Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
4507004112006 | NESNEYE YÖNELİK PROGRAMLAMA (SEÇ A3) | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 6,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı; öğrencilerin aynı yazılımın birçok değişik bilgisayar ortamında veya değişik tür makinelerde çalışması ihtiyacına yönelik olarak geliştirilen Java programlama dilini kullanarak, açık, nesneye yönelik (object-oriented), güvenli, sağlam, internet için elverişli program geliştirme bilgi ve becerisini kazanmasını sağlamaktır.
Doç. Dr. Tarık KIŞLA
1 | Nesne ve sınıf kavramını kullanabilme. |
2 | UML ile problem ortaya koyabilme. |
3 | Hazır nesneleri kullanabilme. |
4 | Nesne oluşturabilme. |
5 | Nesne metot ve olaylarını kullanabilme. |
6 | Kontrol ifadelerini kullanabilme. |
7 | Miras alma konusunu kavrayabilme. |
8 | Polimorfizm konusunu kavrayabilme. |
9 | Arayüz oluşturabilme. |
10 | Karşılaştıkları problemleri nesneye yönelik program olarak tasarlayabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu dersin içeriğinde; nesne tasarımı ve kodlama, programlama kuralları (değişken tanımlama, kontrol ifadeleri, döngüler, diziler,dosyalar), Nesneye dayalı modelleme (Tümleştirilmiş modelleme dili (UML)), Nesne yönelik programlama kavramları (Sınıflar(class), Miras alma (inheritance), polymorhism) bulunmaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, ders hakkında genel bilgi verilmesi, | ||
2 | Nesne tabanlı düşünme, tarihçesi ve tasarım. | ||
3 | Nesne ve Sınıf tasarımı | ||
4 | UML Notasyonu ( Sınıf diyagramları,Nesne Diyagramları ve Aktivite diyagramları) | ||
5 | UML Notasyonu (Devam) | ||
6 | Nesne tabanlı programlama:özellikler, metodlar, olaylar | ||
7 | Kontrol ifadeleri, Döngüler ve Diziler | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Kontrol ifadeleri, Döngüler ve Diziler (Devam) | ||
10 | Miras Alma (İnheritance) | ||
11 | Polimorfizim. | ||
12 | Arayüz (Interface) | ||
13 | Proje Sunumları | ||
14 | Proje Sunumları | ||
15 | Dönem sonunda dersle ilgili değerlendirmeler | ||
16 | Final sınavı |
Timothy Budd “Understanding Object-Oriented Programming with Java”, Addison Wesley, 2002 David D. Riley, “The Object of Java”, Addison Wesley, 2002.. Ders Notları. David J. Barnes, “Object-Oriented Programming with Java”, Prentice Hall, 2000. John Lewis, William Loftus “Java Software Solutions”, Addison Wesley, 2003. Güngören Bora, Java ile temel Programlama, Seçkin Yayıncılık, Ders Araçları: Bilgisayar, projektör
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Proje Hazırlama | 1 | 25 | 25 |
Bireysel Çalışma | 6 | 5 | 30 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 4 | 6 | 24 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 4 | 4 | 16 |
Toplam İş Yükü (saat) | 169 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 3 | 2 | |||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 2 | |||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 2 | |||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 2 | |||||||||
ÖÇ 5 | 3 | 2 | |||||||||
ÖÇ 6 | 3 | 2 | |||||||||
ÖÇ 7 | 3 | 2 | |||||||||
ÖÇ 8 | 3 | 2 | |||||||||
ÖÇ 9 | 3 | 2 | |||||||||
ÖÇ 10 | 3 | 2 |