GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
AESÖ004 GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI Seçmeli Ders Grubu 4 8 4,00

Lisans


Türkçe


Geleneksel çocuk oyunlarını tanıma ve bu oyunların özelliklerini kavrama, çocukların gelişimine olan katkısını açıklama, geleneksel çocuk oyunlarını eğitim etkinlikleri içinde planlama ve uygulama.


Doç. Dr. Aylin MENTİŞ.


1 1- Geleneksel çocuk oyunları dersinin içeriğini, temel amaç ve ilkelerini bilir.
2 Unutulmaya yüz tutmuş geleneksel çocuk oyunlarını araştırır ve inceler.
3 Geleneksel çocuk oyunlarından ortak kültür mirası olan oyunların kurallarını bilir ve uygular.
4 Geleneksel çocuk oyunları dersi ile ilgili örnek plan hazırlar.

Birinci Öğretim


Yok


Yok,


Halk biliminde geleneksel çocuk oyunları, bu oyunların eğitimsel, kültürel değeri, unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma; bu oyunların tanımı, önemi, kuralları, yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları; geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi; bu oyunları planlama ve uygulama.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 1- Dersin önemini kavrama
2 Çocuk ve oyun önemini kavrama
3 Çocuk oyunlarının çeşitlerini tanıma
4 Çocuk oyunlarının tarihçesini tanıma
5 Çocuk oyunlarında oyun sırasının önemini kavratma
6 Yaşa göre çocuk oyunlarını tanıma
7 Ara Sınav
8 Kız ve erkek çocuk oyunlarını tanıma
9 oyun tekerlemelerini kavrama
10 Geleneksel Türk çocuk oyunlarını tanıma
11 Örnek çocuk oyunlarının oynanışını kavrama
12 Oyun içinde çocuğun sorumluluğunun önemini kavrama
13 Oyun içinde çocuğun sorumluluğunun önemini kavrama
14 oyunun çocuğun gelişimindeki önemini kavrama
15 Tepsi oyunu, müzikli yer kapmaca oyunu, ebe ebe gel bize oyunu,Kaplumbağa oyunu, tıp oyunu, ne yapalım oyunu, dudak hareketlerinden anlama oyunu
16 Final Sınavı

Güneş, M., Güneş, H. (2008) Öğretmen ve Öğrenciler İçin Yaşayan Çocuk Oyunları, Ankara Anı Yayıncılık Hamılton, L., (2001). Çocuklara Oyun, Türkçe Çevirisi Seniha Tanrınınkulu. Ankara, Özgür Yayınları Oğuz, Ö, M., Ersoy, P. (2007). Türkiye’de 2004 Yılında, Yaşayan Geleneksel Çocuk, Oyunları. Ankara, Gazi Ünicersitesi THBMER Yayını



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 2 14 28
Uygulama/Pratik 2 14 28
Tartışma 14 1 14
Takım/Grup Çalışması 14 1 14
Rapor Hazırlama 2 5 10
Rapor Sunma 2 2 4
Bireysel Çalışma 5 1 5
Okuma 9 1 9
Ev Ödevi 2 2 4
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 1 1 4 3 4 2 3 4 4 2
ÖÇ 2 1 1 4 1 4 3 4 5 4 3
ÖÇ 3 1 1 4 1 3 4 2 5 5 4
ÖÇ 4 1 1 4 1 4 4 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek