Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SÖAESEÇ1003 | İLKOKUL PROGRAMLARI | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
İlkokul Programı dersinin amacı; öğrencilerin Türkçe, Matematik, Hayat Bilgisi, Fen Bilimleri, Sosyal Bilgiler, İngilizce, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, Görsel Sanatlar, Müzik, Oyun ve Fiziki Etkinlikler, Trafik Güvenliği, İnsan Hakları ve Yurttaşlık ve Vatandaşlık Dersi Öğretim Programlarının özel amaçlarını, öğrenme alanlarını, programın yapısını, gerektirdiği becerelerin ne olduğunu öğrenmelerini sağlamaktır.
Dr. Gizem ENGİN
1 | Öğrenciler eğitim programıyla ilgili temel kavramları bilir. |
2 | Öğrenciler Milli Eğitim Bakanlığı Öğretim Programlarının amaçlarını bilir. |
3 | Öğrenciler ilkokul öğretim programlarının felsefi, tarihî, psikolojik ve sosyal temellerini bilir. |
4 | Öğrenciler öğretim programlarında yer alan ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını bilir. |
5 | Öğrenciler ilkokul programlarında yer alan içerik bilgisine sahiptir. |
6 | Öğrenciler ilkokul programlarında yer alan strateji yöntem ve teknikleri bilir. |
Birinci Öğretim
-
-
.Eğitim programlarıyla ilgili temel kavramlar; ilkokul öğretim programlarının ögeleri, amaçları (davranışsal hedefler, kazanımlar), alanları; ilkokul öğretim programlarının felsefi, tarihî, psikolojik ve sosyal temelleri konuları işlenecektir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Mevzuat ve Eğitim Öğretimle ilgili Genel Açıklamalar, Programlar, Birleştirilmiş Sınıf Uygulaması- | ||
2 | Türkçe Dersi Öğretim Programı- | ||
3 | Matematik Dersi Öğretim Programı-. | ||
4 | Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı | ||
5 | Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı- | ||
6 | Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı-Çevrim içi işlenecektir. | ||
7 | İngilizce Dersi Öğretim Programı | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Görsel Sanatlar Dersi Öğretim Programı | ||
10 | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretim Programı | ||
11 | Müzik Dersi Öğretim Programı | ||
12 | Beden Eğitimi ve Oyun Öğretim Programı | ||
13 | Trafik Güvenliği Dersi Öğretim Programı | ||
14 | İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi Dersi Öğretim Programı | ||
15 | Genel Değerlendirme | ||
16 | Final Sınavı |
Daşcan, Ö. (2018). İlkokul Programı. 1-4. Sınıflar. Ankara: Anı Yayıncılık. Şimşek, A. (2017). Türkiye’de sosyal bilgiler derslerinde tarih öğretimi nereye gidiyor? Öğretim programları üzerinden kısa bir değerlendirme. R. Turan, H. Akdağ (Ed.), Sosyal bilgiler öğretiminde yeni yaklaşımlar (3. Cilt) (ss. 2-10). Ankara: Pegem Akademi. Milli Eğitim Bakanlığı (2015). Sosyal bilgiler dersi 4, 5, 6 ve 7. sınıflar öğretim programı. Ankara: Milli Eğitim Basımevi. Ulusoy, K. ve Erkuş, B. (2016). İlkokul 4. Sınıfta “insan hakları, yurttaşlık ve demokrasi” dersinin okutulmasına ilişkin sınıf ve sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24, 1143-1172. Uzunkol, E. ve Yel, S. (2016). Hayat bilgisi dersinde uygulanan değer eğitimi programının özsaygı, sosyal problem çözme becerisi ve empati üzerine etkisi. Eğitim ve Bilim, 41 (183), 267-292. MEB (2018), Türkçe Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul), Ankara
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Rapor Sunma | 1 | 50 |
Ev Ödevi | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Rapor Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Rapor Sunma | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 121 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 6 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 |