GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MBSEÇ009 HASTANEDE YATAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ Seçmeli Ders Grubu 3 6 4,00

Lisans


Türkçe


Hastanede yatan çocukların eğitimi için gereken bilgi ve becerilere sahip olmak.


Arş.Gör. Dr. Emine Serap SARICAN


1 Hastanede yatan çocukların yaş gruplarına göre gelişim özelliklerini bilmek
2 Hastanede yatan çocukların psikolojik ihtiyaçlarını bilmek.
3 Hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkileşimi sağlamak.
4 Çocuğun tedaviye veya ameliyata hazırlanma sürecini psikolojik açıdan desteklemek.
5 Hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikaye gibi etkinlik planı hazırlamak ve uygulamak.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Hastanede yatan çocukları yaş gruplarına göre gelişim özellikleri, Hastanede yatan çocukların psikolojik ihtiyaçları, ruhsal durumları, Çocuğun hastalık teşhis süreci, Çocuğu hastaneye yatmaya, tedaviye hazırlama, Çocuğu ameliyata hazırlama ve ameliyat sonrası ihtiyaçlar, hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkileşim, Hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikaye vb. etkinlik planları, hastane okulları


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Hastanede yatan çocukların eğitimine giriş
2 Hastanede yatan çocukları yaş gruplarına göre gelişim özellikleri
3 Hastanede yatan çocukların psikolojik ihtiyaçları, ruhsal durumları
4 Çocuğun hastalık teşhis süreci
5 Çocuğu hastaneye yatmaya, tedaviye hazırlama
6 Çocuğu ameliyata hazırlama
7 Ameliyat sonrası ihtiyaçlar
8 Ara Sınav
9 Hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkileşim
10 Hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikaye gibi etkinlik planları (Grup Sunumları)
11 Hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikaye gibi etkinlik planları (Grup Sunumları)
12 Hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikaye gibi etkinlik planları (Grup Sunumları)
13 Hastane Okulları
14 Dersin değerlendirilmesi

Kitaplar: 1. Emre O., Ulutaş A. (2019). Çocuk ve Hastane. Nobel AKadmeik Yayıncılık. 1. Baskı, 2. Baykoç N. (2018). Hastanede Çocuk ve Genç. Gazi Kitabevi. 2. Baskı, Ankara Yayınlar: 1. Tonbul Y., Altınhan N. (2019). Hastane Okullarından Hastane Sınıflarına Geçişle Birlikte Ortaya Çıkan Sorunların Okul Yöneticilerinin Ve Öğretmenlerin Görüşleri Üzerinden İncelenmesi. Millı Eğitim, Cilt: 48, Sayı: 224, (381-396 2. Yayan E.H., Zengin M. (2018). Çocuk Kliniklerinde Terapötik Oyun. GÜSBD,7(1): 226-233 3. Bolat E.Y. (2018). Süreğen Hastalığı Olan Çocuklar Ve Hastane Okulları. Millî Eğitim, Sayı 218 4. Çelebi A., Aytekin A., Küçükoğlu S., Çelebioğlu A. (2015). Hastanede Yatan Çocuk Ve Oyun. İzmir Dr. Behçet Uz Çocuk Hast. Dergisi, 5(3):156-160 5. Arıkan, D., Saban, F., & Gürarslan Baş, N. (2014). Çocuğu Hastanede Yatan Ebeveynlerin Hastaneye Ve Sağlık Bakımına Yönelik Memnuniyet Düzeyleri. İzmir Dr. Behçet Uz Çocuk Hastanesi Dergisi, 4(2), 109- 116. 6. Kıran B., Çalık C., Esenay F.I.(2013). Terapotik Oyun: Hasta Çocuk İle İletişimin Anahtarı. Ankara Sağlık Bilimleri Dergisi ,2 (1-2-3), 1-10 7. Işıktekiner F.S., Altun S.A. (2011). Hastane Okullarındaki Sorunlar Ve Yaşantılar. Eğitim Ve Bilim, Cilt 36, Sayı 161 8. Ünüvar P.(2011). Hastanede Yatarak Tedavi Gören Çocukların Eğitsel Açıdan Desteklenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi Cilt/Volume:10 Yıl/Year:2011 Sayı/Issue:35 (031-044) 9. Beytut, D. Ş., Bolışık, B., Solak, U., & Seyfioğlu, U. (2009). Çocuklarda Hastaneye Yatma Etkilerinin Projektif Yöntem Olan Resim Çizme Yoluyla İncelenmesi. Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim Ve Sanatı Dergisi, 2(3), 35-44. 10. Er, M. (2006). Çocuk, Hastalık, Anne-Babalar Ve Kardeşler. Çocuk Sağlığı Ve Hastalıkları Dergisi, 49(2), 155-168. 11. Gültekin G., Baran G. (2005). Hastalık Ve Çocuk. Aile Ve Toplum Yıl: 7 Cilt: 2


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Takım/Grup Çalışması 1 20 20
Proje Hazırlama 5 5 25
Proje Sunma 5 1 5
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Ev Ödevi 5 2 10
Toplam İş Yükü (saat) 125

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 3 3
ÖÇ 2
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4
ÖÇ 5 5 5 5 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek