Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OÖÖMBSEÇ1001 | EĞİTİM FELSEFESİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Felsefe ile ilgili temel kavramaları anlama, felsefe ve bilim arasındaki ilişkiyi açıklayabilme, felsefenin temel alanlarını kavrama, felsefenin ilgilendiği temel konuları açıklayabilme, eğitim felsefesi teorilerini açıklama
Öğr. Gör. Dr. T. ŞENGÖNÜL
1 | Felsefe ile ilgili temel kavramları anlayabilme |
2 | Felsefe ile bilim arasındaki ilişkileri açıklayabilme |
3 | Bilgi felsefesini, bilim felsefesini, değerler felsefesini anlayabilme |
4 | Eğitimin felsefi temellerini kavrayabilme |
5 | Çağdaş eğitim teorilerini: idealizmi, realizmi, pragmatizmi, varoluşçuluğu, daimiciliği, temel esasçılığı, ilericiliği, yeniden inşacılığı, doğalcılığı açıklayabilme |
6 | Eğitim felsefesi akımları ile Türk Eğitim Sistemi arasındaki ilişkiyi çözümleyebilme |
Yok
Yok
.Felsefe ve eğitim arasındaki ilişki .Eğitim felsefesinin tanımı .Eğitimi etkileyen temel felsefi akımlar (idealizm, realizm, pragmatizm ve varoluşçuluk.Eğitim felsefesi akımları: daimicilik, esasicilik, ilerlemecilik, yeniden inşacılık, varoluşçuluk, oluşturmacılık .Eğitim felsefesi akımlarının Türkiye Cumhuriyeti eğitim sistemine etkileri .Eğitim felsefesi ve çağdaş eğitim sistemleri
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Felsefe ve eğitim arasındaki ilişki | ||
2 | Eğitim felsefesi kavramı | ||
3 | İdealizm | ||
4 | Realizm | ||
5 | Pragmatizm | ||
6 | Varoluşçuluk | ||
7 | Daimicilik | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Esasicilik | ||
10 | İlerlemecilik | ||
11 | Yeniden kurmacılık | ||
12 | Naturalizm | ||
13 | Türkiye Cumhuriyeti Eğitim Felsefesi | ||
14 | Çağdaş Eğitim Felsefesi Akımları | ||
15 | Post-modernizm | ||
16 | Dönem sonu sınavı |
Gutek, G.L. (çev. Nesrin Kale) (2001). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar, Ütopya Yayınevi, Ankara Arslan, A. (1994). Felsefeye Giriş, Vadi Yayınları, Ankara Özlem, D. (2004). Etik-Ahlak Felsefesi, İnkılap Kitabevi Yay. İstanbul Özlem, D. (1996) Felsefe ve Doğa Bilimleri, İnkılap Kitabevi Yay. İstanbul. Sönmez, V. 2007; Eğitim Felsefesi, Anı Yayıncılık, Ankara Tozlu, N.2003, Eğitim Felsefesi, MEB; Ankara
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Takım/Grup Çalışması | 2 | 7 | 14 |
Okuma | 14 | 4 | 56 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 6 | 5 |