GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MBSEÇ006 EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME Seçmeli Ders Grubu 2 3 4,00

Lisans



Bu dersin amacı; öğrencilerin projeye dayalı öğretim sürecini, kuramsal temellerini, aşamalarını kavramalarını; proje tabanlı öğrenme süreçlerini tasarlayabilmelerini ve ilgili alanyazını irdeleyebilmelerini sağlamaktır.



1 Mesleki gelişim (hizmet içi eğitim) ile ilgili temel kavramlar bilgisi
2 Mesleki gelişimin hizmete ve bireye olan etkilerini kavrayabilme
3 Yetişkin öğrenenlerin genel özelliklerini anlayabilme
4 Mesleki gelişim programı hazırlamada izlenecek aşamalar bilgisi
5 Mesleki gelişim ihtiyacını saptama yöntemlerini kavrayabilme
6 Mesleki gelişim (personel geliştirme) modellerini anlayabilme
7 Mesleki gelişim programlarını değerlendirmede kullanılan yaklaşımları anlayabilme
8 Uygulanan bir mesleki gelişim programını belli ölçütler açısından eleştirebilme
9 Mesleki gelişim alanının güncel yorum ve uygulamalarını izlemeye isteklilik
10


Yok


Yok


Proje tabanlı öğrenmenin tarihi ve felsefi temelleri, Projelerde Disiplinlerarası anlayış, Projelerin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi, Projelerde öğretmen ve öğrenci rolleri


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Tanışma, dersin kural ve gereklerinin paylaşılması ve önerilerin alınması
2 Mesleki gelişim kavramı, önemi, türleri ve ilgili diğer kavramlar Etkili mesleki gelişim programlarının özellikleri ve ilkeleri
3 Mesleki gelişim kavramı, önemi, türleri ve ilgili diğer kavramlar Etkili mesleki gelişim programlarının özellikleri ve ilkeleri
4 Yetişkin öğrenenlerin özellikleri
5 Yetişkin öğrenenlerin özellikleri
6 Eğitim ihtiyacının saptanması
7 Eğitim ihtiyacının saptanması
8 Mesleki gelişim modelleri
9 Mesleki gelişim modelleri
10 Mesleki gelişim programının planlanması, hazırlanması, uygulanması, izlenmesi
11 Mesleki gelişim programının planlanması, hazırlanması, uygulanması, izlenmesi
12 Mesleki gelişimde değerlendirme
13 Mesleki gelişimde değerlendirme
14 Dünyada ve Türkiye’de mesleki gelişim etkinliklerinde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri
15 Mesleki gelişim alanındaki çalışmaların tartışılması: Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü, Öğretmen Akademisi Vakfı (ÖRAV), Yenilikçi Öğrenme Merkezi çalışmaları
16 Final sınavı

Atkinson, J. (2001). Developing Teams Through Project-Based Learning. Gower Publishing Company. Burlington, USA Hampshire, England Cruickshank, D. R., Jenkins, D.B., Metcalf, K.K. (2003). The Act Of Teaching. New York-US: McGraw-Hill (Higher Education) Companies, Inc. Demirel, Ö. (2007). Eğitimde Yeni Yönelimler. Ankara: Pegema Yayıncılık. Eggen, P. ve Kauchak, D. (2001). Educational Psychology, Windows On Classrooms. New Jersey: Merrill Prentice Hall. Feden, P. D. ve Vogel, R.M. (2003). Methods of Teaching: Applying Cognitive Science to Promote Student Learning. New York-US: McGraw- Hill (Higher Education) Companies, Inc. Markham, T. (2003). Project Based Learning Handbook. California: Buck Institute for Education. Ornstein, A. C. ve Lasley, T. J. (2004). Strategies For Effective Teaching. New York-US: McGraw-Hill (Higher Education) Companies, Inc. Sawyer, K.R. (2006). The Cambridge Handbook of the Learning Sciences. Cambridge University Pres, New York, US Senemoğlu, Nuray. (2010). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Ankara: PegemA Yayıncılık. Simkins, M., Cole, K., Tavalin, F., Means, B. (2002). Increasing Student Learning Through Multimedia Projects. Alexandria, Virginia: USA: Association for Supervision and Curriculum Development. Uden, L. ve Beaumont, C. (2005). Technology and Problem-Based Learning. Information Science Publishing, Hershey: USA.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 2 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 0 0 0
Derse Katılım 0 0 0
Soru-Yanıt 0 0 0
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 0 0 0
Rapor 0 0 0
Toplam İş Yükü (saat) 0

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
ÖÇ 7
ÖÇ 8
ÖÇ 9
ÖÇ 10
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek