GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
İLE305REKY REKLAMDA YARATICILIK VE YARATICI STRATEJİLER Seçmeli Ders Grubu 3 5 3,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı; öğrencilerin reklamda yaratıcılığın önemini kavrayarak reklam kampanyalarında kullanılan temel yaratıcı stratejiler hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmaları ve bu bilgileri çeşitli pazarlama problemlerini çözmede kullanabilmelerinin sağlanmasıdır.


Dr.Öğr.Üyesi Murat Çelik


1 Reklamda yaratıcılığın önemini kavrayabilme
2 Yaratıcı reklamı oluşturan unsurları sıralayabilme
3 Temel yaratıcı stratejileri açıklayabilme
4 Temel yaratıcı stratejileri pazarlama problemlerini çözmede kullanabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Yaratıcılık Kavramı. Reklamda Yaratıcılık. Yaratıcı Reklamı Oluşturan Unsurlar. Mesaj Stratejisi Geliştirme Süreci. Yaratıcı İş Özeti Sunumu / Briefing. Reklamcılıkta Yaratıcı Strateji Kavramı ve Reklam Kampanya Amaçlarıyla İlişkisi. Temel Yaratıcı Stratejiler. Mesaj Çekicilikleri.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Kural ve Gerekleri
2 Yaratıcılık Kavramı ve Reklamda Yaratıcılık; Yaratıcı Reklamı Oluşturan Unsurlar
3 Yaratıcı Reklam Geliştirme Süreci: Brief, Durum Analizi, Hedef Kitle Analizi
4 Yaratıcı Reklam Geliştirme Süreci: Mesaj Stratejisi, Reklam Çekicilikleri ve Reklam Yaratımı; Final Projesi Briefi (Gerçek Müşteri)
5 Yaratıcı Reklam Geliştirme Süreci: Temel Yaratıcı Stratejiler (Konumlandırma, Temel Satış Vaadi ve Marka İmajı)
6 Yaratıcı Reklam Yaratım Teknikleri: Birleşme Ailesi (Birleştirme, Harekete Geçirme, Mecaz, Eksiltme)
7 Yaratıcı Reklam Yaratım Teknikleri: Aşırı Ailesi (Aşırı Sonuç, Absürd Alternatif, Tersyüz Etme, Aşırı Çaba)
8 Arasınav (Vize)
9 Final Projesi için Grup Çalışması: Durum Analizi
10 Final Projesi için Grup Çalışması: Hedef Kitle
11 Final Projesi için Grup Çalışması: Strateji
12 Final Projesi için Grup Çalışması: Reklam Yaratımı
13 Final Projesi için Grup Çalışması: Reklam Yaratımı
14 Final Projesi için Grup Çalışması: Reklam Yaratımı
15 Final Projesi için Grup Çalışması: Ön Sunum
16 Final Sınavı: Proje Sunumu (Müşteri Sunumu)

Ders Kitabı: Jacob Goldenberg, Amnon Levav vd. (2013) Reklamın Şifresini Kırmak. Çev. Haluk Mesci. Optimist Yayınevi. Yardımcı Kaynaklar: Seguela, Jacques. (2021) Yarın Çok Star Olacak. Çev. Mine Haksal. Reklam Akademisi. İstanbul. Sullivan, Luke; Bennett, Sam. (2015) Satan Reklam Yaratmak. Mediacat Yayınları. İstanbul. Rise, Al; Trout, Jack (2013) Konumlandırma, Çev. Ebru Kızıldağ. Medicat Yayınarı, İstanbul. Baker, Stephen (1996). Reklamcılıkta Yaratıcılık. Çev: Dilek Şendil. Yayınevi Yayıncılık, İstanbul. Jewler, A. Jerome (1989). Creative Strategy in Advertising, 3rd Edition, Wadsworth Publishing Company. Kocabaş, Füsun ve Elden, Müge; Reklam ve Yaratıcı Strateji-Konumlandırma ve Star Stratejisinin Analizi, Yayınevi Yayıncılık, 1997.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Takım/Grup Çalışması 4 3 12
Proje Hazırlama 1 10 10
Proje Sunma 3 1 3
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 3 5 15
Toplam İş Yükü (saat) 90

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek