Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
Lisans
1 |
1. Türkiye’de tüm bölgeler arasında eğitime etki eden coğrafi, sosyal, kültürel ve ekonomik faktörler doğrultusunda, kentsel, kırsal ve dağınık yerleşim birimlerinde çocukların eğitim gereksinimlerini karşılamaları hakkında bilgi sahibi olur. |
2 |
2.Taşımalı eğitim, taşımalı eğitimin avantajları ve dezavantajları; yatılı ilköğretim bölge okulları, yatılı ilköğretim okullarının avantajları ve dezavantajları hakkında bilgi edinir. |
3 |
3.Türkiye’de birleştirilmiş sınıflarda öğretim ve öğretimin temel dayanakları hakkında bilgi sahibi olur. |
4 |
4. Birleştirilmiş sınıflarda öğretimin planlanması, sınıf yönetimi ve değerlendirme etkinlikleri ile birleştirilmiş sınıflarda öğretmenin görev ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibi olur. |
5 |
5. Örnek bir durum üzerinde öğretmen, derslik ve/veya öğrenci sayısını dikkate alarak birleştirilmiş sınıflarda öğretim modeli oluşturur. |
6 |
6. Dünya’da birleştirilmiş sınıflarda öğretim uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. |
7 |
7. Dünya’nın çeşitli ülkelerinde uygulanan alternatif eğitim modellerinin genel özellikleri, kuruluş amaçları, öğretim süreci, avantajları ve sınırlılıkları hakkında bilgi edinirler. |
8 |
8. Alternatif eğitim modellerine uygun ders materyalleri hazırlarlar. |
9 |
9. Alternatif eğitim modellerine uygun ölçme-değerlendirme etkinlikleri tasarlar. |
[Yok]
Hafta |
Konular (Teorik) |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık |
1 |
Alternatif Eğitim Uygulamaları Ne demektir?
Dünya’daki Alternatif Eğitim Modellerine Genel Bakış.
|
|
|
2 |
Jean Jacques Rousseau’nun Doğacı Eğitim Yaklaşımı.
|
|
|
3 |
Leo Tolstoy’un Anarşist Okul Modeli |
|
|
4 |
Reggio Emilia Girişimi.
|
|
|
5 |
Montessori Yöntemi.
|
|
|
6 |
Waldorf Okulları |
|
|
7 |
Özgür Okullar (Summerhill Okulu)
Ev Okulları
|
|
|
8 |
ARA SINAV |
|
|
9 |
Sudbury Valley Okulları ve
Paulo Freire Girişimi |
|
|
10 |
Dünya’daki Alternatif Eğitim Modelleriyle İlgili Poster Çalışması. |
|
|
11 |
Türkiye’deki Alternatif Eğitim Modellerine Genel Bakış - Köy Enstitüleri
|
|
|
12 |
Köy Enstitülerinin kuruluş amacı, eğitim-öğretim faaliyetleri. |
|
|
13 |
Birleştirilmiş Sınıflarda Eğitim, Öğretmenin Görev ve Sorumlulukları,
Taşımalı Eğitim |
|
|
14 |
Birleştirilmiş Sınıflarda Eğitim ve Öğretim Planı Hazırlanması, Sınıf Yönetimi ve Değerlendirme Etkinlikleri. |
|
|
15 |
Başka Bir Okul Mümkün (BBOM) |
|
|
16 |
FİNAL SINAVI |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Ara Sınav |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Final Sınavı |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Derse Katılım |
14 |
1 |
14 |
Tartışma |
5 |
1 |
5 |
Takım/Grup Çalışması |
4 |
3 |
12 |
Alan Gezisi |
2 |
8 |
16 |
Beyin Fırtınası |
10 |
1 |
10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma |
1 |
10 |
10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma |
1 |
10 |
10 |
Okuma |
10 |
3 |
30 |
Performans |
3 |
2 |
6 |
Ev Ödevi |
5 |
3 |
15 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
128
|
|
PÇ 1 |
PÇ 2 |
PÇ 3 |
PÇ 4 |
PÇ 5 |
PÇ 6 |
PÇ 7 |
PÇ 8 |
PÇ 9 |
PÇ 10 |
PÇ 11 |
PÇ 12 |
ÖÇ 1 |
|
|
|
4
|
|
|
|
|
|
4
|
|
|
ÖÇ 2 |
|
|
|
4
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ÖÇ 3 |
|
|
|
|
4
|
|
|
|
|
|
|
|
ÖÇ 4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4
|
|
|
ÖÇ 5 |
|
|
|
|
4
|
4
|
|
|
|
|
|
4
|
ÖÇ 6 |
|
2
|
|
|
4
|
|
|
|
|
|
|
|
ÖÇ 7 |
|
|
|
|
4
|
|
|
|
|
|
|
|
ÖÇ 8 |
|
|
4
|
|
|
|
4
|
|
|
|
|
|
ÖÇ 9 |
|
|
|
|
|
4
|
|
|
|
|
|
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek