Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OÖÖMBSEÇ1002 | EĞİTİM SOSYOLOJİSİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilerin sosyoloji ile ilgili temel kavramları öğrenmelerini; toplumsal değişim ve gelişimleri nedenleri ile kavrayabilmelerini ve toplum-eğitim ilişkisini irdeleyerek analizler yapabilmelerini sağlamaktır.
Doç. Dr. Belgin ARSLAN CANSEVER
1 | Sosyoloji konusunda temel kavramları öğrenebilme |
2 | Eğitim sosyolojisini ve Türkiye’deki eğitim sosyolojisinin tarihsel gelişimini tanıyabilme |
3 | Toplum-birey ilişkisi konusunda bilgi sahibi olabilme |
4 | Toplumsal olayları analiz edebilme |
5 | Eğitimin toplumsal temellerini anlayabilme |
6 | Toplum ve eğitim arasındaki ilişkileri açıklayabilme |
7 | Kültür ve eğitim arasındaki ilişkiyi anlayabilme |
8 | Eğitim ve diğer kurumlar arasındaki ilişkileri açıklayabilme |
9 | Toplum-eğitim ve öğretmen faktörünün karşılıklı etkileşimini irdeleyebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu dersin içeriği, sosyolojinin tanımı ve sosyolojinin alt dalları, eğitim sosyolojisinin tanımı, kapsamı ve gelişimi, küreselleşme ve toplumsal değişme, toplumsal etkileşim ve günlük yaşam, kültür, toplumsallaşma ve aile ilişkisi, toplumsal bir kurum olarak eğitim, eğitim ve eşitsizlik, çocuk-ebeveyn-okul etkileşiminin sosyolojik açıdan analizi, küreselleşme ve eğitim konularından oluşmaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, içeriği, önemi, dersin işleyişi ve değerlendirilmesine yönelik bilgiler | ||
2 | Sosyolojinin tanımı | ||
3 | Sosyolojinin alt dalları | ||
4 | Eğitim sosyolojisinin tanımı, kapsamı, gelişimi | ||
5 | Toplumsallaşma süreci | ||
6 | Toplumsallaşma ve Özellikleri | ||
7 | Arasınav | ||
8 | Toplumsal Cinsiyet- I | ||
9 | Toplumsal Cinsiyet-II | ||
10 | Toplumsallaşma ve ailenin önemi | ||
11 | Eğitimin toplumsal işlevleri | ||
12 | Çocuk, ebeveyn ve okul ilişkisinin sosyolojik analizi | ||
13 | Küreselleşme ve eğitim | ||
14 | Değişen Değerler ve Küresel Vatandaşlık | ||
15 | Kuşaklar ve eğitim gereksinimleri: Sessiz Kuşak, Bebek Patlaması Kuşağı X,Y,Z ve Alfa Kuşağı | ||
16 | Final |
- Arslan-Cansever, B., & Önder-Erol, P. (2020). Sociological Perspectives on Educating Children in Contemporary Society (pp. 1-343). Hershey, PA: IGI Global. doi:10.4018/978-1-7998-1847-2 - Avcı, M. Özalp, A. (2020). Eğitim Sosyolojisi. İstanbul: Lisans Yayıncılık. - Çelikkaya, H. (2019). Fonksiyonel Eğitim Sosyolojisi - Pedagojik Formasyon Amaçlı. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. - Doğan, İ. (2018). Eğitim Sosyolojisi- Kavramlar ve Sorunlar. Ankara: Pegem Akademi. - Tezcan, M. (2019). Eğitim Sosyolojisi. Ankara: Anı Yayıncılık. - Topses, M.D. (2019). Eğitim Sosyolojisi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. - Wisdom, S., Leavitt, L., & Bice, C. (2019). Handbook of Research on Social Inequality and Education (pp. 1-556). Hershey, PA: IGI Global. doi:10.4018/978-1-5225-9108-5
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 12 | 2 | 24 |
Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 12 | 3 | 36 |
Toplam İş Yükü (saat) | 106 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 2 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 2 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 2 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 2 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 2 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 6 | 2 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 7 | 2 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 8 | 2 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 9 | 2 | 5 |