GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
4507004152006 İLETİŞİM BECERİLERİ(SEÇ GK-I) Seçmeli Ders Grubu 4 7 3,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerin; 1. İletişim ve Etkileşimle ilgili temel kavramları bilmesi, 2. İletişim engellerini bilmesi, 3. Bir iletişim süreci olarak öğrenme-öğretme sürecinin önemini bilmesi 4. İletişim türlerini, sözlü ve sözsüz iletişimi bilmesi, 5.Empati becerisini geliştirmesi 6. Doğru iletişim yollarını kullanmasını sağlamaktır.


Asst.Prof.Dr. Pelin PİŞTAV AKMEŞE


1 1. İletişimle ilgili temel kavramları bilme
2 2. Etkili İletişim ve öğretmenlik arasındaki bağı farkedebilme
3 3. Etkili iletişim yollarını kullanabilme
4 4. Sözlü ve sözsüz olarak iletişim becerilerini geliştirebilme
5 5. İletişimi engelleyen etkenleri farkedebilme


Yok


Yok


1. Kişilerarası iletişimin tanımı; 2. İletişim modeli, iletişim unsurları ve özellikleri, 3. Etkili dinleme ve geri bildirim 4. Kişilerarası iletişimi engelleyen etkenler (kaynak, kanal, alıcı, vb.), iletişimi kolaylaştıran etkenler, 5. Duyguların iletişimde rolü ve kullanılması, 6. İletişimde çatışma ve önlenmesi, 7. Öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususlar, 8. Empati becerisi 9. Sen-Ben dili kullanımı 10. İletişim uygulamaları


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 İletişim, Temel kavramları
2 İletişim, Temel kavramları ve özellikleri
3 Eğitim ve öğretimde iletişim ve enformasyon
4 İletişim ve etik, eğitimde iletişimsel etik
5 Kişilik modelleri iletişim ve eğitim ortamlarındaki önemi
6 İletişim çeşitleri ve modelleri
7 İletişim çeşitleri ve modelleri
8 Ara Sınav
9 İletişim ve dinleme
10 İletişim engelleri ve öğretim ortamlarındaki iletişim engelleri
11 İletişim engelleri ve öğretim ortamlarındaki iletişim engelleri
12 Empati ve iletişime etkisi, empatinin sınıf içindeki önemi
13 Sen dili ve Ben dili
14 Okulda etkili İletişimin önemi genel örnek ve ipuçları (öğrenci, veli, idare)
15 Değerlendirme ve genel tekrar
16 Yıl Sonu Sınavı

- Ergin, A. ve Birol, Cem (2000) Eğitimde İletişim. Ankara:Anı Yayıncılık. - Dökmen, Ü. (1995) Sanatta ve Günlük Yaşamda İletişim Çatışmaları ve Empati. İstanbul: Sistem Yayıncılık - Baltaş Z. (1999) Beden Dili. İstanbul: Remzi Kitabevi.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Rol Oynama / Dramatize Etme 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 2 7 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 2 7 14
Okuma 10 2 20
Rapor 2 5 10
Toplam İş Yükü (saat) 88

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 1
ÖÇ 2 1
ÖÇ 3 1
ÖÇ 4 1
ÖÇ 5 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek