GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
4507004112006 NESNEYE YÖNELİK PROGRAMLAMA (SEÇ A3) Seçmeli Ders Grubu 4 7 6,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı; öğrencilerin aynı yazılımın birçok değişik bilgisayar ortamında veya değişik tür makinelerde çalışması ihtiyacına yönelik olarak geliştirilen Java programlama dilini kullanarak, açık, nesneye yönelik (object-oriented), güvenli, sağlam, internet için elverişli program geliştirme bilgi ve becerisini kazanmasını sağlamaktır.


Doç. Dr. Tarık KIŞLA


1 Nesne ve sınıf kavramını kullanabilme.
2 UML ile problem ortaya koyabilme.
3 Hazır nesneleri kullanabilme.
4 Nesne oluşturabilme.
5 Nesne metot ve olaylarını kullanabilme.
6 Kontrol ifadelerini kullanabilme.
7 Miras alma konusunu kavrayabilme.
8 Polimorfizm konusunu kavrayabilme.
9 Arayüz oluşturabilme.
10 Karşılaştıkları problemleri nesneye yönelik program olarak tasarlayabilme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu dersin içeriğinde; nesne tasarımı ve kodlama, programlama kuralları (değişken tanımlama, kontrol ifadeleri, döngüler, diziler,dosyalar), Nesneye dayalı modelleme (Tümleştirilmiş modelleme dili (UML)), Nesne yönelik programlama kavramları (Sınıflar(class), Miras alma (inheritance), polymorhism) bulunmaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Tanışma, ders hakkında genel bilgi verilmesi,
2 Nesne tabanlı düşünme, tarihçesi ve tasarım.
3 Nesne ve Sınıf tasarımı
4 UML Notasyonu ( Sınıf diyagramları,Nesne Diyagramları ve Aktivite diyagramları)
5 UML Notasyonu (Devam)
6 Nesne tabanlı programlama:özellikler, metodlar, olaylar
7 Kontrol ifadeleri, Döngüler ve Diziler
8 Ara sınav
9 Kontrol ifadeleri, Döngüler ve Diziler (Devam)
10 Miras Alma (İnheritance)
11 Polimorfizim.
12 Arayüz (Interface)
13 Proje Sunumları
14 Proje Sunumları
15 Dönem sonunda dersle ilgili değerlendirmeler
16 Final sınavı

Timothy Budd “Understanding Object-Oriented Programming with Java”, Addison Wesley, 2002 David D. Riley, “The Object of Java”, Addison Wesley, 2002.. Ders Notları. David J. Barnes, “Object-Oriented Programming with Java”, Prentice Hall, 2000. John Lewis, William Loftus “Java Software Solutions”, Addison Wesley, 2003. Güngören Bora, Java ile temel Programlama, Seçkin Yayıncılık, Ders Araçları: Bilgisayar, projektör


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Proje Hazırlama 1 25 25
Bireysel Çalışma 6 5 30
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 4 6 24
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Okuma 4 4 16
Toplam İş Yükü (saat) 169

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 3 2
ÖÇ 2 3 2
ÖÇ 3 3 2
ÖÇ 4 3 2
ÖÇ 5 3 2
ÖÇ 6 3 2
ÖÇ 7 3 2
ÖÇ 8 3 2
ÖÇ 9 3 2
ÖÇ 10 3 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek