GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
AEOÖÖ014 SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ Seçmeli Ders Grubu 4 7 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerin, eğitimde kullanılan geleneksel yaklaşımlara dayalı ölçme araçları ile öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçları öğrenmeleri, bu araçları sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesinde kullanabilmeleri için bir temel oluşturmalarını sağlamaktır.


Dr. Sara Kefi


1 Öğrenciler, eğitimde kullanılan ölçme araçlarının özelliklerini bilir.
2 Öğrenciler geleneksel yaklaşımlara dayalı ölçme araçlarını söyler.
3 Öğrenciler, öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük ölçme araçlarını söyler.
4 Öğrenciler, eğitimde kullanılan ölçme araçlarını analiz eder.
5 Öğrenciler, sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesinde öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlardan faydalanır.
6 Öğrenciler, öğretmenlik mesleğinde, sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesinin önemini kavrar ve uygular.

Birinci Öğretim


-


[Yok]


Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanımı
2 Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler
3 Çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar
4 Erken çocuklukta öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar; değerlendirme sözlüğü Erken çocuklukta sınıf İçi Değerlendirmelerde Öğretmenlerden Beklentiler
5 Değerlendirmelerde Yasal, Etik ve Profesyonel Sorumluluklar
6 Neyi, Niçin ve Ne Zaman Değerlendiriyoruz?
7 Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar; İnformal değerlendirme araçları; görüşme tekniği
8 Vize sınavı
9 Gözlem tekniği ve türleri, Gözlem Kayıt Teknikleri; Açıklayıcı kayıtlar,
10 Gözlem Kayıt Teknikleri; Sınıflama ve derecelendirme teknikleri
11 Gözlem Kayıt Teknikleri; Sınıflama ve derecelendirme teknikleri
12 Alternatif değerlendirme; Oyun temelli değerlendirme, Dinamik değerlendirme, Program temelli değerlendirme
13 Portfolyolar
14 Öğrenci Başarısının Değerlendirilmesinde Dikkat Edilecek Hususlar
15 Öğrenme Çıktılarının Değerlendirilmesi
16 Final

Önder, A (2018), Okul Öncesi Dönemde Çocukları Değerlendirme ve Tanıma Teknikleri,(Editör Alev Önder) Eğiten Kitap, 4. Basım, Ankara. Önder, A (2018), Okul Öncesi Dönemde çocukları değerlendirme ve tanıma teknikleri, (Editör Alev Önder) Eğiten Kitap, Ankara. Kesicioğlu O. S. Ve Hacıibrahimoğlu B. Y. (2018), Erken Çocuklukta Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme (Ed: Oğuz S. Kesicioğlu Ve Binnur Y. Hacıibrahimoğlu), Eğiten Kitap, Ankara. Erişti, B. ve Duygu, S., (2011), Alternatif Ölçme Ve Değerlendirme, (Ed:Adile Aşkın Kurt), Anadolu Üniversitesi Yayınları, No 2238, Eskişehir. Sağlam, M.,(2011), Okulöncesi Eğitim Programının Öğrencileri ve Öğretmenlerin Değerlendirilmesi, Özel Öğretim Yöntemleri II., (Ed:Mustafa Sağlam), Anadolu Üniversitesi Yayınları, No 2239, Eskişehir. Tunçeli, Hilal İlknur, Zembat, Rengin, (2017), Erken Çocukluk Döneminde Gelişimin Değerlendirilmesi ve Önemi, Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi 2017, Cilt 3, Sayı 3, 01-12. Işıkoğlu Erdoğan, N., Canbeldek, M. (2017). Erken Çocukluk Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (3), 1306-1327. Mcafee, O. & Leong, D. J. (2012). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim ve Öğrenmenin Değerlendirilmesi ve Desteklenmesi (Ed: Birsen Güzel), 5. Basım, Nobel Yayınevi, Ankara. Parlakyıldız, B., (2019), Öğretmen Eğitiminde Portfolyo, Kuramdan Uygulamaya Süreç Değerlendirme, I, Efe Akademi Yayınları, İstanbul. Yurt, Özlem, (2020), Erken Çocukluk Dönemi Fen Eğitiminde Düşünme Rutinlerinin Kullanımı, Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi, Çouğun Keşif Yolculuğu, (Ed: Gonca Uludağ), Ss: 143-166, Nobel Yayıncılık, Ankara.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 2 14 28
Bireysel Çalışma 6 5 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 30 30
Toplam İş Yükü (saat) 105

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2
ÖÇ 3 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5 4
ÖÇ 6 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek