GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MBSEÇ018 EĞİTİM TARİHİ Seçmeli Ders Grubu 4 8 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerin, Türk Eğitim Tarihinin incelenmesi, Türk Milli Eğitiminin ürettiği, benimsediği ve geliştirdiği eğitim ve öğretim ile ilgili düşünceleri benimsemesi ve yeni eğitim sistemleri konusunda fikir sahibi olması ve yeni fikirler üretebilmesi hedeflenmektedir.



1 Atatürk İlke ve İnkilapları çercevesinde Türk Milli Eğitiminin ilkelerini kavrama ve anlatabilme
2 Türk Eğitimin ne zaman başladığını ve hangi dönemlere ayrıldığını ve hangi konulara kapsadığını anlayabilme
3 Yeni eğitim sistemleri hakkında fikir üretebilme
4 Eğitim sistemlerini inceleyebilme ve yorumlayabilme


Yok


Yok


Türk eğitim tarihi konusunda gerekli bilgi donanımın sağlanması, geçmiş dönemlerdeki ve günümüzdeki eğitim tarihinin ayrıntılı olarak inceleyebilme ve yeni eğitim sistemleri konusunda fikir sistemleri konusunda fikir üretebilmesi


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Türk eğitim tarihinin amacı
2 Türklerin Müslüman olmalarında sonraki eğitimi
3 Selçuklular, Anadolu Beyliklerindeki eğitimin temel özellikleri
4 Osmanlılarda kuruluştan eğitimdeki ilk yenileşme hareketine kadarki dönem
5 Eğitimde ilk yenileşme hareketleri
6 Tanzimat dönemi
7 Birinci Meşrutiyet dönemi-mutlakiyet dönemi
8 VİZE
9 2. Meşrutiyet dönemi
10 2. Meşrutiyet dönemi
11 Kurtuluş zamanı dönemi
12 T.C.Dönemi
13 T.C.Dönemi
14 T.C.Dönemi
15 T.C.Dönemi
16 Final

1- Akyüz Y., Türk Eğitim Tarihi, 2008, ANKARA


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Quiz 1 5 5
Derse Katılım 14 4 56
Rapor Hazırlama 4 8 32
Rapor Sunma 2 2 4
Bireysel Çalışma 5 8 40
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 2 10 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 2 10 20
Performans 5 5 25
Toplam İş Yükü (saat) 202

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek