Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AEBÖTE010 | ÖĞRETİMDE MATERYAL TASARIMI | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, eğitimde teknoloji ve materyal kullanımının önemi ve nedenleri, öğretim materyali seçimi, görsel tasarım ilkeleri, öğretimde kullanılan görsel, işitsel ve görsel-işitsel araçlar, eğitimde bilgisayar, İnternet ve iletişim teknolojileri ile uzaktan eğitim uygulamalarının yeri ve önemi konusunda temel bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır.
Yrd.Doç.Dr. Alev ATEŞ ÇOBANOĞLU
1 | Eğitimde teknoloji ve materyal kullanımına ilişkin temel kavramlar bilgisi |
2 | Öğretim materyali türlerini karşılaştırabilme. |
3 | Öğretim materyali seçimini etkileyen etmenleri yorumlayabilme. |
4 | Görsel tasarım ilkelerini sıralayabilme. |
5 | Görsel tasarım ilkelerine uygun materyaller geliştirebilme. |
6 | Öğretimde materyal kullanımının katkılarını yorumlayabilme |
7 | Öğretim teknolojisi tarihçesi bilgisi. |
8 | Öğretim materyallerini etkili kullanabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Eğitimde teknoloji ve materyal kullanımının önemi ve nedenleri, öğretim materyali seçimi, görsel tasarım ilkeleri, öğretimde kullanılan görsel, işitsel ve görsel-işitsel araçlar, eğitimde bilgisayar, İnternet ve iletişim teknolojileri ile uzaktan eğitim uygulamaları...
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, gerekçesi, önemi, kural ve gerekleri (“E-ders materyallerimiz” adlı çalışma hakkında bilgilendirme. · Dönem sonuna kadar öğrenciler bireysel ya da 2 kişilik gruplar halinde çalışacaklardır. · Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi öğretim programından materyal geliştirerek öğretmek istedikleri bir konuyu seçeceklerdir. · Seçtikleri bu konuyla ilgili aşağıdaki materyalleri geliştireceklerdir: 1. Animasyonlu sunum materyali (Powtoon vb. kullanarak) 2. Eğitsel video (2-5 dk.lık) (Movie maker vb. programlarla çekimler düzenlenebilir) - Tüm materyaller, sanal ortamdaki klasörde belirtilen görsel tasarım ilkeleri ve ilgili formlardaki ölçütler dikkate alınarak değerlendirilecektir.) | ||
2 | Temel kavramlar - Teknoloji, eğitim ve öğretim teknolojisi, öğretim materyali kavramları - Eğitim teknolojisinin yararları | ||
3 | Tarihsel süreç Eğitimde iletişim süreci | ||
4 | Görsel tasarım ilkeleri, dijital ortamda materyal tasarımı | ||
5 | Öğretim materyallerinin türleri ile kullanım amaçları | ||
6 | Eğitimde sanal ve dijital materyaller, eğitimde infografikler, artırılmış gerçeklik örnekleri | ||
7 | Etkili sunum teknikleri | ||
8 | |||
9 | Eğitsel video örnekleri | ||
10 | Eğitsel video geliştirme | ||
11 | Hazırlanan öğretim materyallerini kullanarak 20 dk.lık ders işlenmesi. | ||
12 | Hazırlanan öğretim materyallerini kullanarak 20 dk.lık ders işlenmesi. | ||
13 | Hazırlanan öğretim materyallerini kullanarak 20 dk.lık ders işlenmesi. | ||
14 | Hazırlanan öğretim materyallerini kullanarak 20 dk.lık ders işlenmesi. | ||
15 | Gelecekte kullanılması olası öğrenme-öğretme materyallerinin nasıl olabileceğine ilişkin sınıf tartışması. | ||
16 | Değerlendirme |
1.Altun, Eralp ve Demirel, Özcan (2009). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. 2. Baskı. Ankara: Pegem A Yayıncılık. 2.Heinich,Robert, Molenda, Micheal ve Russell, James D. (1993). Instructional media. NY: Macmillan Publishing. 3.İşman, Aytekin (2008). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. 3. Baskı. Ankara: Pegem A Yayıncılık. 4.Kaya, Zeki (2005). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık. 5.Seferoğlu, S.Sadi (2006). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Ankara: Pegem A Yayıncılık. 6.Yalın, H.İbrahim (2008) (ed.). İnternet temelli eğitim. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. 7.Yalın, H. İbrahim (2008). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. 20. Baskı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. 8.Yanpar Yelken, Tuğba (2005). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Anı Yayıncılık. Ders Araçları: Bilgisayar, projektör
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ev Ödevi | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Takım/Grup Çalışması | 2 | 10 | 20 |
Bireysel Çalışma | 5 | 7 | 35 |
Performans | 1 | 1 | 1 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 122 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
ÖÇ 7 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 8 | 5 | 5 | 5 |