GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MBSEÇ010 KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM Seçmeli Ders Grubu 4 7 4,00

Lisans



Bu ders kapsamında öğrencilerin Türk Milli eğitim sisteminin yapısı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olmaları, farklı ülkelerin eğitim sistemlerinin çeşitli yönleriyle inceleyerek analiz etmeleri ve bu ülkelerin eğitim sistemlerini birbirleriyle ve Türk eğitim sistemi ile karşılaştırmaları ve farklı ve aynı olan faktörleri analiz etmeleri amaçlanmıştır.



1 Karsılaştırmalı eğitimin gelişimini ve amaçlarını tanımlayabilme.
2 Eğitimi etkileyen faktörleri açıklayabilme
3 Eğitim sorunlarını tartışabilme
4 Türk eğitim sisteminin yönetim, denetim ve finansman yapısı ile genel yapısını kavrayabilme.
5 Türkiye'de eğitimi etkileyen faktörleri yorumlayabilme
6 Çeşitli ülkelerin eğitim sistemlerinin yönetim, denetim ve finansman yapisi ile genel yapısını kavrayabilme.
7 Türk eğitim sistemi ile diğer ülkelerin eğitim sistemlerini bazı değişkenler açısından karşılaştırabilme
8 Eğitimdeki yeni eğilimleri ve yaklaşımları öğrenebi


Yok


Yok


Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerinin karşılaştırılması. Eğitim uygulamacılarının farklı yaklaşımlarının, gelişmelerin ve problemlerin karşılaştırılması: amaç, yöntem ve eğilimler. Eleştirel yaklaşım, post-yapısalcılık, post-modernizm, çevreci ve feminist yaklaşımlar. Ders içeriklerinin ve kitaplarının; öğretmenlerin; okul binalarının karşılaştırılması. Eğitimde literatürün taraması ve karşılaştırılması. Küreselleşme ve eğitim; eğitimde cinsiyet; eğitim ve kalkınma; eğitimde eşitlik; eğitimde çokkültürlülük tartışmaları; eğitimde değişim ve reform; eğitimin finansmanı, planlanması, özelleşmesi, eğitim politikaları, uygulamaları, yaygın eğitim, yüksek eğitim, eğitim teknolojisi, eğitim dili ve dil öğretimi vb. konularda ulusal ve uluslararası karşılaştırmalar. Ülke ve alan çalışmaları. Devletin ve sivil toplum kuruluşlarının eğitimdeki rolü. OECD, Dünya Bankası, UNDP, UNESCO verilerinin incelenmesi. Alandaki belli başlı dergilerin incelenmesi.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersle ilgili bilgiler ve tanışma
2 Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerinin karşılaştırılması.
3 Eğitim uygulamacılarının farklı yaklaşımlarının, gelişmelerin ve problemlerin karşılaştırılması: amaç, yöntem ve eğilimler.
4 Eleştirel yaklaşım, post-yapısalcılık, post-modernizm, çevreci ve feminist yaklaşımlar
5 Ders içeriklerinin ve kitaplarının; öğretmenlerin; okul binalarının karşılaştırılması..
6 Küreselleşme ve eğitim;.
7 Eğitimde cinsiyet; eğitim ve kalkınma; eğitimde eşitlik; eğitimde çok kültürlülük tartışmaları
8 Ara sınav
9 Eğitimde değişim ve reform; eğitimin finansmanı, planlanması, özelleşmesi
10 Eğitim politikaları, uygulamaları, yaygın eğitim, yüksek eğitim, eğitim teknolojisi
11 Devletin ve sivil toplum kuruluşlarının eğitimdeki rolü
12 OECD, Dünya Bankası, UNDP, UNESCO verilerinin incelenmesi
13 Alandaki belli başlı dergilerin incelenmesi
14 Alandaki belli başlı dergilerin incelenmesi
15 Alandaki belli başlı dergilerin incelenmesi
16 Dersin genel değerlendirmesi

1.ARI, Asım (2006) İsviçre (Basel) Okul Sistemi, Okul Sistemleriyle İlgili Farklı Bir Model, Ankara: Pegem. 2.DEMİREL, Özcan (2000) Karşılaştırmalı Eğitim, Ankara: Pegem. 3.SAĞLAM, Mustafa (1999) Avrupa Ülkelerinin Eğitim Sistemi, Eskişehir: Anadolu Ü. Yayınları. 4.SÖZER, Ersen (1997) Üç Avrupa Ülkesinde Eğitim: Almanya, Danimarka, Fransa Eğitim Sistemleri, Eskişehir: Anadolu Ü. Yayınları. 5.TÜRKOĞLU, Adil (1998) Karşılaştırmalı Eğitim “Dünya Ülkelerinden Örneklerle”, Adana: Baki Kitapevi 6.Erdoğan, İ. (2002)Türk eğitim sistemi, Ankara: Sistem Yayıncılık 7.Erdoğan, İ. (1998). “Çağdaş eğitim sistemleri”. Sistem Yayıncılık 8.Philip, G. A. and Kelly, G.P. (1986). “New approach to comparative education”. Chicago: University of Chicago Pres 9. BALCI, Ali (2007). Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri. Pegem Yayıncılık, Ankara.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 10 10
Final Sınavı 1 15 15
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 14 1 14
Rapor Hazırlama 1 10 10
Rapor Sunma 1 2 2
Makale Kritik Etme 1 2 2
Bireysel Çalışma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 109

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
ÖÇ 7
ÖÇ 8
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek