| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| GKSEÇ007 | İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASI EĞİTİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3,00 |
Lisans
Öğrencilerin çalışma, mola verme gibi zaman kavramlarını değerlendirme yeteneklerini geliştirmek, farklı kültürlerde boş zaman kavramına ilişkin farkındalık geliştirmek, farklı kültürlerdeki aile ve okul yaşantılarında boş zaman kavramını incelemek.
| 1 | kültür ve boş zaman değerlendirme arasındaki ilişkinin vurgulanması |
| 2 | farklı kültürlerde boş zaman değerlendirme davranışlarının analiz edilmesi |
Yok
Yok
Boş zaman kavramı ve kültürle ilişkisi, farklı kültürlerde boş zamanın nasıl ele alındığı, aile ve okul yaşamında boş zaman değerlendirmenin önemi.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Tanışma ve derse giriş | ||
| 2 | boş zaman değerlendirme nedir? Kültür nedir? | ||
| 3 | farklı kültürlerde boş zaman değerlendirme davranışları | ||
| 4 | farklı kültürlerde boş zaman değerlendirme davranışlarının tartışılması | ||
| 5 | Türk kültüründe boş zaman değerlendirme davranışları | ||
| 6 | boş zaman değerlendirmenin aile yaşamındaki önemi | ||
| 7 | farklı kültürlerdeki aile yapılarının incelenmesi | ||
| 8 | ara sınav | ||
| 9 | boş zaman değerlendirmenin okul yaşamında önemi | ||
| 10 | Türkiye'deki okullarda boş zaman değerlendirme olanakları | ||
| 11 | Farklı kültürlerde okulda yer alan boş zaman değerlendirme olanakları | ||
| 12 | Katılımcıların kendi kültürlerine ilişkin boş zaman değerlendirme davranışlarıyla ilgili sunumları | ||
| 13 | Önceki hafta yapılan sunumların değerlendirilmesi | ||
| 14 | Öneriler | ||
| 15 | Öğrenci sunumlarının değerlendirilmesi | ||
| 16 | Final sınavı |
Aslan, N. (2009) An Examination of Family Leisure and Family Satisfaction Among Traditional Turkish Families, Journal of Leisure Research (JLR), 41(2), 157-176. Aslan, N. (2004) Gender, Women and Leisure- A Study on Turkish Women. In M.Kaila et al. (Eds). Greek-Turkish Approaches: Re-defining the Female Identity. Keimena ∏AI∆EIA∑, Arpa∏Ồs Leisure, J.R. Kelly, 1982. Toward a Society of Leisure, J. Dumazedier, 1967. Technology, Human Values and Leisure, (Ed) Max Kaplan & P. Bosserman, 1971. Leisure Sciences (2000-2015) Journal of Leisure Research (1980-2015)
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 0 | 0 |
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Tartışma | 14 | 2 | 28 |
| Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
| Takım/Grup Çalışması | 4 | 6 | 24 |
| Alan Gezisi | 1 | 1 | 1 |
| Rapor Hazırlama | 2 | 2 | 4 |
| Rapor Sunma | 2 | 2 | 4 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 113 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
| ÖÇ 1 | |||||||||||
| ÖÇ 2 |