Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AERPD011 | SOSYAL BECERİ EĞİTİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Öğrencilerin kişilerarası ilişkilerinin niteliğini artıracak sosyal beceriler konusunda bilgi sahibi olmasını ve temel sosyal becerileri kazanmasını/geliştirmesini sağlamayı amaçlayan bir derstir.
Doç. Dr.Zeynep CİHANGİR-ÇANKAYA
1 | Sosyal becerinin ve sosyal becerilerin ne olduğunu kavrama |
2 | Sosyal becerinin boyutlarını ve nasıl kazanıldığını kavrama |
3 | Sosyal becerilerin çeşitli değişkenlerle ilişkisini kavrama |
4 | Sosyal beceri konusunda farkındalık kazanma |
5 | Temel sosyal becerileri geliştirme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Sosyal beceri nedir? Sosyal beceriler neden önemlidir? Sözsüz iletişim-beden dili Dinleme becerisi Soru sorma becerisi Empati becerisi Kendi duygularını anlama becerisi Duyguları ifade etme becerisi Olumsuz duygularla baş etme becerisi Hayır diyebilme becerisi İltifat etme-iltifatı kabul etme becerisi
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | ||
2 | Sosyal beceri nedir? Sosyal beceriler neden önemlidir? | ||
3 | Sözsüz iletişim-beden dili | ||
4 | Dinleme becerisi | ||
5 | Dinleme becerisi | ||
6 | Empati becerisi | ||
7 | Soru sorma becerisi | ||
8 | VİZE SINAVI | ||
9 | Kendi duygularını anlama becerisi | ||
10 | Kendi duygularını anlama becerisi | ||
11 | Duyguları ifade etme becerisi | ||
12 | Olumsuz duygularla baş etme becerisi | ||
13 | Hayır diyebilme becerisi | ||
14 | İltifat etme-iltifatı kabul etme becerisi | ||
15 | Sosyal becerileri değerlendirme | ||
16 | FİNAL SINAVI |
Cihangir,Çankaya, Z. (2011). Kişilerarası İletişimde Dinleme Becerisi. Ankara. Nobel Yayıncılık. (DERS KİTABI) Bacanlı, H. (2006). Duyuşsal Davranış Eğitimi. Nobel Yayıncılık. Dökmen, Ü. (2018). İletişim Çatışmaları ve Empati. Sistem yayıncılık. Akkök, F. (2003). İlköğretimde Sosyal Becerilerin Geliştirilmesi: Öğretmen El Kitabı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları. Çetin, F. Alpa Bilbay, A. & Albayrak Kaymak, D. (2001). Araştırmadan Uygulamaya Çocuklarda Sosyal Beceriler. İstanbul: Epsilon Yayıncılık. Avcıoğlu, H. (2005). Etkinliklerle Sosyal Beceri Öğretimi. Ankara: Kök Yayıncılık. Erkan, S. Ve A. Kaya (2005). Grup Rehberliği Programları. Ankara. PegemA Yayıncılık. Cartledge, G. & Milburn; J: F: (1980). Teaching Social Skills To Children. New York: Pergamon Press.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ev Ödevi | 5 | 2 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 105 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
ÖÇ 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 4 | ||||||
ÖÇ 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 4 | |||||
ÖÇ 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 | 5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 2 | 2 | 5 | 5 | 4 | 4 | 1 |