Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
4507002112006 | EĞİTİM POLİTİKALARI | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin sonunda öğrenciler, eğitim politikası ve ilgili kavramları, Türkiye’de eğitim politikası oluşturma süreçlerini, eğitimin bileşenleri olarak; öğrenci, öğretmen ve öğrenme ortamlarına ilişkin politikaları analiz edebileceklerdir.
Dr. Osman Ferda Beytekin
1 | Türkiye’deki eğitim politikalarını yapısal olarak çözümleyebilme. |
2 | Türk eğitim sistemindeki sorunları kavrayabilme. |
3 | Eğitim sisteminin ve okulların temel özelliklerini açıklayabilme. |
4 | Eğitim politikası alanındaki temel kavramları açıklayabilme. |
5 | Eğitim politikalarının oluşmasına etki eden unsurları analiz edebilme. |
Yok
Yok
*Eğitim sistemi ve okullara genel bir bakış *Eğitim politikası ile ilgili temel kavramlar *Türkiye eğitim politikaları *Eğitim politikalarına etki eden unsurlar *Eğitim politikası oluşturma süreçleri *Türk Eğitim sisteminde yaşanan sorunlar
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Ders tanıtımı: kapsamı, gerekçesi, önemi, beklentileri oluşturma, işleyişi ve değerlendirme ölçütlerini açıklama. | ||
2 | Eğitim politikası ile ilgili temel kavramlar | ||
3 | Türk Eğitim sisteminin yasal temelleri | ||
4 | Türk Eğitim Sisteminin örgüt ve yönetim yapısı | ||
5 | Türk Eğitim Sisteminde öğretim kademeleri | ||
6 | Eğitim politikasında insani ve fiziki kaynaklar | ||
7 | Türkiye’deki eğitim politikalarının tarihsel süreci | ||
8 | Eğitim politikası oluşturma süreçleri | ||
9 | Ara sınav | ||
10 | Eğitim politikasına etki eden unsurlar | ||
11 | Eğitim politikalarının işlevleri | ||
12 | Avrupa Birliği eğitim politikaları | ||
13 | Avrupa Birliğine giriş sürecinde Türkiye’deki eğitim politikalarındaki temel değişimler | ||
14 | Türk Eğitim Sisteminde yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri | ||
15 | Genel değerlendirme | ||
16 | Final |
Öğretim elemanı tarafından dağıtılan eğitim politikası ders notları. Şişman, M.; Taşdemir, İ. (2008). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Hoy, W. K. & Miskel, C. G., (2008). Eğitim yönetimi: Teori, araştırma ve uygulama [7. baskıdan çeviri, editör Selahattin Turan]. Nobel Yayın Dağıtım.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 11 | 11 |
Okuma | 14 | 5 | 70 |
Toplam İş Yükü (saat) | 132 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 4 |