GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
OÖÖMBSEÇ1001 EĞİTİM FELSEFESİ Seçmeli Ders Grubu 2 3 4,00

Lisans


Türkçe


Felsefe ile ilgili temel kavramaları anlama, felsefe ve bilim arasındaki ilişkiyi açıklayabilme, felsefenin temel alanlarını kavrama, felsefenin ilgilendiği temel konuları açıklayabilme, eğitim felsefesi teorilerini açıklama


Öğr. Gör. Dr. T. ŞENGÖNÜL


1 Felsefe ile ilgili temel kavramları anlayabilme
2 Felsefe ile bilim arasındaki ilişkileri açıklayabilme
3 Bilgi felsefesini, bilim felsefesini, değerler felsefesini anlayabilme
4 Eğitimin felsefi temellerini kavrayabilme
5 Çağdaş eğitim teorilerini: idealizmi, realizmi, pragmatizmi, varoluşçuluğu, daimiciliği, temel esasçılığı, ilericiliği, yeniden inşacılığı, doğalcılığı açıklayabilme
6 Eğitim felsefesi akımları ile Türk Eğitim Sistemi arasındaki ilişkiyi çözümleyebilme


Yok


Yok


.Felsefe ve eğitim arasındaki ilişki .Eğitim felsefesinin tanımı .Eğitimi etkileyen temel felsefi akımlar (idealizm, realizm, pragmatizm ve varoluşçuluk.Eğitim felsefesi akımları: daimicilik, esasicilik, ilerlemecilik, yeniden inşacılık, varoluşçuluk, oluşturmacılık .Eğitim felsefesi akımlarının Türkiye Cumhuriyeti eğitim sistemine etkileri .Eğitim felsefesi ve çağdaş eğitim sistemleri


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Felsefe ve eğitim arasındaki ilişki
2 Eğitim felsefesi kavramı
3 İdealizm
4 Realizm
5 Pragmatizm
6 Varoluşçuluk
7 Daimicilik
8 Ara sınav
9 Esasicilik
10 İlerlemecilik
11 Yeniden kurmacılık
12 Naturalizm
13 Türkiye Cumhuriyeti Eğitim Felsefesi
14 Çağdaş Eğitim Felsefesi Akımları
15 Post-modernizm
16 Dönem sonu sınavı

Gutek, G.L. (çev. Nesrin Kale) (2001). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar, Ütopya Yayınevi, Ankara Arslan, A. (1994). Felsefeye Giriş, Vadi Yayınları, Ankara Özlem, D. (2004). Etik-Ahlak Felsefesi, İnkılap Kitabevi Yay. İstanbul Özlem, D. (1996) Felsefe ve Doğa Bilimleri, İnkılap Kitabevi Yay. İstanbul. Sönmez, V. 2007; Eğitim Felsefesi, Anı Yayıncılık, Ankara Tozlu, N.2003, Eğitim Felsefesi, MEB; Ankara


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 7 7
Final Sınavı 1 15 15
Derse Katılım 14 2 28
Takım/Grup Çalışması 2 7 14
Okuma 14 4 56
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5
ÖÇ 5 5
ÖÇ 6 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek