smith-Boystdon, J. M. (2017). Assessment and treatment of childhood problems : a clinician’s guide (2nd ed.). NY: Guildford Press.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Örnek Vaka İncelemesi | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 2 | 5 | 2 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 2 | 2 | 5 | 2 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 5 |