Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FEN305MAHY | MATEMATİK HER YERDE | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Çağdaş dünyada ortak bir dil olan matematiği anlayabilmeye yardımcı olmak. Yaşamdaki somut kavramlar ile matematik arasında bağlantı kurabilme yeteneğini geliştirebilme. Öğrencilerin problem çözme becerilerini geliştirmelerini sağlamak, eleştirel düşünmeyi teşvik etmek.
Dr. Şerife Nur Bozdağ
1 | Soyut düşünme becerisini problem çözmeye uygulayabilme. |
2 | Günlük yaşamdaki problemlere matematiksel bakış açısı geliştirebilme. |
3 | Gelişen modern dünyanın arkasındaki matematiği anlayabilme. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Simetri, Fraktallar, Altın oran, Network ve geometri, Elektronik paralar, Kodlama Teorisi, Meşhur paradokslar, Dünyayı değiştiren matematiksel denklemler, Matematiksel modelleme, Graflar, Bulanık mantık, Düzgün olmayan nesnelerin geometrisi, manifoldlar, Düğüm teorisi, Genom matematiği.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Simetri | ||
2 | Fraktallar | ||
3 | Altın oran | ||
4 | Network ve geometri | ||
5 | Elektronik paralar | ||
6 | Kodlama Teorisi | ||
7 | Meşhur paradokslar | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Dünyayı değiştiren matematiksel denklemler | ||
10 | Matematiksel modelleme | ||
11 | Graflar | ||
12 | Bulanık mantık | ||
13 | Düzgün olmayan nesnelerin geometrisi | ||
14 | Düğüm teorisi | ||
15 | Genom matematiği | ||
16 | Final Sınavı |
1. Five More Golden Rules, John L. Casti, , Pearson, Wiley, 2000. 2. Using and Understanding Mathematics: A Quantative Reasoning Approach; Jeffrey Bennett & William Bringgs, Pearson, 7th Edition, 2018. 3. The Story of Mathematics 24 equations; Dana Mackenzie, 2019.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 24 | 24 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||
ÖÇ 3 |