GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
4507002112006 EĞİTİM POLİTİKALARI Seçmeli Ders Grubu 2 3 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin sonunda öğrenciler, eğitim politikası ve ilgili kavramları, Türkiye’de eğitim politikası oluşturma süreçlerini, eğitimin bileşenleri olarak; öğrenci, öğretmen ve öğrenme ortamlarına ilişkin politikaları analiz edebileceklerdir.


Dr. Osman Ferda Beytekin


1 Türkiye’deki eğitim politikalarını yapısal olarak çözümleyebilme.
2 Türk eğitim sistemindeki sorunları kavrayabilme.
3 Eğitim sisteminin ve okulların temel özelliklerini açıklayabilme.
4 Eğitim politikası alanındaki temel kavramları açıklayabilme.
5 Eğitim politikalarının oluşmasına etki eden unsurları analiz edebilme.


Yok


Yok


*Eğitim sistemi ve okullara genel bir bakış *Eğitim politikası ile ilgili temel kavramlar *Türkiye eğitim politikaları *Eğitim politikalarına etki eden unsurlar *Eğitim politikası oluşturma süreçleri *Türk Eğitim sisteminde yaşanan sorunlar


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Ders tanıtımı: kapsamı, gerekçesi, önemi, beklentileri oluşturma, işleyişi ve değerlendirme ölçütlerini açıklama.
2 Eğitim politikası ile ilgili temel kavramlar
3 Türk Eğitim sisteminin yasal temelleri
4 Türk Eğitim Sisteminin örgüt ve yönetim yapısı
5 Türk Eğitim Sisteminde öğretim kademeleri
6 Eğitim politikasında insani ve fiziki kaynaklar
7 Türkiye’deki eğitim politikalarının tarihsel süreci
8 Eğitim politikası oluşturma süreçleri
9 Ara sınav
10 Eğitim politikasına etki eden unsurlar
11 Eğitim politikalarının işlevleri
12 Avrupa Birliği eğitim politikaları
13 Avrupa Birliğine giriş sürecinde Türkiye’deki eğitim politikalarındaki temel değişimler
14 Türk Eğitim Sisteminde yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri
15 Genel değerlendirme
16 Final

Öğretim elemanı tarafından dağıtılan eğitim politikası ders notları. Şişman, M.; Taşdemir, İ. (2008). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Hoy, W. K. & Miskel, C. G., (2008). Eğitim yönetimi: Teori, araştırma ve uygulama [7. baskıdan çeviri, editör Selahattin Turan]. Nobel Yayın Dağıtım.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 7 7
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 11 11
Okuma 14 5 70
Toplam İş Yükü (saat) 132

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 4
ÖÇ 2 4
ÖÇ 3 4
ÖÇ 4 4
ÖÇ 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek