Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GKSEÇ008 | İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin sonunda öğrenciler, İletişim kavramını, öğelerini, türlerini ve önemini öğrenmekte, kişilerarası iletişim konularını, sağlık hizmetlerinde iletişimi ve iletişimin davranış üzerindeki etkilerini ve iletişime karşı direnç mekanizmalarını kavramaktadır.
1 | İnsan ilişkileriyle ilgili belli başlı kavramları tanımlayabilme. |
2 | İnsan ilişkilerinin yapısını kavrayabilme. |
3 | Kişiler arası etkileşimin boyutlarını açıklayabilme. |
4 | İletişim sürecini açıklayabilme. |
5 | İletişim sürecini öğelerine dönük analiz edebilme. |
6 | İletişim modelini açıklayabilme. |
7 | Sözel ve sözel olmayan iletişimin özelliklerini kavrayabilme. |
8 | İletişimde algılamanın etkilerini yorumlayabilme. |
9 | İletişimde etkili geribildirimin önemini kavrayabilme. |
10 | İletişimde kültürel farklılıkların etkilerini yorumlayabilme. |
11 | İletişimde kendini ifade etmenin önemini açıklayabilme. |
12 | İletişimde dinlemenin önemini açıklayabilme. |
13 | Günlük ilişkilerindeki iletişim örüntülerini değerlendirebilme. |
14 | İnsan ilişkilerinde etkili bir iletişim süreci için uygun iletişim ilke ve becerilerini kullanabilme. |
Yok
Yok
Kişilerarası ilişkilere ilişkin kavramlar konusunda bilgi kazanması, iletişim türleri konusunda bilgi sahibi olması, kurulan ilişkiyi analiz etmesi ve olumlu yönde geliştirmesi, kendi duygu, düşünce ve davranışlarını tanıması, bu dersin yöntem ve ilkelerini sağlık ve hastalık süreçlerine uyarlaması ve yeni tutumlar geliştirebilmesidir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tanıtma, dersin anlatımı, İletişim ve iletişim araçları | ||
2 | Sözlü iletişim | ||
3 | Sözsüz İletişim | ||
4 | Terapötik İletişim | ||
5 | İletişimde Çatışma -I | ||
6 | İletişimde Çatışma -II | ||
7 | Empati | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Hiyerarjik iletişim | ||
10 | Aile içi iletişim | ||
11 | Özel İletişim alanları | ||
12 | Özel İletişim alanları | ||
13 | İletişimi engelleyen ve kolaylaştıran etmenler | ||
14 | Sağlık hizmeti sunumunda danışmanlık | ||
15 | Danışma örnekleri | ||
16 | Final |
1- Acar N.V. (1989).Terapötik İletİşim-Kişilerarası iletşim. Ankara. 2- Dökmen Ü. İletişim Çatışmaları ve Empati. Sistem Yayıncılık.13. baskı. 3- Orlando I.J. (1984).Hemşire Hasta İlişkisinde Kişilerarası Süreçler. Çev: Ayşe Özcan, Nurgün Platin. 4- Özcan A. (1996) Hemşire –Hasta İlişkisi ve İletişim, İzmir. 5- Reardon K.D.J. (2000). Kişiler Arası İletişim. Çev: Sacide Vural. 6- Ruben Brent, Communication and Human Behavior. New York, Mc Millian Publishing Groups. 7- Özmen E. (2008) Geçinilmesi Zor İnsanlarla Geçinme Sanatı.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Alan Çalışması | 1 | 6 | 6 |
Rapor Sunma | 1 | 4 | 4 |
Proje Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
Rapor | 14 | 2 | 28 |
Performans | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 116 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||||
ÖÇ 5 | |||||||||||
ÖÇ 6 | |||||||||||
ÖÇ 7 | |||||||||||
ÖÇ 8 | |||||||||||
ÖÇ 9 | |||||||||||
ÖÇ 10 | |||||||||||
ÖÇ 11 | |||||||||||
ÖÇ 12 | |||||||||||
ÖÇ 13 | |||||||||||
ÖÇ 14 |