Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
Lisans
1 |
Öğretim teknolojileri konusunda öğrencilerin ufuklarını genişletebilme. |
2 |
Bu alandaki gelişmeleri takip edebilme |
3 |
İlköğretim öğrencilerinin gelişim düzeylerini göz önünde bulundurarak, her ders için uygun eğitim materyalini her koşulda hazırlayabilme |
4 |
Atık ve artık malzemeleri en etkili bir şekilde kullanarak uygun materyali geliştirebilme |
5 |
Soyut bilgileri somutlaştrma ve problem çözme için bilgi ve becerilere sahip olabilme |
6 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanabilme. |
7 |
Eğitimde kazandırılan bilgi ve becerilerin sistemli, verimli ve etkili biçimde kullanılma alışkanlığı ve becerisini geliştirebilme |
[Yok]
Hafta |
Konular (Teorik) |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık |
1 |
Teknoloji Nedir?
-Öğretim Teknolojisi Nedir?
-Sistem nedir?
-Öğretimde Sistem Yaklaşımı Nedir?
-Öğretim teknolojisi ve iletişim
-İletişim sürecinin öğeleri,
-İletişimde etkili faktörler
|
|
|
2 |
Öğretim Analizi
-Amaçların Sınıflandırılması
-Amaçları Belirlemek Neden Önemlidir?
Amaçlar Nasıl Yazılır?
-Amaç Analizi Ne Demektir?
-Amaç Analizi Teknikleri
Öğrencilere verilen konularda öğretim analizini yapması
|
|
|
3 |
Öğretim Durumlarını Planlama
-Giriş Etkinliklerini Planlama
-İçerik Sunusunu Planlama
-Alıştırmaları Planlama
-Geri Bildirimi Planlama
-Değerlendirmeyi Planlama
-Yöntem Seçimi
-Alıştırmaları Planlama
-Geri Bildirimi Planlama
-Değerlendirmeyi Planlama
-Yöntem Seçimi
Öğrenciler verilen konularda öğretim planlarını hazırlamaları ve sunması |
|
|
4 |
Araç- Gereçlerin Öğretimdeki önemi |
|
|
5 |
Öğretim Araç- Gereçlerinin Seçimi
Öğrenciler verilen konularda uygun araç gereç seçimi yaparak öğretim ortamı tasarlaması
|
|
|
6 |
Görsel Materyallerin Tasarımı
-Tasarım Öğeleri
-Tasarım İlkeleri
Öğrenciler verilen konularda uygun araç gereç seçimi yaparak öğretim ortamı tasarlaması |
|
|
7 |
Görsel Materyallerin Tasarımı
-Tasarım Öğeleri
-Tasarım İlkeleri
Öğrencilerin verilen Konularda tasarım öğe ve ilkelerinin özelliklerini
göz önüne alarak uygun sunumu yapması
|
|
|
8 |
Arasınav |
|
|
9 |
Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı
-Gerçek Eşyalar ve Modeller
-Tepegöz Projektörü
-Slaytlar
-Televizyon ve Video
Bu araçların kullanımlarının incelenmesi
|
|
|
10 |
Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı
-Gösteri Tahtaları
-Döner Levhalar
-Film Şeritleri
-Yazılı Materyaller
-Grafik Materyalleri
Bu araçların kullanımlarının incelenmesi
|
|
|
11 |
Çalışma sayfaları
Öğrencilerin çalışma sayfaları hazırlaması |
|
|
12 |
Afiş hazırlama
Öğrencilerin istenilen konuda afiş tasarımı yapması |
|
|
13 |
Bilgisayar destekli öğretim
Bilgisayar destekli öğretim bazı animasyon programlarının incelenmesi
|
|
|
14 |
Proje sunumları
Uzaktan eğitim ve micro öğretim |
|
|
15 |
Genel Değerlendirme |
|
|
16 |
Final sınavı |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Ev Ödevi |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Final Sınavı |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Alan Çalışması |
14 |
3 |
42 |
Proje Hazırlama |
14 |
5 |
70 |
Bireysel Çalışma |
10 |
5 |
50 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma |
1 |
10 |
10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma |
1 |
10 |
10 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
184
|
|
PÇ 1 |
PÇ 2 |
PÇ 3 |
PÇ 4 |
PÇ 5 |
PÇ 6 |
PÇ 7 |
PÇ 8 |
PÇ 9 |
PÇ 10 |
PÇ 11 |
PÇ 12 |
ÖÇ 1 |
3
|
2
|
2
|
2
|
3
|
2
|
3
|
2
|
3
|
|
|
|
ÖÇ 2 |
2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ÖÇ 3 |
5
|
3
|
2
|
|
2
|
|
|
2
|
|
|
|
|
ÖÇ 4 |
5
|
|
|
4
|
|
4
|
|
|
|
|
|
|
ÖÇ 5 |
5
|
|
|
4
|
|
5
|
|
|
|
|
2
|
|
ÖÇ 6 |
5
|
|
|
4
|
|
4
|
|
|
|
|
|
|
ÖÇ 7 |
2
|
|
2
|
|
|
|
3
|
|
2
|
|
|
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek