Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AESÖ004 | GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Geleneksel çocuk oyunlarını tanıma ve bu oyunların özelliklerini kavrama, çocukların gelişimine olan katkısını açıklama, geleneksel çocuk oyunlarını eğitim etkinlikleri içinde planlama ve uygulama.
Doç. Dr. Aylin MENTİŞ.
1 | 1- Geleneksel çocuk oyunları dersinin içeriğini, temel amaç ve ilkelerini bilir. |
2 | Unutulmaya yüz tutmuş geleneksel çocuk oyunlarını araştırır ve inceler. |
3 | Geleneksel çocuk oyunlarından ortak kültür mirası olan oyunların kurallarını bilir ve uygular. |
4 | Geleneksel çocuk oyunları dersi ile ilgili örnek plan hazırlar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok,
Halk biliminde geleneksel çocuk oyunları, bu oyunların eğitimsel, kültürel değeri, unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma; bu oyunların tanımı, önemi, kuralları, yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları; geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi; bu oyunları planlama ve uygulama.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | 1- Dersin önemini kavrama | ||
2 | Çocuk ve oyun önemini kavrama | ||
3 | Çocuk oyunlarının çeşitlerini tanıma | ||
4 | Çocuk oyunlarının tarihçesini tanıma | ||
5 | Çocuk oyunlarında oyun sırasının önemini kavratma | ||
6 | Yaşa göre çocuk oyunlarını tanıma | ||
7 | Ara Sınav | ||
8 | Kız ve erkek çocuk oyunlarını tanıma | ||
9 | oyun tekerlemelerini kavrama | ||
10 | Geleneksel Türk çocuk oyunlarını tanıma | ||
11 | Örnek çocuk oyunlarının oynanışını kavrama | ||
12 | Oyun içinde çocuğun sorumluluğunun önemini kavrama | ||
13 | Oyun içinde çocuğun sorumluluğunun önemini kavrama | ||
14 | oyunun çocuğun gelişimindeki önemini kavrama | ||
15 | Tepsi oyunu, müzikli yer kapmaca oyunu, ebe ebe gel bize oyunu,Kaplumbağa oyunu, tıp oyunu, ne yapalım oyunu, dudak hareketlerinden anlama oyunu | ||
16 | Final Sınavı |
Güneş, M., Güneş, H. (2008) Öğretmen ve Öğrenciler İçin Yaşayan Çocuk Oyunları, Ankara Anı Yayıncılık Hamılton, L., (2001). Çocuklara Oyun, Türkçe Çevirisi Seniha Tanrınınkulu. Ankara, Özgür Yayınları Oğuz, Ö, M., Ersoy, P. (2007). Türkiye’de 2004 Yılında, Yaşayan Geleneksel Çocuk, Oyunları. Ankara, Gazi Ünicersitesi THBMER Yayını
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 2 | 14 | 28 |
Uygulama/Pratik | 2 | 14 | 28 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Takım/Grup Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
Rapor Sunma | 2 | 2 | 4 |
Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Okuma | 9 | 1 | 9 |
Ev Ödevi | 2 | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 1 | 1 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 2 | ||
ÖÇ 2 | 1 | 1 | 4 | 1 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | ||
ÖÇ 3 | 1 | 1 | 4 | 1 | 3 | 4 | 2 | 5 | 5 | 4 | ||
ÖÇ 4 | 1 | 1 | 4 | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |