GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
4506003012006 FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ-I Ders 3 5 4,00

Lisans


Türkçe


Fen okuryazarı yapmak. Zihin ve el becerilerini geliştirmek. Fen eğitimindeki güncel eğilimler ve uygulamalardan haberdar etmek. İlköğretim fen programının özelliklerini kavratmak. Fen-teknoloji-toplum-çevre ilişkisini anlamalarını sağlamak. Teknoloji okur-yazarı yapmak


Assis. Prof. Dr. Pınar Cavas


1 Fen ve teknoloji okuryazarlığını kazanacaklar
2 Zihin ve el becerileri geliştirebilecekler
3 Fen eğitimindeki güncel eğilimler ve uygulamalardan haberdar olacaklar
4 İlköğretim fen programının özelliklerini kavrayabilecekler
5 Yapılandırmacı yaklaşım ışığında fen-teknoloji-toplum-çevre ilişkisini anlayabilecekler
6 Bilimin doğası ve teknoloji hakkında bilgilenecekler
7 Fen ve teknoloji programını tanır ve uygulamalı etkinlikler ders planı tasarlayabileceklerdir


Yok


Yok


Fen bilimleri ve fen eğitimine ilişkin temel kavramlar. Fen, teknoloji, bilimsel bilgi ve bilimsel yöntemin özellikleri, fen ve teknoloji okuryazarlığı, fen-teknoloji-toplum-çevre ilişkileri, fen alanına yönelik tutumlar, fen öğretiminin amaçları, Fen öğretiminin Türkiye ve Dünya’daki tarihsel gelişimi, yapılandırmacı yaklaşım ve fen öğrenme, bilişsel gelişim ve fen eğitimi, İlköğretim Fen programının özellikleri ve diğer derslerle ilişkisi, bilimsel süreç becerilerini geliştirme ve örnek uygulamalar


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Tanışma ve ders program tanıtımı
2 Bilim, bilimin nitelikleri, bilgi türleri, bilimin dogası
3 Fen ve teknoloji eğitiminin amaçları, fen ve teknoloji okuryazarlığı, bazı fen ve teknoloji müfredatlarının genel özellikleri ve BSB, FTTÇ
4 Yeni fen ve teknoloji programı, programın temel yaklaşımı ve vizyonu, öğretim programının içeriği
5 Öğrenme, öğretme, öğretim, öğrenme kuramları, Piaget’in öğrenme kuramı, Dewey, Vygotsky bakış açıları
6 Gagne, Bruner, Ausubelin öğrenme kuramları Yapılandırmacı öğrenme kuramı
7 Fen öğretimindeki kullanılan Stratejiler
8 Sorgulama Yaklaşımı Öğrenme döngüsü yaklaşımı, 4E
9 Arasınav: Odevler (1-2-3)
10 Laboratuar temelli fen öğretimi
11 İşbirlikli öğrenme
12 Yansıtıcı (refelective) öğrenme
13 Hazırlanan ders sunumları
14 Hazırlanan ders sunumları
15 Hazırlanan ders sunumları
16 Hazırlanan ders sunumları

•Fen ve Teknoloji Öğretimi: Editor; Yrd. Doç. Dr. Özgür Taşkın, Yrd. Doç. Dr. Özlem Koray. Lisans Yayıncılık. •Fen Bilgisi Öğretimi: Prof. Dr. Fitnat Kaptan, MEB yayınları. •Aktif Öğrenme: Kamile Ün Açıkgöz, Eğitim Dünyası Yayınları,2002,İzmir •Ayas, A. vd. (2008). Kuramdan uygulamaya fen ve teknoloji öğretimi. Pegem A Yayıncılık, Ankara •Çepni, s. (2005). Kuramdan Uygulmaya Fen ve Teknoloji Öğretimi, Pegem yayıncılık •Çil, E., & Çepni, S. (2009). Fen ve Teknoloji Programı (Tanıma, Planlama, Uygulama ve SBS'yle İlişkilendirme) 1. ve 2. Kademe Öğretmen El Kitabı, Pegem yayıncılık •Ann M. L. Cavallo, Edmund A. Marek, (1997). The Learning Cycle: Elementary School Science and Beyond:


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Quiz 1 1 1
Tartışma 15 2 30
Soru-Yanıt 15 1 15
Gözlem 1 1 1
Rapor Hazırlama 1 5 5
Rapor Sunma 1 1 1
Bireysel Çalışma 15 2 30
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 1 7 7
Okuma 15 2 30
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 5 5 5
ÖÇ 2 5 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5 5
ÖÇ 5 5
ÖÇ 6 5
ÖÇ 7 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek