Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
4507004122006 | NESNEYE YÖNELİK PROGRAMLAMA -II(SEÇ A 4) | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 6,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı; öğrencilerin aynı yazılımın birçok değişik bilgisayar ortamında veya değişik tür makinelerde çalışması ihtiyacına yönelik olarak geliştirilen Java programlama dilini kullanarak, açık, nesneye yönelik (object-oriented), güvenli, sağlam, internet için elverişli program geliştirme bilgi ve becerisini kazanmasını sağlamaktır.
Dr. Tarık KIŞLA
1 | Geliştirilen uygulamalarda dosya kullanabilme. |
2 | Thread (iş parçacıklarını) kullanabilme. |
3 | Kullanıcı arayüzü (GUI) oluşturabilme. |
4 | Veritabanı nesnelerini kullanabilme. |
5 | İnternet üzerinde platform bağımsız çalışan program yazabilme. |
6 | Network programlama konusunda bilgi sahibi olma. |
Yok
Yok
Bu dersin içeriğinde; dosya yönetimi, thread kullanımı, kullanıcı arayüzü oluşturma, veritabanı kullanma, Applet-web programlama. Network programlama konuları yer almaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Tanışma, ders hakkında genel bilgi verilmesi, | |||
2 | Nesneye Yönelik programlarda dosya yönetimi: Dosyaların veri yapısı, Sıralı dosya yaratmak ve bu dosyalara erişim teknikleri | |||
3 | Nesne Yönelik programlarda random dosyaları yaratmak ve dosyalara erişim teknikleri | |||
4 | İş parçacıkları (Threads) | |||
5 | İş parçacıkları (Threads) (Devam) | |||
6 | Graphic User Interface (GUI) oluşturmak | |||
7 | Graphic User Interface (GUI) oluşturmak | |||
8 | Ara sınav | |||
9 | Veritabanı Nesneleri | |||
10 | Veritabanı Nesneleri (Devam) | |||
11 | Applet ve web programlama | |||
12 | Applet ve web programlama (Devam) | |||
13 | Network programlama | |||
14 | Proje Sunumları | |||
15 | Dönem sonunda dersle ilgili değerlendirmeler | |||
16 | Final sınavı |
Timothy Budd “Understanding Object-Oriented Programming with Java”, Addison Wesley, 2002 David D. Riley, “The Object of Java”, Addison Wesley, 2002.. Ders Notları. David J. Barnes, “Object-Oriented Programming with Java”, Prentice Hall, 2000. John Lewis, William Loftus “Java Software Solutions”, Addison Wesley, 2003. Güngören Bora, Java ile temel Programlama, Seçkin Yayıncılık, Ders Araçları: Bilgisayar, projektör
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Proje Hazırlama | 1 | 25 | 25 |
Bireysel Çalışma | 6 | 5 | 30 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 4 | 8 | 32 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 2 | 4 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 169 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 6 | 4 |