Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
300002562015 | ÇEVRE BİLİNCİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 2,00 |
Lisans
Türkçe
Çevre bilinci dersinin amacı; öğrencilerin, genel anlamıyla ekoloji kavramını kavrayabilmesini, çevre konularında bilgi ve deneyim kazanabilmesini, çevresel sorunların insan sağlığına olumsuz etkilerini tanıyabilmesi yanısıra nedenlerini ve sonuçlarını açıklayabilmesini, bu sorunlara yönelik uygulanabilecek çözüm yollarını araştırmasını ve uygulamasını, günlük gelişmelerin çevre açısından açıdan değerlendirmesini yapabilmesini sağlamaktır.
Prof. Dr. Levent KIRILMAZ, Assist. Prof. Dr. M. Zeki HAZNEDAROĞLU
1 | Küresel ısınma, hava kirliliği, endüstriyel kirlilik ve ülkemizde görülen diğer çevre sorunlarını tanıyabilme çözüm yollarını tasarlayabilme. |
2 | Temiz üretim uygulamaları, genetik modifiye edilmiş organizmalar, organik tarım, kentsel ekosistem, çevre hukuku hakkında bilgi verebilme. |
3 | Sürdürülebilir dünya, ekolojinin uluslararası karakterlerini açıklayabilme. |
4 | Ekolojik kavramları ve ekosistem öğelerini tanıyabilme. |
5 | Çevre konusunda önemli başlıkları tanımlayabilme,bilgi verebilme. |
6 | İnsan doğa ilişkisini yorumlayabilme. |
7 | Farklı popülasyonları tanıyabilme, döngüleri değerlendirebilme. |
8 | Enerji kaynaklarını açıklayabilme ve neden olabilecekleri sorunlarla ilişkilendirebilme. |
Yok
Yok
Ekolojik ilişkiler; canlılar arası ilişkiler; insan – doğa ilişkileri; güncel yaşamda ekolojik bilgi kullanım; ekosistem ögeleri; üreticiler, tüketiciler; ekosistemlerin işlevi; çeşitler ve türler; populasyon biyolojisi; ekolojik rekabet; populasyonların denetimi; ekolojik döngülere örnekler; biyolojik birikim; özel tür toplulukları; tür topluluklarının korunması; enerji kavramı; enerji piramiti, enerji kaynakları; dünya çapındaki çevre sorunları ve çözümleri; küresel ısınma; nükleer enerji; hava kirliliği; asit yağmuru; endüstriyel kirlilik; kalıcı organik kirleticiler; temiz üretim teknolojileri; genetik modifiye edilmiş organizmalar; organik tarım; şehir düzenlemeleri; kent ekosisteminde yapılabilecekler; sürdürülebilir dünya; ekolojinin uluslararası karakteri; Türkiye'deki ekolojik problemler; çevresel koruma ve düzenlemede yeni yaklaşımlar;çevre hukuku; çevre politikası; çevre ekonomisi; çevre planlaması konuları tartışılacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Ekolojik ilişkiler;tanımlar; canlılar arası ilişkiler; insan – doğa ilişkileri; güncel yaşamda ekolojik bilgi kullanımı. | ||
2 | Ekoloji kavramı; ekosistem ögeleri; üreticiler; tüketiciler; ekosistemlerin işlevi; sistem kavramı, çeşitler ve türler; bütünsel yaklaşım kavramı; populasyon biyolojisi; ekolojik rekabet; populasyonların denetimi. | ||
3 | Ekolojik döngüler ve çevre kirlenmesi; orman; su; toprak; hava; ekolojik döngülere örnekler; biyolojik birikim; özel tür toplulukları; tür topluluklarının korunması. | ||
4 | Ekosistemlerde enerji; enerji kavramı; enerji piramiti, enerji kaynakları. | ||
5 | Dünya çapındaki çevre sorunları; çözümler; küresel ısınma; neler yapılabilir; başarılı uygulamalar. | ||
6 | Dünya çapındaki çevre sorunları; çözümler; nükleer enerji, hava kirliliği; asit yağmuru; neler yapılabilir; başarılı uygulamalar. | ||
7 | Dünya çapındaki çevre sorunları; çözümler; endüstriyel kirlilik, kalıcı organik kirleticiler; temiz üretim teknolojileri; neler yapılabilir; başarılı uygulamalar. | ||
8 | Ekolojik tarım; genetik modifiye edilmiş organizmalar; organik tarım. | ||
9 | Kentsel ekosistem; şehir düzenlemeleri; kent ekosisteminde yapılabilecekler. | ||
10 | Ekolog gözüyle dünya; sürdürülebilir dünya; ekolojinin uluslararası karakteri. | ||
11 | Türkiye'deki ekolojik problemler ve çözüm önerleri. | ||
12 | Ara sınav | ||
13 | Çevresel koruma ve düzenlemede yeni yaklaşımlar; çevre hukuku; çevre politikası; çevre ekonomisi; çevre planlaması. | ||
14 | Ekoloji üzerine yayınlar: tartışma. | ||
15 | Seminer sunumu; ekoloji projeleri; başarılı uygulamalar ve çözüm önerileri. | ||
16 | Final sınavı. |
1. “Çevre ve Ekoloji” Mine Kışlalıoğlu, Firket Berkes 2. “Ekoloji ve Çevre Bilimleri” Mine Kışlalıoğlu, Firket Berkes 3. “Çevre Bilimi Sürdürülebilir Dünya” Editör: Ümit Erdem 4. “Ekoloji Çevre Biyolojisi” Ahmet Kocataş 5. “Ekoloji” Richard Spurgeon 6. “Çöp ve geri dönüşüm” Stephanie Turnball
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 3 | 24 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | ||||||||||||
ÖÇ 6 | ||||||||||||
ÖÇ 7 | ||||||||||||
ÖÇ 8 |