Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBSEÇ011 | MİKRO ÖĞRETİM | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Öğrencilerin öğretmen davranışları ile ilgili bilgi, beceri ve tutum geliştirmesini sağlamak. Örnek uygulamalar yoluyla sahip olunan beceri, tutum ve davranışları istenen niteliğe ulaştırmak. Mikro öğretim uygulamalarını eleştirel gözle değerlendirebilmelerini sağlamak.
1 | Okul dışı öğrenmenin kapsamını açıklar. |
2 | Okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem ve teknikleri (proje tabanlı öğrenme vb.) ve materyalleri etkin şekilde uygular. |
3 | Okul dışı öğrenme ortamları (müzeler, bilim merkezleri, hayvanat bahçeleri, botanik bahçeleri, planetaryumlar, sanayi kuruluşları, milli parklar, bilim şenlikleri, bilim kampları, doğal ortamlar vb.) hakkında bilgi toplar. |
4 | Okul dışı öğrenme etkinlikleri planlar. |
5 | Okul dışı öğrenme etkinliklerini değerlendirir |
Birinci Öğretim
-
-
Etkili öğretim ve öğrenmeyle ilgili temel kavramlar ve ilkeler; öğretmenlerin mesleki yeterlik, tutum, rol ve davranışları; ders planı hazırlama; mikro öğretim yönteminin kapsamı, yararları ve sınırlılıkları; konuya uygun aktif öğrenme etkinlikleri hazırlama; sınıfta örnek ders anlatma uygulamaları; ders sunumlarının videoya kaydedilmesi; kayıtlardan yararlanarak dersin değerlendirilmesi; hazırlanan etkinliklerin ve ders anlatımlarının geliştirilmesi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Ders Tanıtımı Dersin Amacı | ||
2 | Mikroöğretim Nedir? Mikro öğretimin Temel Özellikleri | ||
3 | Mikroöğretimin Tarihçesi Dünya'da ve Türkiye'de Mikro öğretim Uygulamaları | ||
4 | Mikroöğretimin Uygulama Süreci Mikro öğretimin Avantajları ve Sınırlılıkları | ||
5 | Mikroöğretim Uygulaması | ||
6 | Mikro Öğretim Uygulaması | ||
7 | Ara Sınav | ||
8 | Mikro Öğretim Uygulaması | ||
9 | Mikro Öğretim Uygulaması | ||
10 | Mikro Öğretim Uygulaması | ||
11 | Mikro Öğretim Uygulaması | ||
12 | Mikro Öğretim Uygulaması | ||
13 | Mikro Öğretim Uygulaması | ||
14 | Mikro Öğretim Uygulaması | ||
15 | Mikro Öğretim Uygulaması | ||
16 | Final Sınavı |
Şahan, Hasan Hüseyin ve Küçükoğlu, Adnan (2019). Kuramdan Uygulamaya Mikro Öğretim. Ankara: Pegem Akademi
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 16 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 108 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||||
ÖÇ 5 |