GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
AERPD011 SOSYAL BECERİ EĞİTİMİ Seçmeli Ders Grubu 4 8 4,00

Lisans


Türkçe


Öğrencilerin kişilerarası ilişkilerinin niteliğini artıracak sosyal beceriler konusunda bilgi sahibi olmasını ve temel sosyal becerileri kazanmasını/geliştirmesini sağlamayı amaçlayan bir derstir.


Doç. Dr.Zeynep CİHANGİR-ÇANKAYA


1 Sosyal becerinin ve sosyal becerilerin ne olduğunu kavrama
2 Sosyal becerinin boyutlarını ve nasıl kazanıldığını kavrama
3 Sosyal becerilerin çeşitli değişkenlerle ilişkisini kavrama
4 Sosyal beceri konusunda farkındalık kazanma
5 Temel sosyal becerileri geliştirme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Sosyal beceri nedir? Sosyal beceriler neden önemlidir? Sözsüz iletişim-beden dili Dinleme becerisi Soru sorma becerisi Empati becerisi Kendi duygularını anlama becerisi Duyguları ifade etme becerisi Olumsuz duygularla baş etme becerisi Hayır diyebilme becerisi İltifat etme-iltifatı kabul etme becerisi


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı
2 Sosyal beceri nedir? Sosyal beceriler neden önemlidir?
3 Sözsüz iletişim-beden dili
4 Dinleme becerisi
5 Dinleme becerisi
6 Empati becerisi
7 Soru sorma becerisi
8 VİZE SINAVI
9 Kendi duygularını anlama becerisi
10 Kendi duygularını anlama becerisi
11 Duyguları ifade etme becerisi
12 Olumsuz duygularla baş etme becerisi
13 Hayır diyebilme becerisi
14 İltifat etme-iltifatı kabul etme becerisi
15 Sosyal becerileri değerlendirme
16 FİNAL SINAVI

Cihangir,Çankaya, Z. (2011). Kişilerarası İletişimde Dinleme Becerisi. Ankara. Nobel Yayıncılık. (DERS KİTABI) Bacanlı, H. (2006). Duyuşsal Davranış Eğitimi. Nobel Yayıncılık. Dökmen, Ü. (2018). İletişim Çatışmaları ve Empati. Sistem yayıncılık. Akkök, F. (2003). İlköğretimde Sosyal Becerilerin Geliştirilmesi: Öğretmen El Kitabı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları. Çetin, F. Alpa Bilbay, A. & Albayrak Kaymak, D. (2001). Araştırmadan Uygulamaya Çocuklarda Sosyal Beceriler. İstanbul: Epsilon Yayıncılık. Avcıoğlu, H. (2005). Etkinliklerle Sosyal Beceri Öğretimi. Ankara: Kök Yayıncılık. Erkan, S. Ve A. Kaya (2005). Grup Rehberliği Programları. Ankara. PegemA Yayıncılık. Cartledge, G. & Milburn; J: F: (1980). Teaching Social Skills To Children. New York: Pergamon Press.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 14 2 28
Rapor Hazırlama 1 10 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 6 6
Okuma 14 1 14
Ev Ödevi 5 2 10
Toplam İş Yükü (saat) 105

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18
ÖÇ 1 2 2 2 2 1 1 1 1 1 1 5 4
ÖÇ 2 2 2 2 2 1 1 1 1 1 1 1 4 4
ÖÇ 3 3 4 3 3 2 2 2 2 4 5 2 2 2 2 2
ÖÇ 4 3 3 3 4 1 1 1 1 1 1 2 2 2 2 1 2 2
ÖÇ 5 5 5 5 5 3 2 2 2 5 5 4 4 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek