GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
AEBÖTE002 EĞİTİM YAZILIMI TASARIMI VE DEĞERLENDİRME Seçmeli Ders Grubu 3 6 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı; eğitsel yazılımların tarihsel gelişim sürecini açıklayabilme, Eğitsel yazılım türlerini ve özelliklerini açıklayabilme, zeki eğitim sistemleri ile geleneksel eğitim sistemleri arasındaki farklılıkları açıklayabilme, eğitsel yazılım geliştirme modellerini tanımlayabilme, eğitsel yazılım geliştirme sürecini ve bu süreçte kullanılabilecek araçları açıklayabilme,eğitsel bir yazılımı değerlendirebilme,örnek bir eğitsel yazılım geliştirebilme.


Prof. Dr. Eralp Altun


1 Eğitsel yazılımların tarihsel gelişim sürecini açıklar,
2 Eğitsel yazılım türlerini ve özelliklerini açıklar,
3 zeki eğitim sistemleri ile geleneksel eğitim sistemleri arasındaki farklılıkları açıklar,
4 eğitsel yazılım geliştirme modellerini tanımlar
5 eğitsel yazılım geliştirme sürecini ve bu süreçte kullanılabilecek araçları açıklar,
6 Eğitsel bir yazılımın değerlendirme aşamalarını açıklar,
7 Öğrenci örnek bir eğitsel yazılım geliştirebilir.

Birinci Öğretim


yok


yok


Temel kavramlar; farklı öğrenme ihtiyaçlarına yönelik yazılım çeşitlerinin özellikleri; bir yazılım geliştirme sürecinin aşamaları; yazılım geliştirme süreci ve öğretim tasarımı ilişkisi; öğretim tasarımı aşamalarına uygun yazılım geliştirme; yazılım senaryosu geliştirme; yazılım için arayüz tasarımı; geliştirilen yazılımı uygulama, değerlendirme.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı: Kapsamı, gerekçesi, önemi, kural ve gerekleri
2 Eğitsel yazılımların tanımı ve tarihsel gelişimi
3 Farklı öğrenme gereksinimlerine yönelik yazılım türlerinin özellikleri
4 Eğitsel yazılım geliştirme sürecinin aşamaları
5 Yazılım geliştirme süreci ve öğretim tasarımı
6 Öğretim tasarımı aşamalarına uygun eğitsel yazılım geliştirme
7 Eğitsel yazılım senaryosu geliştirme
8 Ara değerlendirme
9 Eğitsel yazılım için arayüz tasarımı
10 Örnek bir eğitsel yazılım geliştirme
11 Örnek bir eğitsel yazılım geliştirme
12 Örnek bir eğitsel yazılım geliştirme
13 Geliştirilen eğitsel yazılımı uygulama
14 Geliştirilen eğitsel yazılımı değerlendirme
15 Dönem sonu değerlendirme

• Akpınar, Y. (1999). Bilgisayar Destekli Öğretim ve Uygulamalar. Anı Yayıncılık • Alessi, S. M. ve Trollip, S. R. (2001). Multimedia For Learning. Allyn and Bacon, Boston, London, Toronto, Sydney,Tokyo, Singapore • Hannafin, M. J. ve Peck, K. L. (1988). The design, development, and evaluation of instructional software. Macmillan Publishing. • Reeves, T. C., & Reeves, P. M. (1997). The effective dimensions of interactive learning on the WWW. In B. H. Khan, (Ed.), Web-based instruction (pp. 59-66). Englewood Cliffs, NJ: Educational Technology • Norman, D. (2002) ‘User Centered Design’ (Chap. 7: 187-217). • Allen, M.W. (2003) ‘The Essence of Good Design’ in “Michael Allen’s Guide to e-learning” (Chap. 3: 57-98). • Hoise, P., Schibeci, R., & Backhaus, A. (2005). A framework and checklists for evaluating online learning in higher education. Assessment & Evaluation in Higher Education, 30(5), 539-553.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 1 14 14
Gözlem 1 10 10
Proje Hazırlama 1 30 30
Proje Sunma 1 2 2
Bireysel Çalışma 1 30 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 30 30
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 3 3 1 2 2 1 2 2 1 1 1
ÖÇ 2 3 2 1 3 2 1 3 2 1 1 1
ÖÇ 3 3 2 1 3 3 1 3 3 1 2 2
ÖÇ 4 3 3 1 4 3 1 3 4 1 2 1
ÖÇ 5 3 5 2 5 5 1 3 4 1 2 1
ÖÇ 6 3 4 2 4 4 2 5 3 1 3 2
ÖÇ 7 3 5 1 5 4 2 4 3 2 3 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek