Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
4507004132006 | BİLGİSAYAR ÖĞRETMENLERİNİN MESLEKİ GEL.(SEÇ-GKİ) | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı; bilgisayar öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleği, öğretmenlerle ilgili haklar ve sorumluluklar, okul ve yapısı, teknolojiden mesleki gelişim için yararlanma, bilgi ve iletişim teknolojilerini meslektaşlar, uzmanlar, aileler ve öğrencilerle haberleşme amaçlı kullanma, bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımında hukuki ve ahlaki kurallara uyma konularında bilgi ve deneyim kazandırmaktır.
Assoc. Prof. Dr. Eralp ALTUN
1 | 8. İyi bir bilişim teknolojileri öğretmeninin sahip olması gereken özellikleri açıklayabilme. |
2 | 9. Bilişim teknolojileri öğretmenlerinin toplumsal rollerini açıklayabilme. |
3 | Bilişim teknolojileri öğretmenliği mesleğinde karşılaşılabilecek olası sorunlar ve çözüm önerileri tanımlayabilme. |
4 | 1. Öğretmenlik mesleğinin tanımını yapabilme |
5 | 2. Öğretmenlerin görev ve yükümlülükleri ile öğretmenlere sağlanan hakları açıklayabilme |
6 | 3. okulun idari yapılanması ile kurullar ve komisyonların görevlerini tanımlayabilme |
7 | 4. Öğretmenlerde kendilerini geliştirmeleri gerektiği konusunda bir farkındalığın oluşması |
8 | 5. Yeni fikirleri uygulamaları ve sonuçlarını değerlendirmeleri |
9 | 6. Öğrenme-öğretme süreçlerini ve teknolojiyi kullanarak yüz yüze ve sanal ortamlarda öğrencilerin öğrenmelerini, yaratıcılıklarını ve yenilikçi özelliklerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilme. |
10 | Bilgisayar öğretmenliğinin görev tanımı ve sorumlulukları açıklayabilme. |
Yok
Yok
Bu ders kapsamında mesleki gelişimin önemi, amacı, öğretmenlerin mesleki gelişimlerine ilişkin temel kavramlar, mesleki gelişim amaçlı kullanılabilecek bilişim teknolojileri/ortamları, hizmetiçi eğitimlerin yapısı ve özellikleri, mesleki gelişim ve farkındalık gibi konular ele alınacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, gerekçesi, önemi, kural ve gerekleri | ||
2 | Öğretmenliğin meslek olarak tanımı ve haklar, yükümlülükler | ||
3 | Neden ve ne zaman mesleki gelişim? Mesleki gelişimde okul yönetimi ve Milli Eğitim Bakanlığının sorumlulukları | ||
4 | Mesleki gelişimde geleneksel yaklaşımlar | ||
5 | Mesleki gelişimde çağdaş yaklaşımlar: bireysel çözümler | ||
6 | Mesleki gelişimde çağdaş yaklaşımlar: Okul içi Çözümler | ||
7 | Mesleki gelişimde çağdaş yaklaşımlar: yerel ve ulusal eğitim otoritelerince (MEB) sağlanacak çözümler | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Mesleki gelişimde bilişim teknolojilerini rolü ve önemi | ||
10 | Mesleki gelişimde çevrimiçi uygulamalar: sanal gruplar | ||
11 | Mesleki gelişimde çevrimiçi uygulamalar: portfolyo uygulamaları | ||
12 | Bilişim teknolojileri öğretmenlerinin mesleki gelişiminde olası sorunlar ve çözüm önerileri | ||
13 | Bilişim teknolojileri öğretmenlerinin mesleki gelişiminde olası sorunlar ve çözüm önerileri | ||
14 | Bilişim teknolojileri öğretmenlerinin mesleki gelişiminde olası sorunlar ve çözüm önerileri | ||
15 | Mesleki Gelişimde Diğer ülkelerdeki uygulamalar | ||
16 | Final sınavı |
• Milli Eğitim Bakanlığında Hizmetiçi eğitimin yeniden Yapılandırılması Panel ve Çalıştayı, http://hedb.meb.gov.tr/net/_Duyuru_dosyalar/calistay.pdf • Critical Issue: Finding Time for Professional Development, http://www.ncrel.org/sdrs/areas/issues/educatrs/profdevl/pd300.htm • Teachers' Experiences in Online Professional Development Environment, Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE July 2006 ISSN 1302-6488 Volume: 7 Number: 4 Article: 10. • OZER, A. (2004). In-service training of teachers in Turkey at beginning of the 2000s. Journal of In-service Education, 30(1), pp.89-100. • SCHALER, M. S. & Fusco, J. (2003). Teacher professional development technology and communities of practice: are we putting the cart before the horse. Information Society, 19, pp. 203-220. • BORKO, H. (2004). Professional development and teacher learning: Mapping the terrain. Educational Researcher, 33(8), pp.3-18. • European Journal of Teacher Education. 26(2), pp. 253-264. • GABRIEL, D. M. (2004). Teacher-Centered Professional Development Association for Supervision & Curriculum Development. Association for Supervision, VA, USA. Ders Araçları: Bilgisayar, projektör,
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 2 | 20 | 40 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 7 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 8 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 9 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 10 | 5 |