GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
4507004122006 NESNEYE YÖNELİK PROGRAMLAMA -II(SEÇ A 4) Seçmeli Ders Grubu 4 8 6,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı; öğrencilerin aynı yazılımın birçok değişik bilgisayar ortamında veya değişik tür makinelerde çalışması ihtiyacına yönelik olarak geliştirilen Java programlama dilini kullanarak, açık, nesneye yönelik (object-oriented), güvenli, sağlam, internet için elverişli program geliştirme bilgi ve becerisini kazanmasını sağlamaktır.


Dr. Tarık KIŞLA


1 Geliştirilen uygulamalarda dosya kullanabilme.
2 Thread (iş parçacıklarını) kullanabilme.
3 Kullanıcı arayüzü (GUI) oluşturabilme.
4 Veritabanı nesnelerini kullanabilme.
5 İnternet üzerinde platform bağımsız çalışan program yazabilme.
6 Network programlama konusunda bilgi sahibi olma.


Yok


Yok


Bu dersin içeriğinde; dosya yönetimi, thread kullanımı, kullanıcı arayüzü oluşturma, veritabanı kullanma, Applet-web programlama. Network programlama konuları yer almaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Tanışma, ders hakkında genel bilgi verilmesi,
2 Nesneye Yönelik programlarda dosya yönetimi: Dosyaların veri yapısı, Sıralı dosya yaratmak ve bu dosyalara erişim teknikleri
3 Nesne Yönelik programlarda random dosyaları yaratmak ve dosyalara erişim teknikleri
4 İş parçacıkları (Threads)
5 İş parçacıkları (Threads) (Devam)
6 Graphic User Interface (GUI) oluşturmak
7 Graphic User Interface (GUI) oluşturmak
8 Ara sınav
9 Veritabanı Nesneleri
10 Veritabanı Nesneleri (Devam)
11 Applet ve web programlama
12 Applet ve web programlama (Devam)
13 Network programlama
14 Proje Sunumları
15 Dönem sonunda dersle ilgili değerlendirmeler
16 Final sınavı

Timothy Budd “Understanding Object-Oriented Programming with Java”, Addison Wesley, 2002 David D. Riley, “The Object of Java”, Addison Wesley, 2002.. Ders Notları. David J. Barnes, “Object-Oriented Programming with Java”, Prentice Hall, 2000. John Lewis, William Loftus “Java Software Solutions”, Addison Wesley, 2003. Güngören Bora, Java ile temel Programlama, Seçkin Yayıncılık, Ders Araçları: Bilgisayar, projektör


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Proje Hazırlama 1 25 25
Bireysel Çalışma 6 5 30
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 4 8 32
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Okuma 2 4 8
Toplam İş Yükü (saat) 169

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 4
ÖÇ 2 4
ÖÇ 3 4
ÖÇ 4 4
ÖÇ 5 4
ÖÇ 6 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek