Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AEOÖÖ001 | AİLE EĞİTİMİ VE KATILIMI | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu derste, okulöncesi öğretmenliği öğrencilerine aile ve özellikleri, aile yaşam döngüsü, ailede iletişim, olumlu ve olumsuz anne-baba özellikleri, çocuk gelişimi ve eğitimi açısından ailenin rolü ve önemi, yetişkin eğitiminin temel prensipleri ve dünyada ve Türkiye’de kullanılan Aile Eğitim Programları ve bunların temel özelliklerinin tanımlanması amaçlanmaktadır.
Zeynep Alat
1 | Aile kavramını tanımlayabilmeli |
2 | Aile yapısı, değerler ve rolleri açıklayabilmeli |
3 | Okulöncesi dönem çocukların aileleri için hazırlanmış yurtiçi ve yurtdışı programları açıklayabilmeli |
4 | Farklı sosyo-kültürel çevrelerin aile yapılarını değerlendirebilmeli |
5 | Okulöncesi dönem çocuğa sahip aileler için eğitim programı hazırlayabilmeli |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Aile ve Özellikleri, Aile Yaşam Döngüsü ve Ailede İletişim, Ana-Baba-Çocuk İlişkilerinin Yol Açtığı Sorunlar ve Başvurulan İletişim Yöntemleri, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Açısından Ailenin Rolü ve Önemi, Yetişkin Psikolojisi ve Eğitiminin Temel Prensiplerini, Aile Eğitim Programlarının özellikleri, Dünyada ve Türkiye’de kullanılan farklı aile eğitim programları
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı, Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Kural ve Gerekleri | ||
2 | Ailenin tanımı, farklı aile modelleri | ||
3 | Ekolojik sistem kuramı | ||
4 | Aile ve çocuk politikaları | ||
5 | Head Start programı | ||
6 | OBADER ve EBADER | ||
7 | Aile Eğitimi Programlarının Planlanması, Uygulanması ve Değerlendirilmesi | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Erken Çocukluk Eğitiminde Aile Katılımı Çalışmaları | ||
10 | Bireysel Görüşmeler | ||
11 | Özel Gereksinimi Olan Çocukların Aileleri ile Yapılan Çalışmalar | ||
12 | LGBTİ çocuğu olan ailelerle çalışma | ||
13 | Film gösterimi | ||
14 | Farklı kültürlerden ailelerle çalışma | ||
15 | Dersin değerlendirilmesi | ||
16 | Final sınavı |
Şener Büyüköztürk, Ebru Kılıç Çakmak, Özcan Erkan Akgün, Şirin Karadeniz, Funda Demirel (2019) Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri (27. baskı). Pegem Yayıncılık Okul Öncesi Eğitim Programı İle Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi OBADER (2013) MEB
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 15 | 1 | 15 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 1 | 1 |
Alan Çalışması | 1 | 1 | 1 |
Beyin Fırtınası | 1 | 1 | 1 |
Rapor Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Seminer | 1 | 1 | 1 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Rapor | 2 | 5 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 123 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 2 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 3 |