Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
4507004282015 | EĞİTİMDE TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 6,00 |
Lisans
Türkçe
Eğitimcilerin etkili bir şekilde teknoloji entegrasyonunu derslerde kullanılması
Yrd.Doç.Dr. Fırat SARSAR
1 | Teknoloji entegrasyonunu açıklayabilir. |
2 | Teknoloji entegrasyonu modelleri tanımlayabilir. |
3 | Teknoloji entegrasyonu modellerinin avantajlarının ve dezavantajlarını açıklayabilir. |
4 | Teknoloji entegrasyonu modellerinden etkili modeli seçebilir. |
5 | Teknoloji entegrasyonu modeli ve uygulaması raporlayabilir |
Yok
Yok
Eğitimde teknoloji entegrasyonu öğrenme sürecini etkilemektedir. Bu nedenle teknoloji entegrasyonun yapılmasında modellerin bilinmesi önemlidir. Seçilen teknoloji entegrasyonu modellinin uygulama sürecinin en etkin biçimde yönetilmesini bu dersin kapsamında işlenecektir.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Ders içeriği, işleniş ve kaynakların tanıtımı | İçerik sunum | ||
2 | Tanımlar ve Teknoloji entegrasyonu kavramlarına giriş | Okuma Anlatım ve tartışma | ||
3 | Teknoloji Entegrasyonu Planlama Modeli | Okuma Anlatım ve tartışma | ||
4 | Genel Model, Sistemler Tabanlı Teknoloji Rehberlik Modeli, Araştırmalarda bilgi ve iletişim teknolojilerinin öğrenme-öğretme sürecine entegrasyonu konusunda var olan durum ve yönelimler | Okuma Anlatım ve tartışma | ||
5 | Sistematik BİT Entegrasyonu Modeli, Intel Öğretmen Programı | Okuma Anlatım ve tartışma | ||
6 | Beş Aşamalı Bilgisayar Teknolojileri Entegrasyon Modeli, Apple Classrooms of Tomorrow – Today (ACOT2) | Okuma Anlatım ve tartışma | ||
7 | Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Modeli | Okuma Anlatım ve tartışma | ||
8 | Portfolyo / Arasınav | Ödev/ Rapor yazma | ||
9 | Eş Merkezli Halka Modeli, Bilgi ve iletişim teknolojilerinin öğrenme-öğretme sürecine entegrasyonunu incelemede bir çerçeve: Etkinlik kuramı | Anlatım ve tartışma | ||
10 | Bilgi ve iletişim teknolojilerinin öğrenme-öğretme süreçleriyle bütünleştirilmesine yönelik bir ders planı örneği, Öğretmen Adaylarının Teknoloji Kullanımı için Nitel Verilere Dayalı Model | Anlatım ve tartışma | ||
11 | Proje Dağılımı | Uygulama | ||
12 | Proje Paylaşımı -1 | Anlatım ve tartışma | ||
13 | Proje Paylaşımı -2 | Anlatım ve tartışma | ||
14 | Proje Analizi | Sunum | ||
15 | Proje Sunumu | Sunum | ||
16 | Final Sınavı | Final Sınavı |
Ders Kitabı: Eğitimde Teknoloji Entegrasyon Modelleri ve Araştırmaları 1. Teknoloji Entegrasyonu Planlama Modeli Roblyer, M. D. (2006). Planning & implementation for effective technology integration. M. D. Roblyer & J. Edwards (Eds.), in Integrating Educational Technology into Teaching. 2. Genel Model Wang, Q. (2008). A generic model for guiding the integration of ICT into teaching and learning. Innovations in Education and Teaching International, 45(4), 411-419,. DOI:10.1080/14703290802377307 3. Sistematik BİT Entegrasyonu Modeli Wang, Q., & Woo, H. L. (2007). Systematic planning for ICT Integration in topic learning. Educational Technology & Society, 10(1), 148-156. 4. Beş Aşamalı Bilgisayar Teknolojileri Entegrasyon Modeli Toledo, C. (2005). A five-stage model of computer technology integration into teacher education curriculum. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 5(2), 177-191. 5. Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Modeli Koehler, M. J., & Mishra, P. (2008). Introducing TPCK. J. A. Colbert, K. E. Boyd, K. A. Clark, S. Guan, J. B. Harris, M. A. Kelly ve A. D. Thompson (Eds.), Handbook of technological pedagogical content knowledge for educators. (pp. 1-29). New York: Routledge. 6. Eş Merkezli Halka Modeli Tondeur, J., Valcke, M. & Van Braak, J. (2008). A multidimensional approach to determinants of computer use in primary education: Teacher and school characteristics. Journal of Computer Assisted Learning, 24(6), 494-506. 7. Bilgi ve iletişim teknolojilerinin öğrenme-öğretme süreçleriyle bütünleştirilmesine yönelik bir ders planı örneği Haşlaman, T., Mumcu, F.K., and Usluel, Y.K.. (2007). Bilgi ve iletişim teknolojilerinin öğrenme-öğretme süreçleriyle bütünleştirilmesine yönelik bir ders planı örneği, Eğitim ve Bilim Dergisi. 32 (146), 54-63. 8. Sistemler Tabanlı Teknoloji Rehberlik Modeli Kopcha, T. J. (2010). A systems-based approach to technology integration using mentoring and communities of practice. Educational Technology Research and Development, 58(2), 175–190. DOI: 10.1007/s11423-008-9095-4 9. Öğretmen Adaylarının Teknoloji Kullanımı için Nitel Verilere Dayalı Model Tondeur, J., van Braak, J., Sang, G., Voogt, J., Fisser, P., & Ottenbreit-Leftwich, A. (2012). Preparing pre-service teachers to integrate technology in education: A synthesis of qualitative evidence. Computers & Education, 59, 134–144. 10. Bilgi ve iletişim teknolojilerinin öğrenme-öğretme sürecine entegrasyonunu incelemede bir çerçeve: Etkinlik kuramı Yasemin Koçak-USLUEL, Yasemin DEMİRASLAN / H. Ü. Eğitim Fakültesi, 28 (2005), 134-142 11. Araştırmalarda bilgi ve iletişim teknolojilerinin öğrenme-öğretme sürecine entegrasyonu konusunda var olan durum ve yönelimler Özmen, B., Koçak Usluel, Y. & Çelen, F. K. (2014). Araştırmalarda bilgi ve iletişim teknolojilerinin öğrenme-öğretme sürecine entegrasyonu konusunda var olan durum ve yönelimler. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10(5), 1224-1253. 12. Intel Öğretmen Programı MEB. (2012). Intel Öğretmen Programı. http://ogretmenprogrami.meb.gov.tr/projegelisim.asp 13. Apple Classrooms of Tomorrow – Today (ACOT2) http://ali.apple.com/acot2/
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Proje Hazırlama | 1 | 40 | 40 |
Proje Sunma | 1 | 40 | 40 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 10 | 6 | 60 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | |||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 3 | 4 | ||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 5 | |||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 4 | 5 | ||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 3 | 5 |