Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SÖAESEÇ001 | BEDEN DİLİ VE DİKSİYON | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin; Beden dili ve diksiyonun öğretmenlik mesleğindeki önemini fark eder. Mesleki becerilerine sözel ve bedensel iletişim konularında katkıda bulunur. Sınıf içi iletişimin önemini fark eder hale gelmelerini sağlamaktır.
Öğr. Gör. Erdem EREM
1 | Öğretmenlik mesleği ve beden dili arasındaki bağlantıyı kurabilme |
2 | Öğretmenlik mesleği ve güzel konuşma arasındaki bağlantıyı kurabilme |
3 | Doğru beden duruşu hakkında bilgi sahibi olabilme |
4 | Tonlama, vurgu vb. hakkında bilgi sahibi olabilme |
5 | Öğretmen yeterliliklerinin birinin de beden dili ve diksiyonu doğru kullanma olduğunun farkına varabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
İletişim türleri, sözlü iletişim, sözsüz iletişim, Ses nefes çalışmaları, Beden dili kullanımı ve anlamları, Renklerin anlamları ve yaşamdaki önemi
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Aktif tanışma yöntemleriyle bireyler arası iletişim kavramına giriş | ||
2 | Beden duruşu ve nefes çalışmaları | ||
3 | Nefes çalışmaları | ||
4 | Nefes ve ses çalışmaları | ||
5 | Ses, vurgu Tonlama Çalışmaları | ||
6 | Diksyon için hazırlanan metinler üzerinde çalışmalar | ||
7 | Diksyon için hazırlanan metinler üzerinde çalışmalar | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Beden dilinin önemi ve anlamları. Uygulamalı olarak tartışma. | ||
10 | Beden dilinin önemi ve anlamları. Uygulamalı olarak tartışma. | ||
11 | Beden dilinin önemi ve anlamları. Uygulamalı olarak tartışma. | ||
12 | Beden dilinin önemi ve anlamları. Uygulamalı olarak tartışma. | ||
13 | Öğrenci sunumları, bireysel süpervizyon ve mikro öğretim çalışmaları | ||
14 | Öğrenci sunumları, bireysel süpervizyon ve mikro öğretim çalışmaları | ||
15 | Öğrenci sunumları, bireysel süpervizyon ve mikro öğretim çalışmaları | ||
16 | Yılsonu Sınavı |
Baltaş Z. (1999) Beden Dili. Remzi Kitabevi, İstanbul. Dökmen, Ü. (1995) Sanatta ve Günlük Yaşamda İletişim Çatışmaları ve Empati. İstanbul: Sistem Yayıncılık Ergin, A. ve Birol, Cem (2000) Eğitimde İletişim. Anı Yayıncılık, Ankara Gürzap C. (2006) Söz Söyleme ve Diksiyon. Remzi Kitabevi, İstanbul. İzgören, A.Ş.(2004) Dikkat Vücudunuz Konuşuyor Türkiye'de Beden Dili İş Yaşamı ve Renkler, Elma Yay. Ankara. Çeşitli Güncel makaleler, bildiriler vb
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Sözlü Sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 85 |
Rapor Sunma | 1 | 15 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 8 | 3 | 24 |
Performans | 14 | 1 | 14 |
Sözlü Sınav | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (saat) | 128 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 4 |