Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AEBÖTE001 | ÇOKLU ORTAM TASARIMI VE ÜRETİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Çoklu medya kullanarak eğitim materyali ve ortamı tasarlamasını öğrenmek. Genel tasarım ilkelerini ve yöntemlerini öğrenmekÇoklu ortam tasarımı ilke ve yöntemleriyle öğrenme ortamı tasarlamak.
1 | çoklu ortam tasarım ilkelerini öğrenebilir. |
2 | çoklu ortam tasarım ilkelerini kullanarak eğitim ortamı yada materyali hazırlayabilir. |
3 | çoklu ortam ilkelerini kullanarak eğitim yazılımı tasarlayabilir. |
4 | çoklu ortam tasarım modellerini açıklayabilir. |
5 | bir çoklu ortam tasarım modeli seçerek çoklu ortam tasarlayabilir. |
6 | çoklu ortamda motivasyon bileşenlerini kullanabilir. |
7 | motivasyon öğelerini çoklu ortama entegre edebilir. |
8 | eğitim yazılımını yada ortamını değerlendirecek ilkeleri tanımlayabilir. |
Yok
Yok
PC ortamında kullanılan yazarlık sistemlerinin tanıtılması, ders yazılımı hazırlama aşamaları ve yazılımlara göre planlanması, ekran tasarımı ilkeleri, kullanılacak resim, ses, film vb. malzemelerin düzenlenmesi için kullanılan yazılımlar, yazılımda canlandırma ve hareketlerin kullanılması, yazılımlara resim, film, animasyon vb. bileşenlerin eklenmesi, ses ve gerçek zamanlı filmlerin eklenmesi, kullanıcı etkileşimi, geri bildirim teknikleri, çoklu ortam yazılımlarında kullanıcı dolaşımı (navigasyon) , ekran tasarımı ve düzenlemesi, çoklu ortam yazılımlarının paketlenmesi, yayınlanması, çoklu ortam uygulamaları hazırlanması, çoklu ortam uygulamalarının değerlendirilmesi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Çoklu ortamda temel kavramlar, çoklu ortamın tanımı | ||
2 | Analog ortamlardan sayısal ortamlar dönüşüm, dönüşüm ilkeleri | ||
3 | Analog ortamlardan sayısal ortamlar dönüşüm, dönüşüm ilkeleri | ||
4 | Çoklu ortam üretimi, çoklu ortam ürünleri, çoklu ortam ürünlerinin özellikleri | ||
5 | Çoklu ortam modelleme, çoklu ortam tasarımında kullanılan modeller | ||
6 | Çoklu ortam modelleme, çoklu ortam tasarımında kullanılan modeller | ||
7 | Çoklu ortam tasarımı için kullanılan modellerin özellikleri, yapılacak tasarıma göre uygun modeli seçme | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Çoklu ortam tasarım ilkeleri, çoklu ortamda nesnelerin yerleştirilmesi | ||
10 | Çoklu ortam ve motivasyon, motivasyon öğelerinin çoklu ortama entegre edilmesi | ||
11 | Çoklu ortama müzik ,ses ,yazı,resim ,animasyon video simulasyon ve etkileşim ekleme, örnek bir çoklu ortam tasarımı yapma | ||
12 | Çoklu ortamda oluşturulan ürünlerin değerlendirilmesi, örnek çoklu ortam tasarımlarının değerlendirilmesi, değerlendirme ilkeleri | ||
13 | Çoklu ortamda geliştirilen ürünlerin paketlenmesi | ||
14 | Dersin genel değerlendirilmesinin yapılması, öğrenci ödevlerinin sunulması | ||
15 | Dersin genel değerlendirilmesinin yapılması, öğrenci ödevlerinin sunulması | ||
16 | Yarıyıl sonu sınavı |
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 4 | 0 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (saat) | 107 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||||
ÖÇ 5 | |||||||||||
ÖÇ 6 | |||||||||||
ÖÇ 7 | |||||||||||
ÖÇ 8 |