Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
4506003012006 | FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ-I | Ders | 3 | 5 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Fen okuryazarı yapmak. Zihin ve el becerilerini geliştirmek. Fen eğitimindeki güncel eğilimler ve uygulamalardan haberdar etmek. İlköğretim fen programının özelliklerini kavratmak. Fen-teknoloji-toplum-çevre ilişkisini anlamalarını sağlamak. Teknoloji okur-yazarı yapmak
Assis. Prof. Dr. Pınar Cavas
1 | Fen ve teknoloji okuryazarlığını kazanacaklar |
2 | Zihin ve el becerileri geliştirebilecekler |
3 | Fen eğitimindeki güncel eğilimler ve uygulamalardan haberdar olacaklar |
4 | İlköğretim fen programının özelliklerini kavrayabilecekler |
5 | Yapılandırmacı yaklaşım ışığında fen-teknoloji-toplum-çevre ilişkisini anlayabilecekler |
6 | Bilimin doğası ve teknoloji hakkında bilgilenecekler |
7 | Fen ve teknoloji programını tanır ve uygulamalı etkinlikler ders planı tasarlayabileceklerdir |
Yok
Yok
Fen bilimleri ve fen eğitimine ilişkin temel kavramlar. Fen, teknoloji, bilimsel bilgi ve bilimsel yöntemin özellikleri, fen ve teknoloji okuryazarlığı, fen-teknoloji-toplum-çevre ilişkileri, fen alanına yönelik tutumlar, fen öğretiminin amaçları, Fen öğretiminin Türkiye ve Dünya’daki tarihsel gelişimi, yapılandırmacı yaklaşım ve fen öğrenme, bilişsel gelişim ve fen eğitimi, İlköğretim Fen programının özellikleri ve diğer derslerle ilişkisi, bilimsel süreç becerilerini geliştirme ve örnek uygulamalar
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve ders program tanıtımı | ||
2 | Bilim, bilimin nitelikleri, bilgi türleri, bilimin dogası | ||
3 | Fen ve teknoloji eğitiminin amaçları, fen ve teknoloji okuryazarlığı, bazı fen ve teknoloji müfredatlarının genel özellikleri ve BSB, FTTÇ | ||
4 | Yeni fen ve teknoloji programı, programın temel yaklaşımı ve vizyonu, öğretim programının içeriği | ||
5 | Öğrenme, öğretme, öğretim, öğrenme kuramları, Piaget’in öğrenme kuramı, Dewey, Vygotsky bakış açıları | ||
6 | Gagne, Bruner, Ausubelin öğrenme kuramları Yapılandırmacı öğrenme kuramı | ||
7 | Fen öğretimindeki kullanılan Stratejiler | ||
8 | Sorgulama Yaklaşımı Öğrenme döngüsü yaklaşımı, 4E | ||
9 | Arasınav: Odevler (1-2-3) | ||
10 | Laboratuar temelli fen öğretimi | ||
11 | İşbirlikli öğrenme | ||
12 | Yansıtıcı (refelective) öğrenme | ||
13 | Hazırlanan ders sunumları | ||
14 | Hazırlanan ders sunumları | ||
15 | Hazırlanan ders sunumları | ||
16 | Hazırlanan ders sunumları |
•Fen ve Teknoloji Öğretimi: Editor; Yrd. Doç. Dr. Özgür Taşkın, Yrd. Doç. Dr. Özlem Koray. Lisans Yayıncılık. •Fen Bilgisi Öğretimi: Prof. Dr. Fitnat Kaptan, MEB yayınları. •Aktif Öğrenme: Kamile Ün Açıkgöz, Eğitim Dünyası Yayınları,2002,İzmir •Ayas, A. vd. (2008). Kuramdan uygulamaya fen ve teknoloji öğretimi. Pegem A Yayıncılık, Ankara •Çepni, s. (2005). Kuramdan Uygulmaya Fen ve Teknoloji Öğretimi, Pegem yayıncılık •Çil, E., & Çepni, S. (2009). Fen ve Teknoloji Programı (Tanıma, Planlama, Uygulama ve SBS'yle İlişkilendirme) 1. ve 2. Kademe Öğretmen El Kitabı, Pegem yayıncılık •Ann M. L. Cavallo, Edmund A. Marek, (1997). The Learning Cycle: Elementary School Science and Beyond:
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 15 | 2 | 30 |
Soru-Yanıt | 15 | 1 | 15 |
Gözlem | 1 | 1 | 1 |
Rapor Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 30 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Okuma | 15 | 2 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 7 | 5 |