GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
0 0 0

Lisans





1 1. Türkiye’de tüm bölgeler arasında eğitime etki eden coğrafi, sosyal, kültürel ve ekonomik faktörler doğrultusunda, kentsel, kırsal ve dağınık yerleşim birimlerinde çocukların eğitim gereksinimlerini karşılamaları hakkında bilgi sahibi olur.
2 2.Taşımalı eğitim, taşımalı eğitimin avantajları ve dezavantajları; yatılı ilköğretim bölge okulları, yatılı ilköğretim okullarının avantajları ve dezavantajları hakkında bilgi edinir.
3 3.Türkiye’de birleştirilmiş sınıflarda öğretim ve öğretimin temel dayanakları hakkında bilgi sahibi olur.
4 4. Birleştirilmiş sınıflarda öğretimin planlanması, sınıf yönetimi ve değerlendirme etkinlikleri ile birleştirilmiş sınıflarda öğretmenin görev ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibi olur.
5 5. Örnek bir durum üzerinde öğretmen, derslik ve/veya öğrenci sayısını dikkate alarak birleştirilmiş sınıflarda öğretim modeli oluşturur.
6 6. Dünya’da birleştirilmiş sınıflarda öğretim uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur.
7 7. Dünya’nın çeşitli ülkelerinde uygulanan alternatif eğitim modellerinin genel özellikleri, kuruluş amaçları, öğretim süreci, avantajları ve sınırlılıkları hakkında bilgi edinirler.
8 8. Alternatif eğitim modellerine uygun ders materyalleri hazırlarlar.
9 9. Alternatif eğitim modellerine uygun ölçme-değerlendirme etkinlikleri tasarlar.



[Yok]



Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Alternatif Eğitim Uygulamaları Ne demektir? Dünya’daki Alternatif Eğitim Modellerine Genel Bakış.
2 Jean Jacques Rousseau’nun Doğacı Eğitim Yaklaşımı.
3 Leo Tolstoy’un Anarşist Okul Modeli
4 Reggio Emilia Girişimi.
5 Montessori Yöntemi.
6 Waldorf Okulları
7 Özgür Okullar (Summerhill Okulu) Ev Okulları
8 ARA SINAV
9 Sudbury Valley Okulları ve Paulo Freire Girişimi
10 Dünya’daki Alternatif Eğitim Modelleriyle İlgili Poster Çalışması.
11 Türkiye’deki Alternatif Eğitim Modellerine Genel Bakış - Köy Enstitüleri
12 Köy Enstitülerinin kuruluş amacı, eğitim-öğretim faaliyetleri.
13 Birleştirilmiş Sınıflarda Eğitim, Öğretmenin Görev ve Sorumlulukları, Taşımalı Eğitim
14 Birleştirilmiş Sınıflarda Eğitim ve Öğretim Planı Hazırlanması, Sınıf Yönetimi ve Değerlendirme Etkinlikleri.
15 Başka Bir Okul Mümkün (BBOM)
16 FİNAL SINAVI



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 1 14
Tartışma 5 1 5
Takım/Grup Çalışması 4 3 12
Alan Gezisi 2 8 16
Beyin Fırtınası 10 1 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 10 3 30
Performans 3 2 6
Ev Ödevi 5 3 15
Toplam İş Yükü (saat) 128

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 4 4
ÖÇ 2 4
ÖÇ 3 4
ÖÇ 4 4
ÖÇ 5 4 4 4
ÖÇ 6 2 4
ÖÇ 7 4
ÖÇ 8 4 4
ÖÇ 9 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek