Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBSEÇ006 | EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Lisans
Bu dersin amacı; öğrencilerin projeye dayalı öğretim sürecini, kuramsal temellerini, aşamalarını kavramalarını; proje tabanlı öğrenme süreçlerini tasarlayabilmelerini ve ilgili alanyazını irdeleyebilmelerini sağlamaktır.
1 | Mesleki gelişim (hizmet içi eğitim) ile ilgili temel kavramlar bilgisi |
2 | Mesleki gelişimin hizmete ve bireye olan etkilerini kavrayabilme |
3 | Yetişkin öğrenenlerin genel özelliklerini anlayabilme |
4 | Mesleki gelişim programı hazırlamada izlenecek aşamalar bilgisi |
5 | Mesleki gelişim ihtiyacını saptama yöntemlerini kavrayabilme |
6 | Mesleki gelişim (personel geliştirme) modellerini anlayabilme |
7 | Mesleki gelişim programlarını değerlendirmede kullanılan yaklaşımları anlayabilme |
8 | Uygulanan bir mesleki gelişim programını belli ölçütler açısından eleştirebilme |
9 | Mesleki gelişim alanının güncel yorum ve uygulamalarını izlemeye isteklilik |
10 |
Yok
Yok
Proje tabanlı öğrenmenin tarihi ve felsefi temelleri, Projelerde Disiplinlerarası anlayış, Projelerin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi, Projelerde öğretmen ve öğrenci rolleri
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, dersin kural ve gereklerinin paylaşılması ve önerilerin alınması | ||
2 | Mesleki gelişim kavramı, önemi, türleri ve ilgili diğer kavramlar Etkili mesleki gelişim programlarının özellikleri ve ilkeleri | ||
3 | Mesleki gelişim kavramı, önemi, türleri ve ilgili diğer kavramlar Etkili mesleki gelişim programlarının özellikleri ve ilkeleri | ||
4 | Yetişkin öğrenenlerin özellikleri | ||
5 | Yetişkin öğrenenlerin özellikleri | ||
6 | Eğitim ihtiyacının saptanması | ||
7 | Eğitim ihtiyacının saptanması | ||
8 | Mesleki gelişim modelleri | ||
9 | Mesleki gelişim modelleri | ||
10 | Mesleki gelişim programının planlanması, hazırlanması, uygulanması, izlenmesi | ||
11 | Mesleki gelişim programının planlanması, hazırlanması, uygulanması, izlenmesi | ||
12 | Mesleki gelişimde değerlendirme | ||
13 | Mesleki gelişimde değerlendirme | ||
14 | Dünyada ve Türkiye’de mesleki gelişim etkinliklerinde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri | ||
15 | Mesleki gelişim alanındaki çalışmaların tartışılması: Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü, Öğretmen Akademisi Vakfı (ÖRAV), Yenilikçi Öğrenme Merkezi çalışmaları | ||
16 | Final sınavı |
Atkinson, J. (2001). Developing Teams Through Project-Based Learning. Gower Publishing Company. Burlington, USA Hampshire, England Cruickshank, D. R., Jenkins, D.B., Metcalf, K.K. (2003). The Act Of Teaching. New York-US: McGraw-Hill (Higher Education) Companies, Inc. Demirel, Ö. (2007). Eğitimde Yeni Yönelimler. Ankara: Pegema Yayıncılık. Eggen, P. ve Kauchak, D. (2001). Educational Psychology, Windows On Classrooms. New Jersey: Merrill Prentice Hall. Feden, P. D. ve Vogel, R.M. (2003). Methods of Teaching: Applying Cognitive Science to Promote Student Learning. New York-US: McGraw- Hill (Higher Education) Companies, Inc. Markham, T. (2003). Project Based Learning Handbook. California: Buck Institute for Education. Ornstein, A. C. ve Lasley, T. J. (2004). Strategies For Effective Teaching. New York-US: McGraw-Hill (Higher Education) Companies, Inc. Sawyer, K.R. (2006). The Cambridge Handbook of the Learning Sciences. Cambridge University Pres, New York, US Senemoğlu, Nuray. (2010). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Ankara: PegemA Yayıncılık. Simkins, M., Cole, K., Tavalin, F., Means, B. (2002). Increasing Student Learning Through Multimedia Projects. Alexandria, Virginia: USA: Association for Supervision and Curriculum Development. Uden, L. ve Beaumont, C. (2005). Technology and Problem-Based Learning. Information Science Publishing, Hershey: USA.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Derse Katılım | 0 | 0 | 0 |
Soru-Yanıt | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Rapor | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (saat) | 0 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||||
ÖÇ 5 | |||||||||||
ÖÇ 6 | |||||||||||
ÖÇ 7 | |||||||||||
ÖÇ 8 | |||||||||||
ÖÇ 9 | |||||||||||
ÖÇ 10 |