GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
4507004222015 EĞİTİMDE TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU Seçmeli Ders Grubu 4 8 6,00

Lisans


Türkçe


Eğitimcilerin etkili bir şekilde teknoloji entegrasyonu derslerde kullanılması



1 Teknoloji entegrasyonunu açıklayabilir.
2 Teknoloji entegrasyonu modelleri tanımlayabilir.
3 Teknoloji entegrasyonu modellerinin avantajlarının ve dezavantajlarını açıklayabilir.
4 Teknoloji entegrasyonu modellerinden etkili modeli seçebilirç
5 Teknoloji entegrasyonu modeli ve uygulaması raporlayabilir.

Birinci Öğretim



[Yok]


Eğitimde teknoloji entegrasyonu öğrenme sürecini etkilemektedir. Bu nedenle teknoloji entegrasyonun yapılmasında modellerin bilinmesi önemlidir. Seçilen teknoloji entegrasyonu modellinin uygulama sürecinin en etkin biçimde yönetilmesini bu dersin kapsamında işlenecektir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Ders içeriği, işleniş ve kaynakların tanıtımı
2 Tanımlar ve Teknoloji entegrasyonu kavramlarına giriş
3 Teknoloji Entegrasyonu Planlama Modeli
4 Genel Model, Sistemler Tabanlı Teknoloji Rehberlik Modeli, Araştırmalarda bilgi ve iletişim teknolojilerinin öğrenme-öğretme sürecine entegrasyonu konusunda var olan durum ve yönelimler
5 Sistematik BİT Entegrasyonu Modeli
6 Beş Aşamalı Bilgisayar Teknolojileri Entegrasyon Modeli, Apple Classrooms of Tomorrow – Today (ACOT2)
7 Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Modeli
8 Portfolyo / Arasınav
9 Eş Merkezli Halka Modeli
10 Bilgi ve iletişim teknolojilerinin öğrenme-öğretme sürecine entegrasyonunu incelemede bir çerçeve: Etkinlik kuramı
11 Bilgi ve iletişim teknolojilerinin öğrenme-öğretme süreçleriyle bütünleştirilmesine yönelik bir ders planı örneği
12 Öğretmen Adaylarının Teknoloji Kullanımı için Nitel Verilere Dayalı Modeller
13 Proje Paylaşımı
14 Proje Analizi
15 Proje Sunumu
16 Final Sınavı

1. Teknoloji Entegrasyonu Planlama Modeli Roblyer, M. D. (2006). Planning & implementation for effective technology integration. M. D. Roblyer & J. Edwards (Eds.), in Integrating Educational Technology into Teaching. 2. Genel Model Wang, Q. (2008). A generic model for guiding the integration of ICT into teaching and learning. Innovations in Education and Teaching International, 45(4), 411-419,. DOI:10.1080/14703290802377307 3. Sistematik BİT Entegrasyonu Modeli Wang, Q., & Woo, H. L. (2007). Systematic planning for ICT Integration in topic learning. Educational Technology & Society, 10(1), 148-156. 4. Beş Aşamalı Bilgisayar Teknolojileri Entegrasyon Modeli Toledo, C. (2005). A five-stage model of computer technology integration into teacher education curriculum. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 5(2), 177-191. 5. Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Modeli Koehler, M. J., & Mishra, P. (2008). Introducing TPCK. J. A. Colbert, K. E. Boyd, K. A. Clark, S. Guan, J. B. Harris, M. A. Kelly ve A. D. Thompson (Eds.), Handbook of technological pedagogical content knowledge for educators. (pp. 1-29). New York: Routledge. 6. Eş Merkezli Halka Modeli Tondeur, J., Valcke, M. & Van Braak, J. (2008). A multidimensional approach to determinants of computer use in primary education: Teacher and school characteristics. Journal of Computer Assisted Learning, 24(6), 494-506. 7. Bilgi ve iletişim teknolojilerinin öğrenme-öğretme süreçleriyle bütünleştirilmesine yönelik bir ders planı örneği Haşlaman, T., Mumcu, F.K., and Usluel, Y.K.. (2007). Bilgi ve iletişim teknolojilerinin öğrenme-öğretme süreçleriyle bütünleştirilmesine yönelik bir ders planı örneği, Eğitim ve Bilim Dergisi. 32 (146), 54-63. 8. Sistemler Tabanlı Teknoloji Rehberlik Modeli Kopcha, T. J. (2010). A systems-based approach to technology integration using mentoring and communities of practice. Educational Technology Research and Development, 58(2), 175–190. DOI: 10.1007/s11423-008-9095-4 9. Öğretmen Adaylarının Teknoloji Kullanımı için Nitel Verilere Dayalı Model Tondeur, J., van Braak, J., Sang, G., Voogt, J., Fisser, P., & Ottenbreit-Leftwich, A. (2012). Preparing pre-service teachers to integrate technology in education: A synthesis of qualitative evidence. Computers & Education, 59, 134–144. 10. Bilgi ve iletişim teknolojilerinin öğrenme-öğretme sürecine entegrasyonunu incelemede bir çerçeve: Etkinlik kuramı Yasemin Koçak-USLUEL, Yasemin DEMİRASLAN / H. Ü. Eğitim Fakültesi, 28 (2005), 134-142 11. Araştırmalarda bilgi ve iletişim teknolojilerinin öğrenme-öğretme sürecine entegrasyonu konusunda var olan durum ve yönelimler Özmen, B., Koçak Usluel, Y. & Çelen, F. K. (2014). Araştırmalarda bilgi ve iletişim teknolojilerinin öğrenme-öğretme sürecine entegrasyonu konusunda var olan durum ve yönelimler. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10(5), 1224-1253. 12. Intel Öğretmen Programı MEB. (2012). Intel Öğretmen Programı. http://ogretmenprogrami.meb.gov.tr/projegelisim.asp 13. Apple Classrooms of Tomorrow – Today (ACOT2) http://ali.apple.com/acot2/


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 14 3 42
Uygulama/Pratik 4 4 16
Proje Hazırlama 2 10 20
Proje Sunma 1 2 2
Bireysel Çalışma 14 4 56
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 3 9
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Ev Ödevi 3 5 15
Toplam İş Yükü (saat) 176

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 4 4 3
ÖÇ 2 5 4 4
ÖÇ 3 4 4
ÖÇ 4 5 4 4
ÖÇ 5 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek