GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SÖAESEÇ1003 İLKOKUL PROGRAMLARI Seçmeli Ders Grubu 2 3 4,00

Lisans


Türkçe


İlkokul Programı dersinin amacı; öğrencilerin Türkçe, Matematik, Hayat Bilgisi, Fen Bilimleri, Sosyal Bilgiler, İngilizce, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, Görsel Sanatlar, Müzik, Oyun ve Fiziki Etkinlikler, Trafik Güvenliği, İnsan Hakları ve Yurttaşlık ve Vatandaşlık Dersi Öğretim Programlarının özel amaçlarını, öğrenme alanlarını, programın yapısını, gerektirdiği becerelerin ne olduğunu öğrenmelerini sağlamaktır.


Dr. Gizem ENGİN


1 Öğrenciler eğitim programıyla ilgili temel kavramları bilir.
2 Öğrenciler Milli Eğitim Bakanlığı Öğretim Programlarının amaçlarını bilir.
3 Öğrenciler ilkokul öğretim programlarının felsefi, tarihî, psikolojik ve sosyal temellerini bilir.
4 Öğrenciler öğretim programlarında yer alan ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını bilir.
5 Öğrenciler ilkokul programlarında yer alan içerik bilgisine sahiptir.
6 Öğrenciler ilkokul programlarında yer alan strateji yöntem ve teknikleri bilir.

Birinci Öğretim


-


-


.Eğitim programlarıyla ilgili temel kavramlar; ilkokul öğretim programlarının ögeleri, amaçları (davranışsal hedefler, kazanımlar), alanları; ilkokul öğretim programlarının felsefi, tarihî, psikolojik ve sosyal temelleri konuları işlenecektir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Mevzuat ve Eğitim Öğretimle ilgili Genel Açıklamalar, Programlar, Birleştirilmiş Sınıf Uygulaması-
2 Türkçe Dersi Öğretim Programı-
3 Matematik Dersi Öğretim Programı-.
4 Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı
5 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı-
6 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı-Çevrim içi işlenecektir.
7 İngilizce Dersi Öğretim Programı
8 Ara Sınav
9 Görsel Sanatlar Dersi Öğretim Programı
10 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretim Programı
11 Müzik Dersi Öğretim Programı
12 Beden Eğitimi ve Oyun Öğretim Programı
13 Trafik Güvenliği Dersi Öğretim Programı
14 İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi Dersi Öğretim Programı
15 Genel Değerlendirme
16 Final Sınavı

Daşcan, Ö. (2018). İlkokul Programı. 1-4. Sınıflar. Ankara: Anı Yayıncılık. Şimşek, A. (2017). Türkiye’de sosyal bilgiler derslerinde tarih öğretimi nereye gidiyor? Öğretim programları üzerinden kısa bir değerlendirme. R. Turan, H. Akdağ (Ed.), Sosyal bilgiler öğretiminde yeni yaklaşımlar (3. Cilt) (ss. 2-10). Ankara: Pegem Akademi. Milli Eğitim Bakanlığı (2015). Sosyal bilgiler dersi 4, 5, 6 ve 7. sınıflar öğretim programı. Ankara: Milli Eğitim Basımevi. Ulusoy, K. ve Erkuş, B. (2016). İlkokul 4. Sınıfta “insan hakları, yurttaşlık ve demokrasi” dersinin okutulmasına ilişkin sınıf ve sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24, 1143-1172. Uzunkol, E. ve Yel, S. (2016). Hayat bilgisi dersinde uygulanan değer eğitimi programının özsaygı, sosyal problem çözme becerisi ve empati üzerine etkisi. Eğitim ve Bilim, 41 (183), 267-292. MEB (2018), Türkçe Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul), Ankara



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Rapor Sunma 1 50
Ev Ödevi 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 1 1
Takım/Grup Çalışması 1 14 14
Rapor Hazırlama 1 10 10
Rapor Sunma 1 2 2
Bireysel Çalışma 14 4 56
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 121

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 4 4 4 5 4 4 4 4 3 4 4 4
ÖÇ 2 4 4 3 4 4 4 4 3 4 4 4 4
ÖÇ 3 4 4 4 4 3 4 3 4 4 4 4 4
ÖÇ 4 4 3 4 3 4 4 4 3 4 4 4 4
ÖÇ 5 4 5 4 4 4 4 4 4 4 3 3 4
ÖÇ 6 4 5 4 4 4 4 5 4 4 3 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek