GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
AEBÖTE010 ÖĞRETİMDE MATERYAL TASARIMI Seçmeli Ders Grubu 4 7 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, eğitimde teknoloji ve materyal kullanımının önemi ve nedenleri, öğretim materyali seçimi, görsel tasarım ilkeleri, öğretimde kullanılan görsel, işitsel ve görsel-işitsel araçlar, eğitimde bilgisayar, İnternet ve iletişim teknolojileri ile uzaktan eğitim uygulamalarının yeri ve önemi konusunda temel bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır.


Yrd.Doç.Dr. Alev ATEŞ ÇOBANOĞLU


1 Eğitimde teknoloji ve materyal kullanımına ilişkin temel kavramlar bilgisi
2 Öğretim materyali türlerini karşılaştırabilme.
3 Öğretim materyali seçimini etkileyen etmenleri yorumlayabilme.
4 Görsel tasarım ilkelerini sıralayabilme.
5 Görsel tasarım ilkelerine uygun materyaller geliştirebilme.
6 Öğretimde materyal kullanımının katkılarını yorumlayabilme
7 Öğretim teknolojisi tarihçesi bilgisi.
8 Öğretim materyallerini etkili kullanabilme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Eğitimde teknoloji ve materyal kullanımının önemi ve nedenleri, öğretim materyali seçimi, görsel tasarım ilkeleri, öğretimde kullanılan görsel, işitsel ve görsel-işitsel araçlar, eğitimde bilgisayar, İnternet ve iletişim teknolojileri ile uzaktan eğitim uygulamaları...


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı: Kapsamı, gerekçesi, önemi, kural ve gerekleri (“E-ders materyallerimiz” adlı çalışma hakkında bilgilendirme. · Dönem sonuna kadar öğrenciler bireysel ya da 2 kişilik gruplar halinde çalışacaklardır. · Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi öğretim programından materyal geliştirerek öğretmek istedikleri bir konuyu seçeceklerdir. · Seçtikleri bu konuyla ilgili aşağıdaki materyalleri geliştireceklerdir: 1. Animasyonlu sunum materyali (Powtoon vb. kullanarak) 2. Eğitsel video (2-5 dk.lık) (Movie maker vb. programlarla çekimler düzenlenebilir) - Tüm materyaller, sanal ortamdaki klasörde belirtilen görsel tasarım ilkeleri ve ilgili formlardaki ölçütler dikkate alınarak değerlendirilecektir.)
2 Temel kavramlar - Teknoloji, eğitim ve öğretim teknolojisi, öğretim materyali kavramları - Eğitim teknolojisinin yararları
3 Tarihsel süreç Eğitimde iletişim süreci
4 Görsel tasarım ilkeleri, dijital ortamda materyal tasarımı
5 Öğretim materyallerinin türleri ile kullanım amaçları
6 Eğitimde sanal ve dijital materyaller, eğitimde infografikler, artırılmış gerçeklik örnekleri
7 Etkili sunum teknikleri
8
9 Eğitsel video örnekleri
10 Eğitsel video geliştirme
11 Hazırlanan öğretim materyallerini kullanarak 20 dk.lık ders işlenmesi.
12 Hazırlanan öğretim materyallerini kullanarak 20 dk.lık ders işlenmesi.
13 Hazırlanan öğretim materyallerini kullanarak 20 dk.lık ders işlenmesi.
14 Hazırlanan öğretim materyallerini kullanarak 20 dk.lık ders işlenmesi.
15 Gelecekte kullanılması olası öğrenme-öğretme materyallerinin nasıl olabileceğine ilişkin sınıf tartışması.
16 Değerlendirme

1.Altun, Eralp ve Demirel, Özcan (2009). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. 2. Baskı. Ankara: Pegem A Yayıncılık. 2.Heinich,Robert, Molenda, Micheal ve Russell, James D. (1993). Instructional media. NY: Macmillan Publishing. 3.İşman, Aytekin (2008). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. 3. Baskı. Ankara: Pegem A Yayıncılık. 4.Kaya, Zeki (2005). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık. 5.Seferoğlu, S.Sadi (2006). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Ankara: Pegem A Yayıncılık. 6.Yalın, H.İbrahim (2008) (ed.). İnternet temelli eğitim. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. 7.Yalın, H. İbrahim (2008). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. 20. Baskı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. 8.Yanpar Yelken, Tuğba (2005). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Anı Yayıncılık. Ders Araçları: Bilgisayar, projektör



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ev Ödevi 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 4 56
Takım/Grup Çalışması 2 10 20
Bireysel Çalışma 5 7 35
Performans 1 1 1
Ev Ödevi 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 122

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 5 5
ÖÇ 2 5 5
ÖÇ 3 5 5
ÖÇ 4 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 5
ÖÇ 6 5 5 5 5
ÖÇ 7 5 5
ÖÇ 8 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek