Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
4507004142006 | BİLGİSAYAR ÖĞRETMENLERİNİN MESLEKİ GEL-II(SEÇ GK2) | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı; bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının mesleğe başladıktan sonraki süreçte mesleki gelişim açışından yeterlik alanlarını, mesleki gelişim için gerekli etkinlikleri, okul temelli mesleki gelişimi konularında bilgi ve beceri sahibi olmasını sağlamak.
Prof. Dr. Eralp ALTUN
1 | 1. Bilişim Teknolojileri Öğretmenleri Yeterlik Alanları ve Alt Yeterliklerini açıklayabilme, değerlendirebilme |
2 | 2. Bilgi (dijital) çağının gereklerine uygun öğrenme yaşantıları ve değerlendirebilme |
3 | 3. Bireysel mesleki gelişimi planlayabilme |
4 | 4. Mesleki Gelişim için Gerekli Etkinlikleri Değerlendirebilme |
5 | 5. Okul Temelli Mesleki Gelişimi, önemini açıklayabilme |
6 | 6. Okul Temelli Mesleki Gelişimin okulun gelişimi için önemini ve katkısını açıklayabilme |
7 | 7. Okul Temelli Mesleki Gelişimin öğretmenlerin gelişimi için önemini ve katkısını açıklayabilme |
8 | 8. Okul Temelli Mesleki Gelişimin öğrencilerin gelişimi için önemini ve katkısını açıklayabilme |
9 | 9. Okul Temelli Mesleki Gelişimi Planlayabilme |
10 | 10. Okul Temelli Mesleki Gelişimde müdürün, öğretmenlerin, koordinatörün ve zümre başkanlarının sorumluluklarını tanımlayabilme |
Yok
Yok
Bu derste, yeterlik alanları ve mesleki gelişim, mesleki gelişim etkinlikleri, bireysel mesleki gelişim, okul temelli mesleki gelişimin okul, öğretmenler ve öğrenciler açısından önemi konuları ele alınacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, gerekçesi, önemi, k ral ve gerekleri | ||
2 | Bilişim Teknolojileri Öğretmenleri Yeterlik Alanları ve Alt Yeterlikleri: Kişisel ve Mesleki Değerler-Mesleki Gelişim, öğrenciyi tanıma, Öğrenme ve Öğretme Süreci, Öğrenmeyi, | ||
3 | Bilişim Teknolojileri Öğretmenleri Yeterlik Alanları ve Alt Yeterlikleri: Gelişimi İzleme ve Değerlendirme, Okul-Aile ve Toplum İlişkileri, Program ve İçerik Bilgisi | ||
4 | Bilgi/bilişim çağının gereklerine uygun öğrenme yaşantıları ve değerlendirme | ||
5 | Bireysel Mesleki Gelişimi Planlama Süreci: İhtiyaçları Belirleme, Öncelikleri Belirleme, Ulaşılacak Hedefin Belirlenmesi, Hedefe Ulaşmada İzlenecek Yolun Belirlenmesi (Mesleki Gelişimde Strateji Geliştirme | ||
6 | Bireysel Mesleki Gelişim Planının Hazırlanması | ||
7 | Mesleki Gelişim için Gerekli Etkinlikleri İzleme ve Değerlendirme | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Okul Temelli Mesleki Gelişim (OTMG) | ||
10 | OTMG’nin okul, okulun gelişimi için önemi ve katkısı | ||
11 | OTMG’nin öğretmenler için önemi, öğretmen uygulamalarına katkısı | ||
12 | OTMG’nin öğrenciler ve veliler için önemi, öğrenci uygulamalarına katkısı | ||
13 | Okul Temelli Mesleki Gelişimi Planlama Süreci | ||
14 | OTMG Sürecinde Okul Müdürünün, Öğretmenlerin, koordinatörün, zümre başkanlarının sorumlulukları | ||
15 | Kişisel ve Mesleki Değerler-Mesleki Gelişim | ||
16 | Final sınavı |
• Milli Eğitim Bakanlığında Hizmetiçi eğitimin yeniden Yapılandırılması Panel ve Çalıştayı, http://hedb.meb.gov.tr/net/_Duyuru_dosyalar/calistay.pdf • Critical Issue: Finding Time for Professional Development, http://www.ncrel.org/sdrs/areas/issues/educatrs/profdevl/pd300.htm • Teachers' Experiences in Online Professional Development Environment, Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE July 2006 ISSN 1302-6488 Volume: 7 Number: 4 Article: 10. • OZER, A. (2004). In-service training of teachers in Turkey at beginning of the 2000s. Journal of In-service Education, 30(1), pp.89-100. • SCHALER, M. S. & Fusco, J. (2003). Teacher professional development technology and communities of practice: are we putting the cart before the horse. Information Society, 19, pp. 203-220. • BORKO, H. (2004). Professional development and teacher learning: Mapping the terrain. Educational Researcher, 33(8), pp.3-18. • European Journal of Teacher Education. 26(2), pp. 253-264. • GABRIEL, D. M. (2004). Teacher-Centered Professional Development Association for Supervision & Curriculum Development. Association for Supervision, VA, USA. Ders Araçları: Bilgisayar, projektör,
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 2 | 20 | 40 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 7 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 8 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 9 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 10 | 5 |